AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Er i oslo, og skal snart reise hjem. Skal i selskap i kveld, og lovet å ta med en vin i "gave". Problemet er bare at jeg ikke når vinmonopolet hjemme. Kan jeg kjøpe vin i oslo, og ta den med gjennom sikkerhetskontrollen? Har ikke betalt for innsjekket bagasje (norwegian), så den må sammen med håndbagasjen. Noen som vet? Anonymkode: a0c40...9dc
Amfeila Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Nei, vin er væske og det er det fortsatt begrensninger på. Eneste måte å få med deg vin er i innsjekket baggasje.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Ikke tillatt med væske over 100ml (unntak er barnemat etc) Anonymkode: 6c784...7d0
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i oslo, og skal snart reise hjem. Skal i selskap i kveld, og lovet å ta med en vin i "gave". Problemet er bare at jeg ikke når vinmonopolet hjemme. Kan jeg kjøpe vin i oslo, og ta den med gjennom sikkerhetskontrollen? Har ikke betalt for innsjekket bagasje (norwegian), så den må sammen med håndbagasjen. Noen som vet? Anonymkode: a0c40...9dc Da må du ikke kjøpe mer enn 100 ml og ha vinen i en zip look pose. Altså ikke mulig. Det er heller ikke lov å ha vinflasker i innsjekket bagasje. Anonymkode: 2ce32...6ae
Christiane_W Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Svaret er ganske enkelt: Nei! Les mer her: https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/bagasje/vasker Om det er tillatt i innsjekket bagasje avhenger av flyselskapets regler.
ajarRun Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 Hvis du får legeattest får du den med. Kan være vanskelig å finne en villig lege da. Jeg ville bare kjøpt en bag in box og puttet den inni hettegenseren. Sikkerhetskontrollen er bare der for å gi et inntrykk av at de gjør noe, dritenkelt å smugle veske gjennom den. Vanskelig med vinflasker da, knotete form.
Gjest Birti Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 Kan du ikke logge inn på Norwegian og bestille bagasje? Du kan ha det i innsjekket bagasje - men det er selvsagt på eget ansvar om noe skulle bli knust.. Jeg pakker flaska i pose og legger masse klær rundt når jeg har alkohol i bagasjen ;-)
Gjest Linaria Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 17 timer siden, ambivalentReaction skrev: Hvis du får legeattest får du den med. Kan være vanskelig å finne en villig lege da. Jeg ville bare kjøpt en bag in box og puttet den inni hettegenseren. Sikkerhetskontrollen er bare der for å gi et inntrykk av at de gjør noe, dritenkelt å smugle veske gjennom den. Vanskelig med vinflasker da, knotete form. Ganske teit å smugle vin bare for et selskap da..
ajarRun Skrevet 21. mai 2016 #11 Skrevet 21. mai 2016 48 minutter siden, Linaria skrev: Ganske teit å smugle vin bare for et selskap da.. Det er ikke smugling. Men det ville vel vært lettere å betalt 200 spenn for bagasje. 18 timer siden, Birti skrev: Kan du ikke logge inn på Norwegian og bestille bagasje? Du kan ha det i innsjekket bagasje - men det er selvsagt på eget ansvar om noe skulle bli knust.. Jeg pakker flaska i pose og legger masse klær rundt når jeg har alkohol i bagasjen ;-) Eksen min brukte å drikke vin fra myke plastflasker. Så du kan få vin som kan drikkes likevel.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Den 20. mai 2016 at 20.07, ambivalentReaction skrev: Hvis du får legeattest får du den med. Kan være vanskelig å finne en villig lege da. Jeg ville bare kjøpt en bag in box og puttet den inni hettegenseren. Sikkerhetskontrollen er bare der for å gi et inntrykk av at de gjør noe, dritenkelt å smugle veske gjennom den. Vanskelig med vinflasker da, knotete form. Dust, vi ser lett hva som er flytende eller ikke. Anonymkode: d067f...b37 1
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dust, vi ser lett hva som er flytende eller ikke. Anonymkode: d067f...b37 Ikke i metalldetektor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå