Gå til innhold

Bestemor som kutter kontakten for en BAGATELL

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine har knapt hatt kontakt med bestemoren sin. Nå har jeg funnet ut hvorfor og grunnen er så dum at jeg bare blir FLY FORBANNET.

Vi har lenge vært veldig lei oss for at kontakten har vært dårlig. Uansett iherdige forsøk, har bestemor ikkr engasjert seg i barnebarna i det hele tatt. Ut av det blå ville hun plutselig på besøk og det var da det kom frem. Hun fikk beskjed om at hvis hun ville være til stede i barnas liv, kunne hun ikke bare skygge banen i mange måneder av gangen. 

Altså. Grunnen hun oppga for å ha trukket seg unna, var at jeg hadde tatt babyene fra henne når de hadde begynt å gråte!! Da følte hun at hun ikke fikk lov til å være bestemor og at jeg ikke stolte på at hun kunne håndtere et barn.

Det er jo helt fjernt?? :klo: Klart jeg har tatt over babyene når de har grått, for da har de mest sannsynlig vært sultne eller overstimulerte. Hva skulle hun gjort, ammet dem?? 

Dette har da gått så inn på henne at hun har gått glipp av å se barnebarna gå fra babyer til større barn. Ikke har hun sagt en dritt. Ikke engang da vi en gang tidligere forsøkte å rydde opp i ting og etterlyste mer kontakt. 

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Jeg er så utrolig sinna at jeg har problemer med å forholde meg rolig rundt henne. Ikke stoler jeg på at det ikke er en annen filleting som gjør at hun forsvinner for et nytt år heller. 

Hva ville dere ha gjort?

Anonymkode: 8ca0d...a61

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din mor eller svigermor?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, VinterSnø skrev:

Din mor eller svigermor?

Dumt spørsmål. :fnise:

Anonymkode: 349aa...62a

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål. :fnise:

Anonymkode: 349aa...62a

Jeg regner med det er svigermor, men skal jeg gi et svar må jeg vite det først. For svaret er ulikt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, VinterSnø skrev:

Jeg regner med det er svigermor, men skal jeg gi et svar må jeg vite det først. For svaret er ulikt.

Hvorfor er svaret ulikt?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er svaret ulikt?

Hadde det vært min mor hadde jeg tatt saken, om det var svigermor hadde mannen måtte gjøre det. Så måten jeg hadde tatt tak i det varierer.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, VinterSnø skrev:

Hadde det vært min mor hadde jeg tatt saken, om det var svigermor hadde mannen måtte gjøre det. Så måten jeg hadde tatt tak i det varierer.

Hvorfor kunne ikke du tatt tak i det om det var svigermor? Hvis det var mellom deg og henne konflikten var oppstått?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kunne ikke du tatt tak i det om det var svigermor? Hvis det var mellom deg og henne konflikten var oppstått?

Så det er svigermor altså   ? Her ligger det muligens mer bak?  Andre uenigheter og konflikter?  

Anonymkode: ec9f6...752

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette løses ikke ved å ta det opp på KG.

Virker som dere begge overreagerer på en bagatell som kan løses. 

Men en av dere må kanskje bite i det sure eple og hvorfor ikke være den personen TS, så kanskje forholdet mellom dere alle blir bra igjen?

Endret av EvaLena
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg snakket med mannen min om det var en oppførsel som var å forvente av henne. Og jeg hadde nok latt han ta seg av det uansett for om hun er som svigermor hårsår nok til å reagere på det som har skjedd ville jeg anta hun ville reagert på at jeg tok det opp. Sønnen hennes derimot vil kunne si ting mye hardere og rett ut uten at det ville bli tatt like ille opp. I tillegg er dette ikke bare mellom deg og svigermor, men også med ham, da hun ikke kommer på besøk til dere.

• Liker 8
Gjest Blondie65
Skrevet

Er bestemor veldig nærtagende? Har dere andre saker som gjør at det blir . D R A M A .  for ingenting? Vil du virkelig at barna skal ha jevn kontakt med en som lar det gå ut over dem at hun er fornærmet på deres mor?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, VinterSnø skrev:

Utrolig gammeldags tankegang.

Anonymkode: 0a80d...67e

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig gammeldags tankegang.

Anonymkode: 0a80d...67e

Det må du gjerne mene, men av egen erfaring er det det beste. Har man et godt forhold kan man selvsagt at det opp selv, men det virker det ikke som det er her.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Blondie65 skrev:

Er bestemor veldig nærtagende? Har dere andre saker som gjør at det blir . D R A M A .  for ingenting? Vil du virkelig at barna skal ha jevn kontakt med en som lar det gå ut over dem at hun er fornærmet på deres mor?

Det er hun jo åpenbart. Forholdet har vært dårlig siden vi fikk første barnet, og det var kanskje ikke det beste før det heller. Men da hadde vi i det minste kontakt. 

Bestemor er også veldig sjalu for at barnas andre bestemor har et godt forhold til barna og at de snakker om henne.

Min instinktive reaksjon nå er egentlig å ville skjerme barna fra vedkommende, for hun kan potensielt få dem til å tro at det er dem det er noe galt med. Det har jo jeg gjort i disse årene... 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barna mine har knapt hatt kontakt med bestemoren sin. Nå har jeg funnet ut hvorfor og grunnen er så dum at jeg bare blir FLY FORBANNET.

