Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TYDLIGVIS er det mange som får mage i uke 12 og oppover. Så kommer hylekoret og sier "oppblåst" "bare promp bæsj og luft" "den går over, så kommer babymagen etterhvert"

Fyfaen slutt a! Jeg fikk mage i uke 12, dere på kg mente enten det var tvillinger eller så var det bare oppblåsthet og at den kom til å gå bort. Er i uke 16 nå og magen har bare vokst og vokst! 

Dritt lei alle svarene alle de som lager tråder om at de har stor mage at det bare er luft. Kanskje det er på tide å oppdatere kunnskapene, kvinner er forskjellig, noen får mage med en gang andre ikke!

Argh!! Også alle de "er jeg gravid trådene"/"prøver å bli gravid, hvilken stillinger mat osv" dette er et forum for de som er gravide, og ikke for prøvere, det er et annet forum! Faen assa, at dere skal spamme så jævla hver fuckings dag.

Anonymkode: b0986...4ec

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig dag, eller? 

Anonymkode: a6f76...ac3

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av det går fin :) du er sikkert ikke oppblåst

Anonymkode: 93ce1...eda

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig dag, eller? 

Anonymkode: a6f76...ac3

Den måtte jo komme ;-)

Men NEI, bare drott irritert på at folk skal si en mage er oppblåst nr den tydligvis ikke er det. Har liksom ikke kunnet glede megg over magen fordi 24 stykker mente den var oppblåst, noe den ikke er siden jeg snart er i uke 17 og den bare har blitt større. 

Også kom jeg over tråden over hun som ikke var stolt over babymagen sin som knapt er 3 måneder på vei (på forsiden av forumet nå) og bare se hvor mange kommentarer hun får om at det kun er bæsj og promp der inne. Wtf? Oppdater kunnskapen heller sier nå bare jeg..

• Liker 2
Gjest Sirah
Skrevet

Pust med magen så går dette helt fint.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den måtte jo komme ;-)

Men NEI, bare drott irritert på at folk skal si en mage er oppblåst nr den tydligvis ikke er det. Har liksom ikke kunnet glede megg over magen fordi 24 stykker mente den var oppblåst, noe den ikke er siden jeg snart er i uke 17 og den bare har blitt større. 

Også kom jeg over tråden over hun som ikke var stolt over babymagen sin som knapt er 3 måneder på vei (på forsiden av forumet nå) og bare se hvor mange kommentarer hun får om at det kun er bæsj og promp der inne. Wtf? Oppdater kunnskapen heller sier nå bare jeg..

Du har ikke kunnet glede deg over magen din fordi 24 mennesker av de åtte milliardene som er på kloden, sier du er oppblåst... Kom deg av internett, du tar det for seriøst.

Anonymkode: 73cb7...fdb

• Liker 34
Gjest smilejenta
Skrevet (endret)

Litt enig. Fikk mage selv når jeg var 10-11 uker, nå er det gått enda 7 uker og magen er ikke blitt mindre for å si det mildt. Fikk også kommentarer her på forumet at det kun var oppblåsthet og ikke en reell babymage. Ødelga litt gleden den første tiden siden jeg da trodde at dette ikke var babymagen min, men kun luft 🙁

Endret av smilejenta
Babyme=babymage
AnonymBruker
Skrevet

Oh, those hormons.......

Anonymkode: 18710...67d

• Liker 14
Skrevet

At et riskorn skal lage an mage må jo folk faktisk få inn i hodet at ikke går an.

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, smilejenta skrev:

Litt enig. Fikk mage selv når jeg var 10-11 uker, nå er det gått enda 7 uker og magen er ikke blitt mindre for å si det mildt. Fikk også kommentarer her på forumet at det kun var oppblåsthet og ikke en reell babymage. Ødelga litt gleden den første tiden siden jeg da trodde aat dette ikke var babymagen min, men kun luft 🙁

Er vel som regel sånne som ikke bryr seg om de slanker på babyene sine hjerneskade så lenge de er slanke i svangerskapet.

Anonymkode: 9e96c...ccd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: For så vidt sant, det kan virke som avføring konkurrerer ut babier til halvgått svangerskap, minst! Her inne ja:fnise:

Anonymkode: a7f18...9ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Silfen skrev:

At et riskorn skal lage an mage må jo folk faktisk få inn i hodet at ikke går an.

