AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Jeg våkner ofte av kramper om nettene. Jeg har tatt meg selv på fersken et par ganger ved at jeg har våknet rett før jeg har fått kramper. Da har jeg spent musklene i leggene så mye at jeg til slutt har fått kramper. En gang var det så ille at jeg måtte sette meg opp i senga og skreik, og skjønte selvsagt ikke hva som skjedde med det første fordi jeg var halvveis i søvne. Jeg har hatt dette problemet nå i snart ett år. Det kommer og går i perioder. Noen ganger har jeg det ikke på en måned, og noen ganger har jeg det hver dag og noen ganger 1 gang i uken. Jeg har sett en sammenheng med at når jeg sover veldig dypt får jeg disse krampene. Har lest at det er ukjent årsak til kramper om nettene, så derfor lurer jeg på om det er noen på KG med erfaringer her som har tips og råd til hva som kan hjelpe? Hva kan gjøre at jeg ikke spenner meg sånn om nettene? Anonymkode: b723b...10a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 1. Hvor har du krampe? 2. Hvordan vet du at du har krampe? 3. Beskriv krampeanfallene. Anonymkode: 7f757...49c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Hvor har du krampe? 2. Hvordan vet du at du har krampe? 3. Beskriv krampeanfallene. Anonymkode: 7f757...49c I leggen som det står i innlegget. Hvordan jeg vet det? Nei, hvordan vet du at du er kvalm for eksempel, eller har hodepine? Hvordan vet du at du er sint eller frustrert eller forelsket? Altså, hva forventer du at jeg skal svare? Jeg vet at jeg har krampe fordi jeg vet det, fordi jeg driver med idrett og vet virkelig hvordan en krampe kjennes ut. Og hvordan mener du jeg skal beskrive et krampeanfall? At leggmusklene trekker seg sammen? Guri meg for noen spørsmål da! Anonymkode: b723b...10a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lest at det er ukjent årsak til kramper om nettene, så derfor lurer jeg på om det er noen på KG med erfaringer her som har tips og råd til hva som kan hjelpe? Hva kan gjøre at jeg ikke spenner meg sånn om nettene? Les her: http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hjerne-nervesystem/leggkramper-nattlige-2440.html Anonymkode: 29c08...d89 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 4 minutter siden, augustmami skrev: Kanskje du mangler magnesium. Da får man vel kramper ut av det blå om nettene, ikke fordi man spenner kroppen? Jeg tar kosttilskudd med magnesium og blodprøvene mine er helt fine. Spiser sunt og variert. Ingen problemer der altså. Har ingen sykdom som forårsaker dette. Jeg har kronisk sykdom, men som ikke gir kramper eller spenninger om nettene. Altså, om du leser HI kan du se at det står at jeg får kramper fordi jeg spenner kroppen. Jeg antar man ikke kan gjøre noe med det at man spenner kroppen, så derfor lurer jeg på tips til hva jeg kan gjøre for å forebygge at jeg skal spenne kroppen. Anonymkode: b723b...10a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå