Gå til innhold

TRENGER SVAR FORT!! VIN I SIKKERHETSKONTROLL.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i oslo, og skal snart reise hjem. Skal i selskap i kveld, og lovet å ta med en vin i "gave". Problemet er bare at jeg ikke når vinmonopolet hjemme. Kan jeg kjøpe vin i oslo, og ta den med gjennom sikkerhetskontrollen?
Har ikke betalt for innsjekket bagasje (norwegian), så den må sammen med håndbagasjen.

Noen som vet? 

Anonymkode: a0c40...9dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 84eaf...448

Skrevet

Nei, vin er væske og det er det fortsatt begrensninger på. Eneste måte å få med deg vin er i innsjekket baggasje. 

Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tillatt med væske over 100ml (unntak er barnemat etc)

Anonymkode: 6c784...7d0

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i oslo, og skal snart reise hjem. Skal i selskap i kveld, og lovet å ta med en vin i "gave". Problemet er bare at jeg ikke når vinmonopolet hjemme. Kan jeg kjøpe vin i oslo, og ta den med gjennom sikkerhetskontrollen?
Har ikke betalt for innsjekket bagasje (norwegian), så den må sammen med håndbagasjen.

Noen som vet? 

Anonymkode: a0c40...9dc

Da må du ikke kjøpe mer enn 100 ml og ha vinen i en zip look pose. Altså ikke mulig. Det er heller ikke lov å ha vinflasker i innsjekket bagasje. 

Anonymkode: 2ce32...6ae

Skrevet

Hvis du får legeattest får du den med. Kan være vanskelig å finne en villig lege da.

Jeg ville bare kjøpt en bag in box og puttet den inni hettegenseren. Sikkerhetskontrollen er bare der for å gi et inntrykk av at de gjør noe, dritenkelt å smugle veske gjennom den. Vanskelig med vinflasker da, knotete form.

Gjest Birti
Skrevet

Kan du ikke logge inn på Norwegian og bestille bagasje? Du kan ha det i innsjekket bagasje - men det er selvsagt på eget ansvar om noe skulle bli knust.. Jeg pakker flaska i pose og legger masse klær rundt når jeg har alkohol i bagasjen ;-)

Gjest Linaria
Skrevet
17 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Hvis du får legeattest får du den med. Kan være vanskelig å finne en villig lege da.

Jeg ville bare kjøpt en bag in box og puttet den inni hettegenseren. Sikkerhetskontrollen er bare der for å gi et inntrykk av at de gjør noe, dritenkelt å smugle veske gjennom den. Vanskelig med vinflasker da, knotete form.

Ganske teit å smugle vin bare for et selskap da.. 

Skrevet
48 minutter siden, Linaria skrev:

Ganske teit å smugle vin bare for et selskap da.. 

Det er ikke smugling. Men det ville vel vært lettere å betalt 200 spenn for bagasje.

18 timer siden, Birti skrev:

Kan du ikke logge inn på Norwegian og bestille bagasje? Du kan ha det i innsjekket bagasje - men det er selvsagt på eget ansvar om noe skulle bli knust.. Jeg pakker flaska i pose og legger masse klær rundt når jeg har alkohol i bagasjen ;-)

Eksen min brukte å drikke vin fra myke plastflasker. Så du kan få vin som kan drikkes likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 20. mai 2016 at 20.07, ambivalentReaction skrev:

Dust, vi ser lett hva som er flytende eller ikke.

Anonymkode: d067f...b37

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dust, vi ser lett hva som er flytende eller ikke.

Anonymkode: d067f...b37

Ikke i metalldetektor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...