Gå til innhold

Bjørkepollensesongen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har den vært mildere i år? Jeg har reagert mindre enn vanlig, gjelder dette andre? Jeg lurer fordi jeg har prøvd å bygge opp immunforsvaret og om det hjalp eller om det er tilfeldig.

Anonymkode: 77706...4e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har merket det samme. Har ikke tatt medisin i det hele tatt i år. Blitt litt snufsete etter kattekos, men det er alt. 

Anonymkode: d6fae...4e2

Skrevet

På østlandet var pollenspredningen mindre kraftig i år enn i fjor og i året før det. Begge de to årene var man over nivået for ekstrem spredning, i år var man ikke i nærheten av det. 

For dem som er skikkelig allergisk var det mer enn nok pollen til å skape skikkelige reaksjoner, jeg hadde noen tøffe dager sist uke når det var på topp, til tross for at jeg var godt medisinert. 

Skrevet

Jepp, jeg har merket det samme. Jeg hadde 2-3 småfæle dager, men ikke på langt nær så ille som et vanlig år det heller. Har tatt medisin hele perioden ut fra "better safe than sorry", men tror kanskje jeg kunne klart meg brukbart uten den i år. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Amfeila skrev:

På østlandet var pollenspredningen mindre kraftig i år enn i fjor og i året før det. Begge de to årene var man over nivået for ekstrem spredning, i år var man ikke i nærheten av det. 

For dem som er skikkelig allergisk var det mer enn nok pollen til å skape skikkelige reaksjoner, jeg hadde noen tøffe dager sist uke når det var på topp, til tross for at jeg var godt medisinert. 

Hørtes ut som meg, jeg pleier å måtte holde meg inne i rundt tre uker, jeg har vært plaget i år også, men ikke på langt nær de forrige årene!

Skrevet

Jeg er pollen-allergiker, men har faktisk ikke merket noe i det hele tatt. Grunnen til dette kan være at jeg begynte tidlig med medisiner

• Liker 1
Skrevet

Vært slurvete med medisinen, og har reagert enkelte dager. Synes også sesongen har vært mildere enn forventet!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reagert ganske kraftig, tar nå medisin både morgen og kveld samt nesespray. Er ekstremt allergisk. 

Anonymkode: dbe2e...35f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent det ganske godt i to uker nå. Syns ikke det har vært en bedre sesong egentlig, enda jeg begynner alltid med medisin i begynnelsen av april. 

Anonymkode: 1fc5c...749

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Oi jeg har aldri vært så plaga som jeg har vært nå de tre første ukene i mai.(Oslo) Måttet ligge inne uten å lufte😜 Nå kjennes det bedre ut da. Så rart det er så forskjellig da?!

Anonymkode: 89e48...4a7

• Liker 1
Skrevet

Mannen har stusset over det samme, han har nesten ikke reagert i år. Midt-Norge her.

• Liker 1
Skrevet

Haha jeg var helt sikker på at pollensesongen var enda verre i år, for aldri før har jeg reagert like mye som nå. Jeg tar ikke medisiner, for har tidligere vært lite plaget. I år får jeg nesten astmaanfall av å bevege meg ute. Jeg håper i hvert fall at det er i forbindelse med pollen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, så rart med så store forskjeller!

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Krakk skrev:

Haha jeg var helt sikker på at pollensesongen var enda verre i år, for aldri før har jeg reagert like mye som nå. Jeg tar ikke medisiner, for har tidligere vært lite plaget. I år får jeg nesten astmaanfall av å bevege meg ute. Jeg håper i hvert fall at det er i forbindelse med pollen. 

Ja samme her. Fått skikkelig astmasymtomer i år!

Anonymkode: 89e48...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...