Gå til innhold

Rorbua på Aker brygge


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen som har vært der og spist? Jeg skal dit på julebord, og lurer litt på hva slags sted det er... Det var en eller anen som sa at det var skikkelig rorbu, man satt på tønner og greier... Har litt å si for hva jeg velger å ta på meg......... Jeg har vært på hjemmesidene deres men ble ikke så veldig mye klokere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært der flere ganger. Er vel mer ut-med-jobben-ølle sted enn en bedre restaurant. Maten er helt ok men ikke noe gourmet som sagt. Man sitter på langbenker eller krakker så veldig uformelt vil jeg si.

Ikke stedet hvor man har på seg pen lang kjole.

Ypperlig sted hvor man kan samles flere - få seg litt mat og drikke - men det sosiale har mer fokus enn det mat&drikke messige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rorbua er et helt greit uformelt møtested med nordnorsk vri. Fiskegarn i taket, langbenker og øltønner. God mat, men ingen gourmet-restaurant. Du får Bacalao, kokt laks, "trailer-frokost" (bacon/egg-greier), burgere, biff osv....

I helgene er det ofte en visesanger der.

Helt greit og uformelt drikke-noen-øl-og-kose-seg-sted med litt mat attåt. God pannekake med is.

--

Tiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det er ett sted folk skryter av at de har vært på  :)

Hvertfall ikke hvis det er slik som tv-programmet.

Du tenker på Rorbua i Tromsø. Nei, det er ikke et sted man skryter av å ha vært på, det daglige klientellet er i stor grad halvalkoholiserte trygdemottakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...