AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Dette er vel et litt absurd spørsmål, men er det greit å ha med seg druer og nøtter på eksamen? Jeg tenker da i lydsammenheng. Av nøtter er det i hovedsak cashewnøtter jeg tenker på. Har dere noe andre tips til hva man kan ha med seg som eksamensmat? Det bør være enkelt og spise, ikke brødskiver og heller ikke kald varmmat. Eksamen varer i 6 timer, så jeg må ha noe som metter godt over lang tid. Jeg vet jeg er litt kresen på typisk ta med-mat, men jeg håper noen her har noen gode tips. Anonymkode: 59c64...04c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Vær grei: ALT som knaser holdes unna eksamen! Det er fryktelig forstyrrende for alle rundt! Jeg har alltid skiver eller annen myk mat med, som ikke knaser så voldsomt. Anonymkode: 83703...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: er det greit å ha med seg druer og nøtter på eksamen? Selvfølgelig ... Jeg pleier å ha med ost, spekemat, frukt, kjeks, nøtter, sjokolade. For eksempel Babybel-ost og ølpølser. Anonymkode: 33050...3e7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vær grei: ALT som knaser holdes unna eksamen! Det er fryktelig forstyrrende for alle rundt! Jeg har alltid skiver eller annen myk mat med, som ikke knaser så voldsomt. Anonymkode: 83703...dc2 Det er jo derfor jeg spør her i tråden. Jeg ønsker ikke å være forstyrrende overfor de andre studentene. Anonymkode: 59c64...04c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Nøtter synes jeg er greit dersom man ikke får noe beskjed på forhånd om nøtteallergi. Synes heller ikke at nøtter bråker spesielt dersom man har et godt mellomrom mellom pultene (noe det ofte er), men passer på å heller ha nøttene oppi en matboks enn emballasjen de kommer i. Denne kan virke forstyrrende. Synes fruktsalat er greit, energibarer, hjemmelagede kjeks, masse drikke, tørket frukt, osv. Litt mer luksusmat enn vanlig matpakke for å holde motivasjonen oppe. Anonymkode: a0ed7...ff5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig ... Jeg pleier å ha med ost, spekemat, frukt, kjeks, nøtter, sjokolade. For eksempel Babybel-ost og ølpølser. Anonymkode: 33050...3e7 Takk for svar! Anonymkode: 59c64...04c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nøtter synes jeg er greit dersom man ikke får noe beskjed på forhånd om nøtteallergi. Synes heller ikke at nøtter bråker spesielt dersom man har et godt mellomrom mellom pultene (noe det ofte er), men passer på å heller ha nøttene oppi en matboks enn emballasjen de kommer i. Denne kan virke forstyrrende. Synes fruktsalat er greit, energibarer, hjemmelagede kjeks, masse drikke, tørket frukt, osv. Litt mer luksusmat enn vanlig matpakke for å holde motivasjonen oppe. Anonymkode: a0ed7...ff5 Tusen takk for innspill! Jeg tenkte å ha det i en boks slik som du selv sier. Hjemmelagde kjeks er et godt tips, men det spørs litt om jeg rekker å lage det. Fruktsalat var en god idé. Jeg skal ta med meg en del drikke, men jeg samtidig vil jeg ikke fly på toalettet hele tiden. Anonymkode: 59c64...04c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for innspill! Jeg tenkte å ha det i en boks slik som du selv sier. Hjemmelagde kjeks er et godt tips, men det spørs litt om jeg rekker å lage det. Fruktsalat var en god idé. Jeg skal ta med meg en del drikke, men jeg samtidig vil jeg ikke fly på toalettet hele tiden. Anonymkode: 59c64...04c Ville generelt holdt meg unna mat som kommer fra emballasje med mindre du putter det oppi en matboks eller en tynn matpose. Det er utrolig hvor mye åpning av emballasje og forsyning av mat som er i emballasje kan gjøre det mindre fokusert på eksamen. Ville også holdt meg unna høye hæler og fottøy som bråker mye Anonymkode: a0ed7...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville generelt holdt meg unna mat som kommer fra emballasje med mindre du putter det oppi en matboks eller en tynn matpose. Det er utrolig hvor mye åpning av emballasje og forsyning av mat som er i emballasje kan gjøre det mindre fokusert på eksamen. Ville også holdt meg unna høye hæler og fottøy som bråker mye Anonymkode: a0ed7...ff5 Ja, du har helt rett. Dette skal jeg huske på! Anonymkode: 59c64...04c
Knaggrekke Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 Hva med wraps? Jeg er fan av speltlomper med ulik smøreost og pålegg på. Kok gjerne også egg, skrell dem og ha med. Yoghurt er også friskt og godt, eller du kan jo lage kjøleskapsgrøt (ha oppi en boks)? 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #11 Skrevet 20. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nøtter synes jeg er greit dersom man ikke får noe beskjed på forhånd om nøtteallergi. Synes heller ikke at nøtter bråker spesielt dersom man har et godt mellomrom mellom pultene (noe det ofte er), men passer på å heller ha nøttene oppi en matboks enn emballasjen de kommer i. Denne kan virke forstyrrende. Synes fruktsalat er greit, energibarer, hjemmelagede kjeks, masse drikke, tørket frukt, osv. Litt mer luksusmat enn vanlig matpakke for å holde motivasjonen oppe. Anonymkode: a0ed7...ff5 Det er jo ikke embalasjen som gjør nøtter irriterende, det er lyden når du tygger som er plagsom! Ts: Ta hensyn til de rundt deg, ikke ta med mat som bråker. Anonymkode: dfb2e...8b6
Aviale Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 Jeg synes ikke nøtter gjør noe Jeg pleier å ta med iste, vann, nøtter, sjokolade, og en baguett med godt pålegg. Passer på å åpne og gjøre klar ting før eksamen begynner, slik at jeg bråker minst mulig underveis. Enig med de over her om at emballasje kan forstyrre. På de fleste eksamenene jeg har hatt, har det vært ganske stort mellomrom mellom folk, selv om jeg skjønner det varierer, men det er jo lov å ta med øreplugger hvis man reagerer på at folk spiser f.eks nøtter. Knekkebrød og slikt er no-go, men nøtter synes jeg er greit. Skal man unngå alt med konsistens, blir det ikke så mye å velge mellom. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #13 Skrevet 20. mai 2016 Nøtter kan knase litt, så ville ikke tatt med det. Ville heller satset på noen energibarer da. Anonymkode: bbc4b...238
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #14 Skrevet 20. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke embalasjen som gjør nøtter irriterende, det er lyden når du tygger som er plagsom! TS klarer sikkert å tygge med munnen igjen. Anonymkode: 33050...3e7 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #15 Skrevet 20. mai 2016 Takk for svar! Jeg tror jeg tar med meg cashewnøtter hvertfall, så får jeg se det litt an. Jeg regner med at jeg ikke spiser så mye, men det er greit å ha noe lite og lett å spise når eksamen varer over så lang tid. Men slapp av, jeg skal ikke ta med meg gulrøtter eller knekkebrød. Anonymkode: 59c64...04c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #16 Skrevet 20. mai 2016 Jeg skjønner ikke at noen har tid til å spise under eksamen.. Jeg har med meg en skive og en flaske vann for sikkerhets skyld, men har ikke tid til å hverken spise eller drikke under eksamen. Anonymkode: 76d24...5f9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke at noen har tid til å spise under eksamen.. Jeg har med meg en skive og en flaske vann for sikkerhets skyld, men har ikke tid til å hverken spise eller drikke under eksamen. Anonymkode: 76d24...5f9 De fleste kjenner vel på tidspresset, men når eksamen er på 6 timer bør man ta seg tid til å spise noe. Det vil øke ytelsesevnen, særlig mot slutten av eksamen. I tillegg kan faktisk matinntak virke stressreduserende, noe som gjør at man klarer å konsentrere seg bedre og bruke tiden mer effektivt. Anonymkode: 59c64...04c 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #18 Skrevet 20. mai 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: har ikke tid til å hverken spise eller drikke under eksamen. Selv om jeg spiser en god frokost må jeg alltid ha noe å spise under eksamen. Det tar ikke mange sekundene å tygge i seg litt mat og jeg hadde aldri klart å prestere i seks timer uten litt ekstra energi. Det er jo ikke som om man rigger seg til og tar en halvtimes spisepause. Anonymkode: 33050...3e7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #19 Skrevet 20. mai 2016 7 timer siden, Knaggrekke skrev: Hva med wraps? Jeg er fan av speltlomper med ulik smøreost og pålegg på. Kok gjerne også egg, skrell dem og ha med. Yoghurt er også friskt og godt, eller du kan jo lage kjøleskapsgrøt (ha oppi en boks)? Nei. Bare nei. Du trenger ikke gasse ned eksamenslokale med slikt. Anonymkode: 28a95...3b6 3
Gjest Linaria Skrevet 21. mai 2016 #20 Skrevet 21. mai 2016 Når jeg har lang eksamen, pleier jeg å lage en liten matboks der jeg samler mye rart. Kanskje et grovt rundtstykke, noen bær/frukt/druer, litt mørk sjokolade, tørket frukt, en yoghurt, en energibar, myk kjeks/kake, kanskje noen peppermyntedrops. Ulike kombinasjoner av dette. Spiser alltid havregrøt til frokost før eksamen. Ender som oftest opp med å spise en eller to druer men det er betryggende å ha matpakka, og litt koselig å lage den midt i eksamensnervene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå