Gå til innhold

Hvordan lage skygge på bildet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vidt begynt å tenke litt invitasjon...men hvordan kan jeg få skygge rundt bildet av oss? Forstår dere hva jeg mener? Slik at bildet blir duset i ned i kantene. Trenger jeg et spesielt program da? Er ikke særlig kløpper på data se :roll:

Bør jeg bruke et fotoprogram eller tegneprogram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har mange slike muligheter i Photoshop, og selv bruker jeg bare dette programmet til slike ting. Har desverre derfor ikke noe annet program enn dette å anbefale deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vinterbrud: jeg har sendt deg en privat mld.

Sussi

Gjest dataingeniør
Skrevet

Benytter du word (et elendig textbehandlingsprogram, men mest solgt),

kopierer du først inn bildet du skal ha med cut & paste,

klikk med høyre museknapp på bildet i word dokumentet etter det er

kopiert inn, velg borders og shading (jeg har engelsk versjon), velg shadow og sett ønsket width og colour. :roll:

Skrevet

Hva har man dataingeniører til!? :hoho: Takk for hjelpen! Nå blir det invitasjoner nå tenker jeg! :wink:

Skrevet

Kanskje det ikke var så enkelt allikevel. :oops: Ropte visst jippi litt for raskt.

1. Jeg setter inn bildet

2. Jeg trykker på høyre museknapp

3. Jeg velger kantlinjer og skyggelegging (norsk versjon)

4. Øverts står det kantlinjer, sidekant og skyggelegging. MEN det er kun de to første om jeg får muligheten til å velge. Hvorfor får jeg ikke valgt skyggelegging. :sjokk: Er jeg så innmari teit?????

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva slags type bildet er kopiert inn? (jpg, bmp, osv)?

Hva slags word versjon benytter du, har word 2000 her på jobben,

men mener pgså eldre versjoner hadde dette.

Shading er også blokkert in min versjon, :-?

men velg Page Borders på toppen.

og setting = Shadow (midterste av 5 valg) og husk og øk width på border så den blir mer synlig. :wink:

Ja, dette er en blanding av norsk og engelsk....

Skrevet

Er jo ikke så innmari flink til å forklare meg heller da......for det er jo ikke en skygge jeg skal ha...det er mer "dus" i kantene, så ikke spørr meg hvor jeg fikk skygge fra... :oops: Men det jeg har planer om er å få bildet til å se slik "drømmende" ut. Eh.....var det ennå mindre forståelig? :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...