Gå til innhold

Jomfru med dårlig selvbilde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en 19 år gammel jomfru, men har ingen hast med å bli kvitt den [jomfrudommen]. Jeg føler det heller er andre som har hastverk med at jeg skal bli kvitt den, selv om de sier at jeg bør vente til jeg får meg en kjæreste, eller i hvert fall til sex er ønskelig. Likevel, selv om selve nytelsen er behøvelig, og jeg ikke er den eneste uerfarne 19-åringen, merker jeg at jeg presses av et ødelagt selvbilde og en generell oppfattelse av at det å være jomfru i en alder av 19 betyr at du er lite attraktiv. Samme gjelder forsovet også for manglende kjæreste, men det er en annen historie. Men hvorfor kan jeg ikke føle meg attraktiv uten sex, og hvorfor vil ikke samfunnet i sin helhet tillate det? Er jeg den eneste som har det slik?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok langt fra den eneste, men du kan godt være en av svært få som faktisk klarer å stå i mot presset, til tross for det dårlige selvbilde som er et resultat av dette presset. De fleste bukker under lenge før de blir 19.

Hold ut noen år til så blir det lettere og du blir mindre påvirket av dette presset.

Det er ganske beundringsverdig at det finnes kvinner som er så sterke som deg og klarer å stå i mot.

Mann, 35

Anonymkode: 8e6eb...133

Gjest summesumbi
Skrevet

Synes heller du skal være stolt. Og hva du har av seksuell erfaring har strengt tatt ingen noe med😉 Vær så deilig du bare vil, du trenger ikke hatt sex for å ha en, i mangel av et bedre ord, seksuell utstråling. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror gjerne det er mye press på at man skal ha hatt sex innen man er 19, men det er jo egentlig bare sprøyt. Jeg har en venninne som nærmer seg 25, og det er ingenting "galt" med henne, at hun velger å avstå eller noe slikt. Det har bare ikke skjedd, uten at det er noen spesiell grunn til det. Hun er ikke uattraktiv, selv om det kanskje ikke teller når det kommer fra meg som er venninnen:P

Jeg tenker at det beste er at folk har sex når de har lyst til det, ikke når samfunnet synes de skal det:) Din kropp, dine regler.

Anonymkode: b7ff2...60e

Skrevet

Takk for fine svar, det varmer! :)

Jeg er jo egentlig velvitende om at jeg ikke bør stresse, og heller ta det når det passer meg, men det er jo ikke så lett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt og er 21 :) så det skjer når det skjer

Anonymkode: 6443f...cf2

Gjest Coolaid
Skrevet
Den 20.5.2016 at 15.24, Chriistiinee skrev:

Jeg er en 19 år gammel jomfru, men har ingen hast med å bli kvitt den [jomfrudommen]. Jeg føler det heller er andre som har hastverk med at jeg skal bli kvitt den, selv om de sier at jeg bør vente til jeg får meg en kjæreste, eller i hvert fall til sex er ønskelig. Likevel, selv om selve nytelsen er behøvelig, og jeg ikke er den eneste uerfarne 19-åringen, merker jeg at jeg presses av et ødelagt selvbilde og en generell oppfattelse av at det å være jomfru i en alder av 19 betyr at du er lite attraktiv. Samme gjelder forsovet også for manglende kjæreste, men det er en annen historie. Men hvorfor kan jeg ikke føle meg attraktiv uten sex, og hvorfor vil ikke samfunnet i sin helhet tillate det? Er jeg den eneste som har det slik?

Her er du i konflikt med deg selv og de du tror/opplever at andre (samfunnet?) forventer av deg...

Et spørsmål til deg, ts: Hvordan opplever du presset fra samfunnet, kan du forklare litt om det?

Jeg syns du er inne på noen fine og viktige tanker som jeg liker. Du kan og skal selvfølgelig føle deg attraktiv selv om du ikke ennå har hatt sex med en annen person. Jeg syns du skal nyte seksualiteten og kroppen din uten å ha det travelt med å få deg et ligg. At man har pult betyr kun at man har pult og ikke noe mer. 

