Gå til innhold

Hva feiler det oss kvinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei det er ikke noe gaslt med dere kvinner.

alle som lever i et forhold stiller seg slike tanker- er han/hun den rette er jeg lykkelig, hva skal jeg gjøte med livet mitt? osv og det bør man. Forskjellen er at dere kvinner er mere åpne om dette mens menn i større grad later som ingen ting og blir intil noe "bedre" dukker opp.... Fortsett å stille krav til forholdet til partneren og dere selv så kommer kanskje vi etter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SirenMerete.

Du spør hva det er som "egentlig feiler kvinnfolk i dette landet".

Jeg antar det er jakten på (den uoppnåelige-) "lykken" (som hentet ut av en selvutviklingsbok...) du kritiserer.

Er delvis enig med deg.

Det kan være litt vanskelig å få "ideal-livet" (som beskrevet i media) til å passe inn i egen hverdag. Det er vel igrunnen ikke mulig en gang.

Jeg tror det er viktig å tenke over hvordan alle disse "rådene" (idealene og "hvordan bli perfekt"-tipsene) kan utføres for å forbedre spesielt ditt liv, og ikke at du "bør" ha det slik og slik for å "henge med".

Kanskje det er når den lille bakkekontakten som faktisk er nødvendig, forsvinner, at det uoppnåelige gjør deg blind, og veien til "drømmen" (som så klart er en eneste stor klisjè) blir en god følelse av forandring (som fryder, i øyeblikket), spenning og ny inspirasjon.

Bare så synd at man må fortsette å lete etter nye mål og "høyder" for å beholde den samme følelsen, og da er det kanskje på tide å flette inn det innlegget ditt poengterer spesielt; parforhold.

Hverdager har både ensomme og tosomme, men jeg innbiller meg at en partner lett blir skyteskive for "downs" - "hadde det bare vært slik og slik...". Litt på samme måte som når single personer er overbeviste om at veien til lykken er en partner?

Dette med "skal jeg gjøre ditt (f.eks. gå fra ham), eller datt (f.eks. bli)" kan virke litt snodig.

Det er jo ingen andre som kan fortelle deg det - tenk, jente (dette tenker altså jeg ofte når jeg leser innlegg her på KG)...

Likevel får vi kun innblikk i en liten del av tankene til en person - innleggene representerer jo ikke et helt komplisert menneske. Greit å kunne lufte "dumme" tanker her, og få input og perspektiver fra utenforstående.

Men dette var vel ikke poenget ditt.

Jeg vil være svært så forsiktig med å presse inn likestillingen som et problem for parforhold!

Likestilling er utelukkende positivt, feminisme er ikke (etter mine definisjoner, riktig nok).

Overfokusering på kvinnen som et uavhengig (les: uten behov for trygghet), sterkt (les: store jenter gråter aldri) og mektig vesen, setter noen mindre sunne griller i enkelte hoder, tror jeg.

Igjen tror jeg det er manglende evne til å sette tingene i perspektiv som "ødelegger".

For meg virker det som om familien og verdier som før betydde mest for kvinnen er i ferd med å bli visket ut. Det handler oft ikke lenger om mann og barn lenger for jenter......

Jeg ser ikke behovet for at familien skal være sentralt for alle jenter/kvinner. Om hun derimot først velger seg inn i dette, må hun så klart ta følgene. Men, å klage på at "det ofte ikke handler om mann og barn lenger", det synes jeg er et vannvittig utsagn.

Riktignok er jeg svært så ung, men mann og barn er utrolig langt unna mine fremtidsplaner uansett.

Individualitet ser jeg som utelukkende positivt, la oss slippe å bli satt i bås som jente -> derfor med eneste ønske å få en ungeskokk å holde orden på.

Jeg tror ikke det er noe feil med "oss jenter", SirenMerete.

Jeg tror derimot at det er en hel del av oss som sliter når vi møter ulike forventninger fra forskjellige hold - kaboom, det kræsjer.

Og da er det ikke like lett å se klart. Derfor velger sikkert noen å høre litt for seg på KG for eksempel - få litt orden på tankene. Det må være lov.

Skrevet

WOW! :)

Mange KLOKE kvinner her inne..

Interessant diskusjon.Synes du får mange gode svar SirenMerete og det meste er egentlig sagt, så jeg skal ikke si så mye, men som Amanda sier:

Likevel får vi kun innblikk i en liten del av tankene til en person - innleggene representerer jo ikke et helt komplisert menneske. Greit å kunne lufte "dumme" tanker her, og få input og perspektiver fra utenforstående.

Tror mange(de fleste..) innlegg om samliv er skrevet i frustrasjon og da blir det litt svart/hvitt.En forteller ting ifra sitt ståsted, hiver ut alle de frustrerende teite tankene som en kanskje ikke våger å si høyt. KG blir en lufteventil for mange.

Selvsentrert, egoistisk,- jada, men hvorfor ikke?! Kan det egentlig være på noen annen måte?!

Og vi andre blir kikkere,synsere,hjelpere,dommere.. you name it!

Er det ikke greit vi har et slikt "anonymt" fora?!

Mannen er egentlig snill og grei men... Hva annet skal en si da?!De fleste menn er ikke monstre.

Klart det på en kvinneside er innlegg som en syns er dødsteite og tema som gjentar segselv.. Slik vil det bare være. For vi er kvinner, vi har "kvinners tankegang"( ikke ta meg som en waco-tilhenger) og av og til er vi ganske teite, fjollete og selvsentrerte...spesielt når det gjelder menn.. :wink:

Men jeg synes det er lov..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...