AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Har ikke hatt mensen i hele 2016, og begynner å bli bittelitt bekymret.. Er ikke gravid, ikke underernært og går ikke på prevensjonsmiddel/medisiner... Noen tanker om hva som kan være grunnen? Lite lysten på legebesøk og GU... Anonymkode: 7358d...714
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Kjære deg, du må jo gå til legen. Uansett hva slags svar du får her, så må du til syvende og sist ha hjelp av en lege/gynekolog. Anonymkode: 24480...709 1
GammelKaktus Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 Det kan være så mye som er årsaken til at du har mistet mensen at det ikke vil gjøre noe godt i å spekulere i det. Så gå heller til legen så slipper du å bekymre deg for noe som du forhåpentligvis ikke trenger å bekymre deg for. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære deg, du må jo gå til legen. Uansett hva slags svar du får her, så må du til syvende og sist ha hjelp av en lege/gynekolog. Anonymkode: 24480...709 20 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Det kan være så mye som er årsaken til at du har mistet mensen at det ikke vil gjøre noe godt i å spekulere i det. Så gå heller til legen så slipper du å bekymre deg for noe som du forhåpentligvis ikke trenger å bekymre deg for. Som sagt, har ikke lyst til å dra til legen. Bare lurer på hva det kan være slik at jeg får roet meg ned litt TS Anonymkode: 7358d...714
GammelKaktus Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Til legen må du jo gå, det kan jo være noe alvorlig. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 https://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1817:uteblitt-menstruasjon&catid=96&Itemid=517 Anonymkode: 86669...1d9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 Er du kraftig overvektig TS? Anonymkode: 883af...088
GammelKaktus Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kraftig overvektig TS? Anonymkode: 883af...088 Man trenger ikke å være overvektige for å ha PCOS, kan fint ha det å være normalvektig. Ts, du må jo ta ansvar for egen helse og komme deg til en lege. Når du ikke har hatt mensen på så lenge så er det noe du må få sjekket ut. Det kan være det ikke er noe, men det kan faktisk være noe som du kan trenge behandling for.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 11 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Til legen må du jo gå, det kan jo være noe alvorlig. Det ordner seg sikkert, syns bare det er litt merkelig. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1817:uteblitt-menstruasjon&catid=96&Itemid=517 Anonymkode: 86669...1d9 Denne beroliget meg litt, takk 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pcos kanskje? Anonymkode: 9e6c7...ea4 Muligens, jeg aner ikke. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kraftig overvektig TS? Anonymkode: 883af...088 Vet ikke om jeg er kraftig overvektig, men er ikke tynn.. Kanskje jeg burde gå ned litt mer enn planlagt? TS Anonymkode: 7358d...714
PaperFlower Skrevet 21. mai 2016 #11 Skrevet 21. mai 2016 Overvekt, stress, angst og depresjon kan være årsaker hvis jeg ikke tar helt feil. Kan det være det som er problemet...? Jeg skjønner at du ikke har lyst til å dra til lege e.l., for de aller fleste tror jeg unngår sånt så godt de kan. Men når du ikke har hatt mensen på så lenge så er det virkelig å annbefale at du biter tenna sammen og iallefall går til legen med det. PCOS kan være en årsak, som noen andre nevnte. Et tips er uansett å google litt på engelsk. Da får du mange, mange flere resultater enn om du googler på norsk. Kan forresten slenge meg på at jeg gikk 6-8 mnd (husker ikke helt) uten en eneste menstruasjon for noen år tilbake. Da var jeg overvektig, og hadde vært det en god stund. Jeg slet også med sterk angst og depresjon. Menstruasjonen min kom tilbake da jeg begynte å gå ned i vekt og psyken min ble bedre. Jeg sier ikke at du ikke burde gå til legen, for det kan jo være noe alvorlig, men ville bare slenge ut min erfaring. Nå som jeg har lagt på meg igjen har mensen min nesten forsvunnet igjen.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #12 Skrevet 21. mai 2016 livmorskreft? cyster på eggledere? Anonymkode: 21952...859 1
Millimani Skrevet 21. mai 2016 #13 Skrevet 21. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, har ikke lyst til å dra til legen. Bare lurer på hva det kan være slik at jeg får roet meg ned litt TS Anonymkode: 7358d...714 Folk må slutte å si at de har ikke lyst til å gå til legen. Det blir ikke bedre av å vente i det uendelige. Legen kan kanskje svare deg, eller hjelpe til så du får tatt noen prøver. Har du overgangs-plager? Husk at det er endel som kommer tidlig i overgangsalderen. Bruker du jerntabletter? Da kan du oppleve at du (nesten) ikke har blødninger 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: livmorskreft? cyster på eggledere? Anonymkode: 21952...859 Sånne skremsels-ord er unødvendig å komme med. Det må uansett tas med lege
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #14 Skrevet 21. mai 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hatt mensen i hele 2016, og begynner å bli bittelitt bekymret.. Er ikke gravid, ikke underernært og går ikke på prevensjonsmiddel/medisiner... Noen tanker om hva som kan være grunnen? Lite lysten på legebesøk og GU... Anonymkode: 7358d...714 Denne typenmproblemer er en sak for leger, ikke for kg brukerne. Du kan ha noe kluss i hormonene dine. Første legen vil gjøre er å ta blodprøver. Å ikke gå til lege er tulltete med et slikt problem. Anonymkode: 14ad8...a79
Gjest Tutte Skrevet 21. mai 2016 #15 Skrevet 21. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: livmorskreft? cyster på eggledere? Anonymkode: 21952...859 Ved livmorkreft så er heller en av symptomene det motsatte, at man får mellomblødninger og heller blør mer enn normalt.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #16 Skrevet 21. mai 2016 Et øyeblikk siden, Millimani skrev: Sånne skremsels-ord er unødvendig å komme med. Det må uansett tas med lege Et øyeblikk siden, Tutte skrev: Ved livmorkreft så er heller en av symptomene det motsatte, at man får mellomblødninger og heller blør mer enn normalt. Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Denne typenmproblemer er en sak for leger, ikke for kg brukerne. Du kan ha noe kluss i hormonene dine. Første legen vil gjøre er å ta blodprøver. Å ikke gå til lege er tulltete med et slikt problem. Anonymkode: 14ad8...a79 Jeg har ikke brukt skremmels ord, for alt hva vi vet som kan det være det, jeg mistet mensen i en periode og det viste seg at jeg cyster på eggledere, men dette er en sak for lege, da det kan være så mange av grunner til å ikke ha mens, dropper man legen så kan det bli verre, og kan utvikle seg til f eks livmors kreft. Det kan være konskvensene til TS hvis hun velger å ikke sjekke det ut hos lege. Hva er verst få kreft eller gå til legen å ta noen blodprøver som er over fort? Anonymkode: 21952...859 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #17 Skrevet 21. mai 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke brukt skremmels ord, for alt hva vi vet som kan det være det, jeg mistet mensen i en periode og det viste seg at jeg cyster på eggledere, men dette er en sak for lege, da det kan være så mange av grunner til å ikke ha mens, dropper man legen så kan det bli verre, og kan utvikle seg til f eks livmors kreft. Det kan være konskvensene til TS hvis hun velger å ikke sjekke det ut hos lege. Hva er verst få kreft eller gå til legen å ta noen blodprøver som er over fort? Anonymkode: 21952...859 Cyster på egglederne? Det har jeg aldri hørt om. Anonymkode: d2f6a...99c
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 21. mai 2016 #18 Skrevet 21. mai 2016 Hei, Ts! Skjønner at du er bekymret og at det å gå til legen ikke akkurat er det kjekkeste man kan gjøre. Jeg vil gjerne berolige deg med at det sikkert bare er pga stress e.l., men jeg kan jo ikke garantere at det ikke er noe mer alvorlig. Det kan ikke noen andre på KG heller. Om du googler og leser til det svir i øynene om symptomer og hva det eventuelt kunne være, så tenker jeg at du kan bli unødig bekymret for noe som kanskje ikke engang er aktuelt for deg. Og uansett hvor mye kunnskap du tilegner deg, så kan ikke den lese av blodprøver eller undersøke deg.. Så: Bit i det sure eplet: Ring legen på mandag. Planlegg noe fint du kan gjøre for deg selv etterpå når den telefonen er tatt og ikke minst når den legetimen er overstått. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå