Gå til innhold

Er du en av disse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir fly forbannet over folk som løper rett ut i fotgjengerfeltet

Ja, er du en av disse fotgjengerne som ikke ser deg for før du går ut i gangfeltet? Isåfall fortjener du (nesten) å bli påkjørt. Selv sjekker jeg alltid begge sider før jeg går over veien, uansett om det er i et gangfelt eller ikke.

Hvorfor tar du ikke hensyn når du bare strener rett ut i gangfeltet?

Anonymkode: f0821...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nesten blitt påkjørt av flere...når jeg går på grønn mann og idioten bak rattet kjører på rødt...

Ellers er det ett kryss på vei mot jobb,  hvor jeg alltid må bråstoppe fordi ett mindretall av billister bruker blinklys >.> 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Her jeg bor er bilistene så teite at de heller kjører fortere enn å bremse for å ungå å kjøre ned fotgjengere. Man skal ikke forhindre eller forstyrre fotgjengere i fotgjengerovergangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chibi skrev:

Har nesten blitt påkjørt av flere...når jeg går på grønn mann og idioten bak rattet kjører på rødt...

Ellers er det ett kryss på vei mot jobb,  hvor jeg alltid må bråstoppe fordi ett mindretall av billister bruker blinklys >.> 

Jeg har også opplevd at jeg må vente lenge på å få gå over gangfeltet. Bilene bare kjører og kjører og stopper ikke for meg. Og jeg vil jo ikke bli påkjørt heller... Da må jeg alltid gå litt ut i veien, se om de stopper og så gå videre hvis de gjør det.

Et øyeblikk siden, Herr Heftig skrev:

Her jeg bor er bilistene så teite at de heller kjører fortere enn å bremse for å ungå å kjøre ned fotgjengere. Man skal ikke forhindre eller forstyrre fotgjengere i fotgjengerovergangen.

Hva er det de tenker på? Grrr... Og jeg skjønner at dette er irriterende, har opplevd det selv. Men poenget med denne tråden er å høre fra fotgjengerne som går over veien, ikke ser seg for, tenker bare på seg selv og ingen andre når de skal over veien. Ser ikke helt hvordan innleggene deres var relevant.

Anonymkode: f0821...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste mye av innlegget til Aftenposten, uansett hvor dette gjøres sitter bilisten igjen med skylda. En syklist som sitter på sykkelen, som blir nedkjørt i et gangfelt slipper ofte unna skylden. Det er bilisten som må lide der også 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler har vikeplikt for fotgjengere i fotgjengeroverganger. Hva betyr egentlig det?

Vel, det betyr at trafikk på fotgjengerovergangen ikke skal forstyrres av biler som skal krysse.

Det betyr at du bilistene må være sikre på at de kan krysse trafikken uten å hindre trafikken i overgangsfeltet. Akkurat som i et kryss. Er du ikke sikker, eller feilberegner, så er det bilistens skyld. Problemet er at insentivene til forsiktighet er annerledes, i vanlige kryss får også den som tar sjanser selv kjenne konsekvensene hvis det går galt, mens i fotgjengeroverganger så er det bare fotgjengeren som får kjenne det.

Anonymkode: ad4e4...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skal bremse og bruke tid når man har forkjørsrett, fører det til dårligere trafikkavvikling. Fotgjengere BØR gå rett over veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her vi bor prøver billister å treffe fotgjengere når de er midt ut på gangfelt, det er nesten så det går sport i det dessverre. Så har det vært mange ulykker også men bedre blir det ikke av det.

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skremt noen bilister ved uoversiktlige overganger, og jeg kommer til å gjøre det igjen. Så jeg er muligens en av de du snakker om. Hvordan tør dere å kjøre mot fotgjengeroverganger med dårlig sikt uten å bremse ned? 

Og hvorfor bremser en del ikke ned når de passerer barn og andre på villaveier?

 

Anonymkode: 62700...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, pleier ofte å ta et bestemt skritt ut i feltet for å se om bilen stopper, den skal jo stoppe, men jeg gidder ikke dø for å "stå på krava" liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det så fjerner dårlige fotgjengerer dårlige bilister og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...