Er det ikke luft, er det ikke baby , så kan det bare være en ting....

Anonymkode: 32c70...8d9

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Silfen skrev:

Hva med kroppen som reagerer forskjellig og tenker åj, jeg er gravid, må lage plass, lag rom, større skal den uansett bli. Hvordan forklarer du at jeg verken har følt meg oppblåst, trengt å prompe ut noe luft, har helt likt do-mønster som før, men at mangen ikke har blitt en millimeter mindre, kun mye større?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et forum hvor man kommuniserer med ukjente mennesker under anonyme nick. Hvis man lar dem påvirke sine egne følelser omkring sin egen graviditet så er det kanskje best å droppe å bruke forumet. Man kjenner vel selv best om man er oppblåst eller ikke, ikke andre som ser på bilder på et forum. Så til TS og andre i samme båt. Gled dere over magen og det som skjer med dere.

Anonymkode: d6459...5d9

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kroppen som reagerer forskjellig og tenker åj, jeg er gravid, må lage plass, lag rom, større skal den uansett bli. Hvordan forklarer du at jeg verken har følt meg oppblåst, trengt å prompe ut noe luft, har helt likt do-mønster som før, men at mangen ikke har blitt en millimeter mindre, kun mye større?

Om kroppen plutselig lager større rom, og det ikke er livmoren .... sier jo seg selv.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Silfen skrev:

Vel, livmor som utvider seg, forstervann, generell forberedelse av kroppen kanskje..?

Anonymkode: c7cfc...a81

• Liker 6
Gjest Sisti
Skrevet

Skjønner ikke problemet... 

Selv om man er oppblåst betyr det ikke at magen ikke vil fortsette å vokse. Det betyr ikke at det BARE er luft. Men ser man ut som man er 7 mnd på vei når man bare er 3 mnd er det mest sannsynlig en del luft som er årsaken. Hvorfor er det så ille å påpeke det? Selvfølgelig er det ikke sikkert, men når man tar opp et spørsmål her må man jo tåle å høre de ulike forklaringene som finnes. 

Hvorfor er det så kjipt å være oppblåst? Jeg var veldig oppblåst de første månedene, er jo ingen "dårlig" grunn? Ikke alle fiser bare fordi de er oppblåste, så det er ikke noe å være flau over. Om det er luft eller vann som er årsaken - so what? Hvorfor er det ene frekt, ikke det andre? Hvorfor er den ene årsaken så kjip å høre, den andre ikke? Det eneste som er sikkert er at er du 3 mnd på vei og ser svææær ut, så er det ikke fordi babyen er så stor. 

Uansett årsak synes jeg fint man kan kalle magen sin for gravidmage eller babybump eller whatever, selv om årsaken er det ene eller andre. Er man gravid er det jo uansett baby som er årsaken til magen, direkte eller indirekte - ergo har man babymage. Om det er luft eller vann eller svær livmor som er årsaken er vel ikke så sabla nøye??? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Silfen skrev:

Tenker jeg også. 

Jordmor sa til meg at gravide som røyket eller brukte snus fikk tidlig stor mage pga stresset morkake. Vil understreke at jeg ikke sikter til deg TS. Det kan også være at du er oppblåst, eller at magemusklene dine er innstilt på å tøye seg lengst mulig.

Anonymkode: 86d08...340

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, livmor som utvider seg, forstervann, generell forberedelse av kroppen kanskje..?

Fostervannet er nå inni livmoren. Og når ting er på størrelse med en golfball, så hva er den generelle forberedelsen av kroppen som du snakker om kanskje?

• Liker 18
Gjest Sisti
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk normalområder for hvor mye livmor utvider seg. om livmor utvider seg mer enn normalt kan årsaken være for mye fostervann. Er det bedre enn å være oppblåst? (svar: nei! Du vil ikke håpe på for mye fostervann!). 

Det er helt normalt at magen begynner å bli synlig etter uke 12, jeg har ikke sett noen hevde noe annet heller. Men det er grenser for hvor stor det er normalt at den er uten at lufta bidrar.  "Du er nok oppblåst" er et svar jeg ser blir gitt til de som får tydelig mage FØR uke 12, eller de som har mage tilsvarende 7 mnd kort tid etter uke 12. Hvis man er så stor, og er overbevist om at det ikke er luft kan det være lurt å ta en tur til legen, for å sjekke at det ikke er noe alvorlig. 

Endret av Sisti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...