Vi lever i et overseksualisert samfunn for tiden. Du kan selv velge å ta del i det og gi etter for presset, eller å velge å være deg selv. 

Du kan og skal selvfølgelig føle deg attraktiv og sexy uten at du har pult. 

AnonymBruker
Skrevet

Det at du et jomfru gjør deg mer attraktiv, Ikke mindre.

Det er menn som er jomfru som et uattraktive, Ikke kvinner 

Anonymkode: c08cf...b6c

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Coolaid skrev:

Her er du i konflikt med deg selv og de du tror/opplever at andre (samfunnet?) forventer av deg...

Et spørsmål til deg, ts: Hvordan opplever du presset fra samfunnet, kan du forklare litt om det?

Jeg syns du er inne på noen fine og viktige tanker som jeg liker. Du kan og skal selvfølgelig føle deg attraktiv selv om du ikke ennå har hatt sex med en annen person. Jeg syns du skal nyte seksualiteten og kroppen din uten å ha det travelt med å få deg et ligg. At man har pult betyr kun at man har pult og ikke noe mer. 

Vi lever i et overseksualisert samfunn for tiden. Du kan selv velge å ta del i det og gi etter for presset, eller å velge å være deg selv. 

Du kan og skal selvfølgelig føle deg attraktiv og sexy uten at du har pult. 

Presset fra samfunnet hva det gjelder sex er ikke dominerende, men likevel ser jeg at det kan påvirke mine tanker og min adferd når det kommer til oppmerksomhet. Jeg mener selvsagt ikke at folk kan se på meg om jeg er jomfru eller ei, men at, hvis sex blir et tema og jeg presterer å si at jeg er jomfru, spørsmål som "hvorfor?" følger, eller "og det er greit for deg?". Nei, det er ikke bare menn som ønsker et ligg som spør, men også de vennene mine som har hatt sex, og fra, ikke minst, meg selv. Det er det stigmaet rundt jomfrudom, og uerfarenhet generelt, som plager meg. Jeg vet at det dessverre er noen som tenker at det må være noe galt med vedkommende hvis han/hun er ensom eller singel, og er redd dette også gjelder sex, som er "lettere" å få tak i. Som sagt så endrer det også adferden min, fordi selvtilliten min når bunn, og jeg blir mer innesluttet. I stedet for ikke å bry meg, blir jeg nærmest fornærmet eller lei meg hvis temaet sex dukker opp, som om folk enser min manglende erfaring i det feltet, og vil tenke "Herregud, få deg noe!" eller "hva er galt med deg?":

Disse tankene dukker opp i den visshet om at "One night stands" finnes. Ikke det at jeg ønsker det, men det forteller meg da at det trengs ikke kjærlighet for å ha sex. Du må bare være attraktiv (og åpen for det). Men selv med ølbriller er jeg ikke det, attraktiv, tydeligvis. En del av meg er selvsagt glad for at jeg ikke blir bombardert med slike spørsmål, men jeg klarer likevel ikke børste følelsen av ikke å være attraktiv av meg. Og det påvirker meg veldig, men da heller i retning dårlig selvbilde og tanker om at jeg ikke er attraktiv generelt, ikke bare lite attraktiv for sex. Dårlig selvbilde er forferdelig å leve med.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette svaret, men håper du får fisket frem litt mer informasjon av det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at du et jomfru gjør deg mer attraktiv, Ikke mindre.

Det er menn som er jomfru som et uattraktive, Ikke kvinner 

Anonymkode: c08cf...b6c

Stakkars menn...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri stresset for andre eller brydd meg om de. Har bare gjort slik det passet meg, og lidet ingen nød av å være jomfru på 19. Tenkte faktisk aldri over det som et problem. Mange jeg vet om har mistet jomfrudommen på helt dumme måter, med folk de angrer på å ha kjent. Jeg syns det er mer flaut enn å være jomfru het ærlig. Min første opplevelse var perfekt og flott, og ingen i vennegjengen min kan si det samme

Anonymkode: 0efd6...992

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal love deg at sex med "feil" folk heller ikke hjelper på selvbildet. Vent på den rette du :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du, jeg kjenner den følelsen godt. Selv var jeg jomfru fram til for noen uker siden, i en alder av 21. Om du velger å ha sex eller ikke er helt opp til deg selv. Personlig følte jeg veldig mye på presset, samtidig som jeg er sjenert og usikker på meg selv. Jeg var litt on the fence nåt det gjaldt om jeg bare skulle få det overstått eller vente til jeg fikk meg kjæreste. Muligheten hadde presentert seg noen ganger, men det var enten feil tid eller feil person. Det endte riktignok i en ons da, haha. Jeg var flau og jeg var lei av å vente, også møtte jeg en fyr på byen som fikk meg til å føle meg både ønsket og attraktiv, noe jeg virkelig trengte der og da. 

Men bare så at det er sagt, hvis vennene dine maser på deg er de ikke gode venner. Jeg fortalte det til noen venninner på et vors noen uker før jeg faktisk endte opp med å ha sex, og de var utrolig forståelsesfulle. De var bare søte og snille og støttende, og selv så hadde de kun hatt sex med kjærestene de har nå. De dømte meg ikke da jeg var jomfru, og de dømte meg ikke da jeg hadde en ons. 

Ikke hør på folk som sier det er noe galt med deg fordi du er jomfru i den alderen, og ikke da sex hvis du ikke er klar. Min opplevelse var ikke fantastisk, og den var ikke det jeg hadde forestilt meg, men det var riktig for meg der og da. Jeg var klar, tidspunktet var riktig. Og det er alt som betyr noe. 

Anonymkode: 85cad...00d

Skrevet

Jeg var jomfru til jeg var 20 og jeg følte meg nærmest mobbet på slutten. Jeg holdt det for meg selv, men samtidig kunne jeg ikke lyve hvis noen spurte. Og særlig gutter følte et behov for å ta det opp med meg til stadighet

Jeg er en attraktiv kvinne og folk kunne ikke fatte hvorfor jeg var jomfru. Jeg var usikker og var ikke klar. Jeg hadde overhode ingen lyst på sex, det føltes helt feil. 

I russetiden opplevde jeg å bli regelrett mobbet forran en stor gruppe mennesker pga at jeg var jomfu. Alle lo og visket rundt meg, jeg husker jeg kjempet intenst mot tårene.  Men latet som jeg ikke brøy meg. Jeg ville ikke at noen skulle vite om det, men en gutt fra klassen stod og skrek det utover en svær russe fest. 

Tilslutt ble jeg så drit lei mobbinga at jeg bare gjorde det. Jeg hadde sex med en drita fyr som var forelsket i meg.  Det er det mest fysisk smertefulle jeg har opplevd tror jeg. Lakenet var helt vått av blod etterpå og jeg kunne ikke sitte normalt på en uke.  Men likevel var jeg bare glad for å bli kvitt jomfru forbannelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er beundringsverdig at du er jomfru! Bare vent så lenge som DU vil, ikke hør på hva andre mener og forventer.

Jeg husker selv presset jeg følte på (var nærmere 20 da jeg debuterte). Husker spesielt at det føltes "vanskelig" å sitte på vors hvor folk naturligvis pratet masse om sex. Jeg var den eneste som ikke drakk når sexspørsmålene kom på løpende bånd. Husker også at ofte ble gutter ekstra "på" meg fordi de ville være den som tok jomfrudommen min. Det var en uønsket oppmerksomhet, jeg ville jo ikke bare "gi" jomfrudommen bort. Dessuten var det utrolig slitsomt når folk nesten syntes synd på meg fordi jeg var jomfru, og når venninner prøvde å spleise meg med noen. Når jeg ser tilbake på det, tror jeg at jeg ville latt som at jeg har hatt sex slik at jeg ikke følte enda mer press. Jeg ga dessverre etter for presset til slutt, og hadde sex med en kar jeg verken hadde følelser for eller hadde en tenning for. Dumt valg, men det var virkelig ikke lett å kjenne på det presset hele tiden.

Uansett, nok om det. Jeg håper du klarer å ta ting i ditt tempo, og at du verken skammer deg eller føler deg lite attraktiv fordi du ikke har hatt sex enda. Du burde heller føle det motsatte ;) Og når du en dag møter en gutt som du liker godt, vil du være glad for at du ventet! Nesten alle jeg kjenner sier at de angret på at de forhastet sex, og at de skulle ønsket de ventet på "en spesiell".

Anonymkode: 128a5...0e4

Skrevet

Du er mer attraktiv enn de som ikke er jomfru ;) De fleste menn elsker jomfruer. Finnes kanskje noen unntak. Ikke vet jeg. Nyt livet som jomfru du og ikke føl deg presset. Du kan bli 35 år og jomfru og likevel være attraktiv og alle vil ta jomfrudommen din. Hvem som vil at du skal miste jomfrudommen? La meg gjette. Andre jenter/kvinner? 

Verre for jomfru menn. Dessverre. 

Jomfru kvinner = Hot for menn. 

Jomfru menn = Not for kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Jomfru mann 20 her. Jeg føler jeg ser veldig bra ut og har fått mange fått jenter om jeg ville, men jeg klarer bare ikke fordi jeg ikke har fått følelser for dem. Har hatt det 1 gang og da fikk det ikke. Alle tror jeg er den typen som puler rundt på grunn av utseende. 😂 Ser er ikke det viktigste for meg, det er viktig, men ikke viktigst. Jeg stresser ikke med hva folk syntes om det. Om jenta liker meg for den jeg er skal vel ikke det at jeg er jomfru ha noe å si.

Anonymkode: bc594...f97

Skrevet
Den ‎22‎.‎05‎.‎2016 at 16.05, AnonymBruker skrev:

Du, jeg kjenner den følelsen godt. Selv var jeg jomfru fram til for noen uker siden, i en alder av 21. Om du velger å ha sex eller ikke er helt opp til deg selv. Personlig følte jeg veldig mye på presset, samtidig som jeg er sjenert og usikker på meg selv. Jeg var litt on the fence nåt det gjaldt om jeg bare skulle få det overstått eller vente til jeg fikk meg kjæreste. Muligheten hadde presentert seg noen ganger, men det var enten feil tid eller feil person. Det endte riktignok i en ons da, haha. Jeg var flau og jeg var lei av å vente, også møtte jeg en fyr på byen som fikk meg til å føle meg både ønsket og attraktiv, noe jeg virkelig trengte der og da. 

Men bare så at det er sagt, hvis vennene dine maser på deg er de ikke gode venner. Jeg fortalte det til noen venninner på et vors noen uker før jeg faktisk endte opp med å ha sex, og de var utrolig forståelsesfulle. De var bare søte og snille og støttende, og selv så hadde de kun hatt sex med kjærestene de har nå. De dømte meg ikke da jeg var jomfru, og de dømte meg ikke da jeg hadde en ons. 

Ikke hør på folk som sier det er noe galt med deg fordi du er jomfru i den alderen, og ikke da sex hvis du ikke er klar. Min opplevelse var ikke fantastisk, og den var ikke det jeg hadde forestilt meg, men det var riktig for meg der og da. Jeg var klar, tidspunktet var riktig. Og det er alt som betyr noe. 

Anonymkode: 85cad...00d

Jeg var nok kanskje ikke presis nok: vennene mine presser meg ikke, sex er knapt e tema blant oss. Likevel vet jeg at vi nærmer oss et punkt hvo sex spiller en større rolle i livene våre, og det er denne vissheten som ødelegger. Samt press fra samfunnet.

Ellers takker jeg for forståelsen. Likevel ble jeg litt forvirret: skal jeg vente til jeg får meg kjæreste eller til jeg er klar for et eventuelt one night stand?  

AnonymBruker
Skrevet

De aller flest menn vil bare tenne enda mer om de vet at dette er en 19-årig fitte som ingen mann før har hatt penisen sin inni.

Er kun kvinner som mobber sine medsøstre om de er jomfru. Fordi de som mobber er noen sluts som har hatt litt av hvert staket opp i fitta si..

Anonymkode: 5ed18...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...