Vi har lenge vært veldig lei oss for at kontakten har vært dårlig. Uansett iherdige forsøk, har bestemor ikkr engasjert seg i barnebarna i det hele tatt. Ut av det blå ville hun plutselig på besøk og det var da det kom frem. Hun fikk beskjed om at hvis hun ville være til stede i barnas liv, kunne hun ikke bare skygge banen i mange måneder av gangen. 

Altså. Grunnen hun oppga for å ha trukket seg unna, var at jeg hadde tatt babyene fra henne når de hadde begynt å gråte!! Da følte hun at hun ikke fikk lov til å være bestemor og at jeg ikke stolte på at hun kunne håndtere et barn.

Det er jo helt fjernt?? :klo: Klart jeg har tatt over babyene når de har grått, for da har de mest sannsynlig vært sultne eller overstimulerte. Hva skulle hun gjort, ammet dem?? 

Dette har da gått så inn på henne at hun har gått glipp av å se barnebarna gå fra babyer til større barn. Ikke har hun sagt en dritt. Ikke engang da vi en gang tidligere forsøkte å rydde opp i ting og etterlyste mer kontakt. 

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Jeg er så utrolig sinna at jeg har problemer med å forholde meg rolig rundt henne. Ikke stoler jeg på at det ikke er en annen filleting som gjør at hun forsvinner for et nytt år heller. 

Hva ville dere ha gjort?

Jeg ville roet meg ned og ikke ventet noe fra svigermor. Ville ikke kuttet henne ut, kanskje litt såret, men hun må få lov å være en ego. Du kan ikke gjøre noenting.

AnonymBruker
Skrevet

Er hun senil? 

Anonymkode: de4ae...4f0

Skrevet

Merkelig svigermor du har som ofrer dyrbar tid med små barnebarn fordi hun er snurt. Man kan vel konkludere oppførselen hennes med at hun for det første ikke er en enkel person. Hun resonnerer sikkert litt rart, og har endel rare tanker i hodet. I tillegg kan det virke som at de hendelsene ikke er det eneste som irriterer henne ved deg.. Svigermødre, spesielt de med sønner, kan av og til ha litt problemer med å akseptere svigerdøtrene sine.. 

Neste gang du er med svigermoren din, så ta hun litt til side og gi hun ros! Si at hun er en viktig ressurs og person for barnebarna, og at du på ingen måte stiller spørsmål til henne som omsorgsperson bare fordi du tar barna når de gråter. Hev deg over kommentarer som "alle mødre ville gjort det" - selv om det faktisk er sannheten. Og så ville jeg sagt avslutningsvis at svigermor må ta meg til side og ta opp ting med mer hvis det er noe så "viktig" - istedenfor å holde det inne og forsvinne fra barnas liv. 

Høres ut som det er noe galt med selvtilliten til svigermoren din, så selv om dette har irritert deg så kan det være at det å gjøre hun trygg og gi hun ros er nøkkelen... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bestemor her virker ikke helt frisk. 

Anonymkode: 6914a...189

AnonymBruker
Skrevet

Blir en helt annen vinkling, men jeg ble også snurt da en av mine beste venninner ikke lot meg komme nær babyen hennes barnets første 8 mnd. Mye grunnet at hun er veldig overbeskyttende rundt barnet, og dertil nevrotisk for bakterier. Jeg har nemlig hund. Ikke fikk han være med på besøk da hun var gravid (dette respekterte og overholdt jeg), og ikke fikk jeg røre barnet da det kom. 

Poenget er; jeg fant dette sårende. Som barnløs selv, og med masse kjærlighet å gi, så hadde jeg håpet på å få en sterkere relasjon til ungen, men moren fikk meg til å føle at jeg har rabies e.l. Så for meg ble en naturlig distanse skapt. Jeg tror det kan være at bestemor heller ikke har følt seg ønsket rundt barnebarna...

på den andre siden, så er ikke alle besteforeldre like engasjert, og det kan likegjerne bare være en unnskyldning som er lettere å ty til, enn å innrømme ovenfor familien at hun rett og slett prioriterer seg selv over barnebarna. It happens.

Anonymkode: 2d9af...0bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir en helt annen vinkling, men jeg ble også snurt da en av mine beste venninner ikke lot meg komme nær babyen hennes barnets første 8 mnd. Mye grunnet at hun er veldig overbeskyttende rundt barnet, og dertil nevrotisk for bakterier. Jeg har nemlig hund. Ikke fikk han være med på besøk da hun var gravid (dette respekterte og overholdt jeg), og ikke fikk jeg røre barnet da det kom. 

Poenget er; jeg fant dette sårende. Som barnløs selv, og med masse kjærlighet å gi, så hadde jeg håpet på å få en sterkere relasjon til ungen, men moren fikk meg til å føle at jeg har rabies e.l. Så for meg ble en naturlig distanse skapt. Jeg tror det kan være at bestemor heller ikke har følt seg ønsket rundt barnebarna...

på den andre siden, så er ikke alle besteforeldre like engasjert, og det kan likegjerne bare være en unnskyldning som er lettere å ty til, enn å innrømme ovenfor familien at hun rett og slett prioriterer seg selv over barnebarna. It happens.

Anonymkode: 2d9af...0bf

Trist å høre om at du ble dårlig behandlet av venninnen din. Det var nok ikke ment sånn fra hennes side, men det høres ganske ekstremt ut.

Men jeg vil bare påpeke at jeg på ingen måte har nektet noen å være nær babyene. Det eneste jeg gjorde, som jeg tror de fleste også ville ha gjort, var å ta over når de som spedbarn skulle ammes eller skjermes fra alt for mye inntrykk (feks ved familiesammenkomster).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...