Gå til innhold

Overgrep?

Fremhevede innlegg

Gjest Klopp
Skrevet (endret)

Dette er noe jeg har lurt på i alle år men aldri turt å sagt til noen som kjenner meg. Egentlig ingen, men her er jeg anonym så kan spørre her. Dette var noe jeg skulle ta med meg i grava. 

Jeg gikk siste året i barnehage og skulle gå første året på skolen. Var sommerferie. Jeg hadde barnevakt. Vet ikke hvor de andre i familien var. Uansett dette var ei ung barnevakt. I tenåra. Gikk på ungdomsskolen. Jeg lekte på rommet mitt alene en stund, mens hun så en film. Jeg var begynt med å kose med meg selv som mange (hvis ikke alle?) barn gjør. Men jeg visste ikke hvordan jeg runket. Gnikket meg bare inntil noe eller med hånda. Husker barnevakta kom inn for å spørre om jeg var sulten og så hva jeg drev med. Hun lo og spurte om jeg prøvde å runke. Så skulle hun "hjelpe" meg å runke og vise meg hvordan det skulle gjøres. Etter det tenkte jeg ikke noe mer over det. Gikk å spiste med barnevakta. Ble ikke redd barnevakta eller noe. Jeg hadde alltid likt henne godt og fortsatte å gjøre det. Selv om hun kom fra en veldig rar og sprø familie. Hun var veldig hyggelig og det samme med familien. Familiene våre var venner derfor fikk hun være barnevakt for meg. Hun var veldig flink til det. Litt streng også. Hun viste meg ikke noe mer etter det. Var bare den ene gangen. Men jeg fortsatte å gjøre det hun hadde lært meg. 

Nå når jeg er voksen vet jeg jo at det ikke var ok gjort av henne selv om det ikke plaget meg hverken som barn eller nå. Hun var jo et barn selv. Uansett gjort er gjort. Og det har vert glemt. Men jeg lurer på. Kan det kalles for overgrep? Bare det jeg vil vite. Har ikke tenkt å gjøre noe med det.

Endret av Klopp
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om hun viste deg det ved å ta på deg, så var det nok et overgrep i mine øyne i hvert fall. 

Anonymkode: 9955a...975

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende hun bare ville være snill og "hjelpe" deg. Jeg personlig hadde blitt veldig sint dersom noen gjorde slikt mot mitt barn. Syns ihvertfall det er jævlig spesielt gjort av henne. 

Anonymkode: 2b6b5...9b5

Skrevet

Hvis hun var gammel nok til å være barnevakt så burde hun være gammel nok til å vite at slikt gjør man ikke. Så jeg ville kalt det overgrep. Barn begår overgrep mot andre barn, er ikke uvanlig det heller, uheldigvis.

Hva ville du kalle det selv?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du burde oppsøke henne og vise henne at du har blitt flinkere takket være hjelpen hennes

Anonymkode: 82c0a...69c

• Liker 5
Gjest Klopp
Skrevet

Hun viste det med å ta på meg ja. Hele den familien har alltid vert veldig spesielle. Ikke på en vond måte. Hun ville nok bare være snill men jeg tror nok jeg ville kalt det overgrep selv, men vil vite om andre mener det også. Kom til å tenke på det i dag. Jeg hadde blitt forbannet hvis noen rørte mitt barn sånn. Jeg har uansett aldri brydd meg om det og syntes den gangen at hun var så snill som ville hjelpe.

Gjest Klopp
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du burde oppsøke henne og vise henne at du har blitt flinkere takket være hjelpen hennes

Anonymkode: 82c0a...69c

Ja kanskje det!

Skrevet
3 minutter siden, Klopp skrev:

Jeg hadde blitt forbannet hvis noen rørte mitt barn sånn.

Hva er det som gjør deg forbannet? Det var ufarlig, du lærte noe og du opplevde det ikke som negativt. Du burde vel heller være forbannet på foreldrene dine som ikke hadde gjort den jobben som barnevakten påtok seg?

Gjest Coolaid
Skrevet
14 timer siden, Smultring skrev:

Hva er det som gjør deg forbannet? Det var ufarlig, du lærte noe og du opplevde det ikke som negativt. Du burde vel heller være forbannet på foreldrene dine som ikke hadde gjort den jobben som barnevakten påtok seg?

Barn skal få lov å være trygge og ha kroppen sin i fred. Uavhengig om overgriper er voksen, ungdom eller barn, eller om overgriper selv vet at han/hun gjør noe galt. Det ar ingenting å si om barnet følte seg krenket eller ikke. Dette er felles kjøreregler i samfunnet som er regulert av norsk straffelov.

@Smultring, det er skremmende det du skriver. Har du tenkt deg om? 

Gjest Klopp
Skrevet
Den 21.5.2016 at 23.02, Smultring skrev:

Være forbannet for foreldrene mine ikke hadde gjort den jobben? Det mener du ikke. En tullekommentar right? 

Nei jeg opplevde det ikke som negativt men vet at det ikke er ok gjort, og hadde aldri godtatt at noen rørte mitt barn på den måten. 

AnonymBruker
Skrevet

Nu må du legge fra deg flasken.

Anonymkode: 977d8...d02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble fortalt av legen min at jeg måtte dra forhuden frem og tilbake på min sønn fordi han hadde for trang forhud, for at den skulle vides ut. Dette måtte jeg gjøre flere ganger dagen sa han , Jeg gjorde det selvsagt ikke, jeg fortalte bare sønnen min at han måtte gjøre det selv for å vide ut huden! Han var 2 år!

Anonymkode: 9108f...f70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...