Gå til innhold

Venninna søker oppmerksomhet fra han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En god venninne av meg, som er i et seriøst forhold, søker alltid oppmerksomhet fra de jeg interesserer meg for. 

Jeg fortalte henne om han jeg hadde et godt øye til, og da ville hun kontakte han og bli venn med han "for min skyld". Jeg sa at jeg ikke ville det. Jeg kjenner ikke han, men har sett han en del i forskjellige situasjoner. Hun er veldig utadvendt, mens jeg er mer rolig, spesielt overfor gutter jeg interesser meg for. 

Vi var ute en gang, og hun gikk fra meg for å snakke med han. Og det virker som hun flørter veldig og så nesten forelsket ut selv. Jeg trakk meg da automatisk tilbake, og er uansett vant med at guttene oppsøker meg, ikke omvendt. 

I helgen skal vi i bursdag, hvor denne mannen kommer til å være. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg. Jeg er ikke typen til å rope etter oppmerksomhet, og er redd hun overtar hele showet. Greit nok om hun hadde gjort det for min del, men hun gjør det heller motsatt slik at jeg blir holdt totalt utenfor. Sa det til henne sist gang, og da introduserte hun meg etter 3 timer... 

Hva kan jeg gjøre? Er helt på knærne etter han her og tror han har et godt øye til meg og, men veldig usikker..

Anonymkode: d1ff2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt må du gå forbi din venninne på denne bursdagen. Gå til han før hun rekker å begynne å slikke han opp etter ryggen. Og ikke gi henne innpass. Du må ut av din komfortsonen og si til han at du liker han. 

Og så bør du vurdere ditt forhold til hun her. Hun gjør dette kun for egen del. Hun vil være bedre enn deg. 

Jeg hadde en venninne som alltid la seg etter flørter og kjærester til sine venninner. Hun hadde så lav selvtillit at hun måtte konkurrere med oss. Være bedre enn oss. Da jeg fant henne hos min kjæreste ba jeg begge om å dra til helvete. Han påstod han prøvde å kaste henne ut, men jeg gadd bare ikke drama. Så de ble fort glemt begge to. 

Anonymkode: 103ef...53d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først av alt må du gå forbi din venninne på denne bursdagen. Gå til han før hun rekker å begynne å slikke han opp etter ryggen. Og ikke gi henne innpass. Du må ut av din komfortsonen og si til han at du liker han. 

Og så bør du vurdere ditt forhold til hun her. Hun gjør dette kun for egen del. Hun vil være bedre enn deg. 

Jeg hadde en venninne som alltid la seg etter flørter og kjærester til sine venninner. Hun hadde så lav selvtillit at hun måtte konkurrere med oss. Være bedre enn oss. Da jeg fant henne hos min kjæreste ba jeg begge om å dra til helvete. Han påstod han prøvde å kaste henne ut, men jeg gadd bare ikke drama. Så de ble fort glemt begge to. 

Anonymkode: 103ef...53d

Men jeg vet ikke hva jeg skal si til han, og blir veldig nervøs og sjenert rundt han. Og jeg er livredd for avslag. 

Jada, dette irriterer meg ved henne. Men hun er super på mange andre, viktige områder. Skjønner at hun bare har lav selvtillit, og trenger bekreftelse..

fy faen, for noen idioter. Glad du ble kvitt de begge to, sånne folk fortjener hverandre da:)

Anonymkode: d1ff2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt det opp med henne. Gjør det på en saklig og vennlig måte, men kom med konkrete eksempler. Hun vil antakeligvis gå i forsvar, så gå det litt i forkjøpet. "Du sier at du bare vil bli venner, men dersom det hele er for min skyld, så er jo det mest naturlige at du lytter til meg - og det virker det ikke som du gjør. Derfor sier jeg ifra nå. Dersom du ikke er interessert i, eller opptatt av oppmerksomhet fra disse guttene, så er det vel egentlig ikke noe problem?". 

Virker også som du er litt konfliktsky. I så fall får du ta dette som en veldig viktig erfaring - som voksen må man noen ganger oppdra hverandre, og dersom du er redd for å ta tak i ting trenger du faktisk trening i det. Dette er en god øvelse der du får erfart å ta opp noe som faktisk må tas opp. Oppførselen hennes er ikke ok, og dessverre er hun ikke alene om den.

Anonymkode: ebacd...667

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vet ikke hva jeg skal si til han, og blir veldig nervøs og sjenert rundt han. Og jeg er livredd for avslag. 

Jada, dette irriterer meg ved henne. Men hun er super på mange andre, viktige områder. Skjønner at hun bare har lav selvtillit, og trenger bekreftelse..

fy faen, for noen idioter. Glad du ble kvitt de begge to, sånne folk fortjener hverandre da:)

Anonymkode: d1ff2...dbb

Alle er redde for avslag. Tenk litt på den ;) det er ikke verre for deg enn for noen andre. Du trenger ikke si "hei skal vi bli kjærester?" Men si litt sånn lett under en lettbent samtale  "jeg liker deg jeg". 

Anonymkode: 103ef...53d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt det opp med henne. Gjør det på en saklig og vennlig måte, men kom med konkrete eksempler. Hun vil antakeligvis gå i forsvar, så gå det litt i forkjøpet. "Du sier at du bare vil bli venner, men dersom det hele er for min skyld, så er jo det mest naturlige at du lytter til meg - og det virker det ikke som du gjør. Derfor sier jeg ifra nå. Dersom du ikke er interessert i, eller opptatt av oppmerksomhet fra disse guttene, så er det vel egentlig ikke noe problem?". 

Virker også som du er litt konfliktsky. I så fall får du ta dette som en veldig viktig erfaring - som voksen må man noen ganger oppdra hverandre, og dersom du er redd for å ta tak i ting trenger du faktisk trening i det. Dette er en god øvelse der du får erfart å ta opp noe som faktisk må tas opp. Oppførselen hennes er ikke ok, og dessverre er hun ikke alene om den.

Anonymkode: ebacd...667

Tok det opp den kvelden sist gang, men hu bar helt uenig og foreslo at vi skulle ta en pause fra vennskapet. Og hu følte det var veldig frekt av meg. Jeg beklaget meg, og da introduserte hun meg for han. Skikkelig klein stemning. Men er vanskelig å diskutere med henne, fordi hun er ikke interessert i andre sin side, og sier bare hva hun selv mener også ferdig. 

Føler meg litt dum og, fordi han er jo ikke min, jeg har ikke noe mer rett på han enn noen andre. Men hadde det vært omvendt hadde jeg holdt meg unna. Og ved at jeg sier ifra føler jeg at jeg uttrykker at jeg har "sjangs" på han. Og hvis han da avslår meg senere, blir det bare flaut. 

Anonymkode: d1ff2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle er redde for avslag. Tenk litt på den ;) det er ikke verre for deg enn for noen andre. Du trenger ikke si "hei skal vi bli kjærester?" Men si litt sånn lett under en lettbent samtale  "jeg liker deg jeg". 

Anonymkode: 103ef...53d

Ja, sant. Føler likevel at jeg har det litt verre, fordi jeg lurer meg sikkert bare til å tro jeg har mulighet. Han er godt over en 10er, både utseendemessig og slik jeg har oppfattet personligheten hans. 

Jeg kommer ikke til å si at jeg liker han, men kunne heller tenkt meg å vist interesse uten å si det direkte. Eller ihvertfall så han begynner å lure på om jeg er interessert. Hvordan kan jeg forstå om han er interessert? Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: d1ff2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva kan jeg gjøre? Er helt på knærne etter han her og tror han har et godt øye til meg og, men veldig usikker..

Anonymkode: d1ff2...dbb

Når hun begynner med showet sitt så spør henne om hvor fyren hennes er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Når hun begynner med showet sitt så spør henne om hvor fyren hennes er.

Han bor flere timer unna.. 

 

Anonymkode: d1ff2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han bor flere timer unna.. 

 

Anonymkode: d1ff2...dbb

Men da er det jo enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Men da er det jo enda bedre.

Hvorfor? Virker sikkert skikkelig sjalu da, og jeg vet jo ikke om gutten jeg liker heller liker venninna mi...

Anonymkode: d1ff2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Virker sikkert skikkelig sjalu da, og jeg vet jo ikke om gutten jeg liker heller liker venninna mi...

Anonymkode: d1ff2...dbb

Det var et godt råd. Du må passe på at han fyren får vite at hun har type. Du får til det på en subtil måte. 

Heier på deg her :) om du kanskje ikke vinner han til slutt så får du ihvertfall parkert den dama kjapt ;) 

Anonymkode: 103ef...53d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Virker sikkert skikkelig sjalu da, og jeg vet jo ikke om gutten jeg liker heller liker venninna mi...

Anonymkode: d1ff2...dbb

Har ingenting med saken å gjøre siden hun allerede har type. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et godt råd. Du må passe på at han fyren får vite at hun har type. Du får til det på en subtil måte. 

Heier på deg her :) om du kanskje ikke vinner han til slutt så får du ihvertfall parkert den dama kjapt ;) 

Anonymkode: 103ef...53d

Haha, er med på den, men hvordan skal jeg få til det? Blir jo dumt å bare slenge det ut.. 

Anonymkode: d1ff2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, er med på den, men hvordan skal jeg få til det? Blir jo dumt å bare slenge det ut.. 

Anonymkode: d1ff2...dbb

Du finner en vei ;) nå har du sjans til å bruke kvinnelist (som kun bør brukes i nødstilfelle). 

 

Anonymkode: 103ef...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor du forteller "venninnen" din hvem du er interessert i når hun alltid saboterer deg. Selv ville jeg ikke hatt slike venner i utgangspunktet, men om du først skal ha det så ikke fortell henne hvem du er interessert i i fremtiden.

Har du egentlig lyst til å fortelle fyren at hun har kjæreste? Litt kjipt for deg om venninnen din svarer med å sabotere for deg og uansett har du lyst på en fyr som kun liker deg fordi han fant ut at venninnen din var opptatt? Ikke er det gitt at han kommer til å like deg bare fordi han finner ut at venninnen din er opptatt heller. 

Om jeg var deg ville jeg nok bare gått bort til fyren på festen. Om han har et godt øye til deg som du sier så burde jo ting gå din vei. Om han derimot ikke gir deg oppmerksomhet når du går bort til han så har han vel ikke et godt øye til deg.  Vet ikke om du kan gjøre så mye mer. 

 

 

 

Endret av Summers
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Friday, May 20, 2016 at 16.57, AnonymBruker skrev:

En god venninne av meg, som er i et seriøst forhold, søker alltid oppmerksomhet fra de jeg interesserer meg for. 

Jeg fortalte henne om han jeg hadde et godt øye til, og da ville hun kontakte han og bli venn med han "for min skyld". Jeg sa at jeg ikke ville det. Jeg kjenner ikke han, men har sett han en del i forskjellige situasjoner. Hun er veldig utadvendt, mens jeg er mer rolig, spesielt overfor gutter jeg interesser meg for. 

Vi var ute en gang, og hun gikk fra meg for å snakke med han. Og det virker som hun flørter veldig og så nesten forelsket ut selv. Jeg trakk meg da automatisk tilbake, og er uansett vant med at guttene oppsøker meg, ikke omvendt. 

I helgen skal vi i bursdag, hvor denne mannen kommer til å være. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg. Jeg er ikke typen til å rope etter oppmerksomhet, og er redd hun overtar hele showet. Greit nok om hun hadde gjort det for min del, men hun gjør det heller motsatt slik at jeg blir holdt totalt utenfor. Sa det til henne sist gang, og da introduserte hun meg etter 3 timer... 

Hva kan jeg gjøre? Er helt på knærne etter han her og tror han har et godt øye til meg og, men veldig usikker..

Anonymkode: d1ff2...dbb

Jeg har en venninne som var sånn tidligere, uansett når jeg fortalte hvem jeg likte tok hun over hele showet. Det jeg begynte med var å unngå å fortelle om de jeg virkelig likte, eller si at det var en annen enn det faktisk var. Sånn fikk jeg "mine" fyrer for meg selv ute på byen...med mer og mindre hell 😜 men det er en annen historie. Så gikk det nesten 10 år der vi ikke hadde særlig kontakt,  nå har vi mer kontakt igjen  og siden vi nå er eldre tok jeg opp med henne den oppførselen hun hadde hatt. Hun skjønte hva jeg mente men bedyrer at hun bare ville mitt beste fordi jeg var sjenert og at hun derfor tok kontakt sånn at jeg skulle få pratet med de, men at de da fallt for henne. Det kan absolutt være sannheten,  men uansett det viktigste for min del er at hun ikke oppfører seg sånn lenger. Men jeg forteller fortsatt ikke hvem mine crush er før jeg føler meg trygg 😉😉

Anonymkode: e972e...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da plukker du ut den mest uflidde, skjeløyde og svetteluktende gubben i lokalet, og forteller "venninna" at du har det krøsjet på ham. Når hun går til frontalangrep på stakkaren, setter du deg sammen med en drink og drømmeprinsen, og begynner smalltalken med hvor patetisk "venninna" er, som prøver å sjekke opp tilfeldige fyrer, bare fordi gubben hennes bla, bla, bla....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kamikatze skrev:

Da plukker du ut den mest uflidde, skjeløyde og svetteluktende gubben i lokalet, og forteller "venninna" at du har det krøsjet på ham. Når hun går til frontalangrep på stakkaren, setter du deg sammen med en drink og drømmeprinsen, og begynner smalltalken med hvor patetisk "venninna" er, som prøver å sjekke opp tilfeldige fyrer, bare fordi gubben hennes bla, bla, bla....

Slemt, men jeg liker det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...