AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Hvor mye får dere utbetalt og hvor høye utgifter har dere? Går det rundt? Har dere bil? Anonymkode: 9d475...4a8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Jeg har 20 000 brutto i mndn. inkl. barnetillegg. Men trygden avhenger jo av din tidligere inntekt. Vet ikke hvordan jeg hadde klart meg med bare trygd, for jeg har en mann som tjener godt. Anonymkode: 67a11...ea7
Gjest NotNaomi Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye får dere utbetalt og hvor høye utgifter har dere? Går det rundt? Har dere bil? Anonymkode: 9d475...4a8 Jeg er bare halvt ufør og får 13 000 i mnd,en vet at n en som er helt,får det samme,så tror det er lavest beløp,da de regner fra tidligere inntekt. Det bør gå rundt,for en ( helt ufør ),får bostøtte. Mat og klær er ikke dyrt om en er litt bevisst! Bil er jo dyrt da,med avgifter,bensin og vedlikehold. Tog og buss derimot blir billig om du får sånt kort som helt uføre får.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 Mamma har utbetalt 13.000 kr. Hun har bil, men hadde ikke hatt råd til det dersom hun ikke hadde samboer. Anonymkode: 5d978...d23
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Jeg har 22500 kr brutto i uføretrygd pr måned uten barnetillegg, men jeg er også gift med en mann som tjener over godt over millionen. så det blir en helt annen situasjon for deg hvis du er alene(?) Hvis jeg hadde vært alene hadde jeg prøvd å kjøpe en liten leilighet så jeg hadde sluppet å være avhengig av andre samtidig som jeg har betalt ned lån for å være bedre rustet i årene som kommer. Bil hadde jeg sikkert ventet med for å se hvor mye jeg hadde igjen etter leilighet, mat og annet. Anonymkode: ec2f8...608
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 Ser de som svarer her om hvor mye de har. Som ufør alene vil en jo ikke klare å kjøpe seg en leilighet. Du er prisgitt samboer eller ektemann? Såfremt du ikke har sparepenger da. Regnet kjapt over og den billigste leilighet vil jeg ikke få råd til. Husleie 5400 Lån.......koster 1800000 plussfellesgjeld....ca 6000 Strøm ca 700 Forsikringer 500 Tlf nett 500 Medisiner/beh 400 Lege........... 2100 Bilutgift 600 Mat 2500 Klær og fritid 500 Ikke vits i å sette opp frisør og andre ting, for det er ikke kr til det Uførepensjon vil ligge på 15000 brutto. Hjelper jo ikke med bostøtte heller. Som ufør er du prisgitt mann/ samboer. Fanget i ditt eget hjem. Fy f...råttent samfunn. Anonymkode: 62938...0ac
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 Har 25 000 i uføretrygd + 5 000 fra SPK + 10 000 i lønnsinntekt (er delvis uføretrygdet). Har to biler og enebolig (gjeldfrie). Av lån har jeg kun to år igjen på studielånet. Gift, to barn (mottar ikke barnetillegg). Anonymkode: 9ed00...389
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 Har 22.500 i u.trygd utbetalt + 2000 i lønn fra eget selskap + 31.250 i aksjeutbytte fra eget selskap (om man regner årsutbyttet om i pr måned) Jobber noen få timer i selskapet pr mnd. Har ansatte til resten Tilsammen 55.750 utbetalt. Anonymkode: f7515...117
Wenda Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye får dere utbetalt og hvor høye utgifter har dere? Går det rundt? Har dere bil? Anonymkode: 9d475...4a8 Er 100% uføretrygdet og har utbetalt ca 13.000 kr hver mnd Har det ganske greit siden jeg har en samboer som tjener ok. Når jeg bodde alene så måtte jeg selge bil og fjerne alle unødvendige utgifter, men da var også minstesatsen min på ca 10.500 kr utbetalt
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #10 Skrevet 21. mai 2016 Jeg er ikke ufør selv, men jeg kjenner to som er det og har minsteytelse. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om de situasjonene, de har det på ingen måte bra. Som Wenda skriver over her er det snakk om ca 13 000 kr. Begge bor alene, har boutgifter på 7-8000, ingen av dem har råd til bil og tv. De bor i forskjellige kommuner, og har utbetalt hhv ca 800 og ca 950 kr i bostøtte. Den som får mest har et barn 50% av tiden. De har ikke råd til å bli med på teater, fotballkamper, kino og ut og spise. Jeg sier jeg foretrekker å møtes hos meg pga helsen min, men sannheten er at jeg vil at de skal spise seg mette en gang eller to i løpet av den dagn uten å måtte betale for det. De har (åpenbart?!) ikke råd til ferie eller andre ting som alle andre gjør. Boutgiftene kunne reduseres slik jeg ser det, men da må de først få lån og kjøpe seg leiligheter. (Evt flytte til langt uti gokk.) Uføre får lån, men en av dem har forbruksgjeld og en har studielån, og må betale ned dette først. En fikk innvilget tannlegebehandling hos NAV (rotfylling), men overslaget og undersøkelsen måtte hun betale selv. Det var like før jul og det tok knekken på julebudsjettet. Den andre får avslag. Som sagt, ulike kommuner/NAV-kontor. Ingen av dem har foreldre som kan være behjelpelige økonomisk heller. Tenk å ha det sånn resten av livet! Ikke no å være misunnelig på, spør du meg! Anonymkode: 26256...b4b 10
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #11 Skrevet 21. mai 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser de som svarer her om hvor mye de har. Som ufør alene vil en jo ikke klare å kjøpe seg en leilighet. Du er prisgitt samboer eller ektemann? Såfremt du ikke har sparepenger da. Regnet kjapt over og den billigste leilighet vil jeg ikke få råd til. Husleie 5400 Lån.......koster 1800000 plussfellesgjeld....ca 6000 Strøm ca 700 Forsikringer 500 Tlf nett 500 Medisiner/beh 400 Lege........... 2100 Bilutgift 600 Mat 2500 Klær og fritid 500 Ikke vits i å sette opp frisør og andre ting, for det er ikke kr til det Uførepensjon vil ligge på 15000 brutto. Hjelper jo ikke med bostøtte heller. Som ufør er du prisgitt mann/ samboer. Fanget i ditt eget hjem. Fy f...råttent samfunn. Anonymkode: 62938...0ac Litt drøyt å kalle det et råttent samfunn. Tviler på at du hadde hatt det bedre i noe annet land. Anonymkode: 6cc90...ca9 17
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #12 Skrevet 21. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ufør selv, men jeg kjenner to som er det og har minsteytelse. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om de situasjonene, de har det på ingen måte bra. Som Wenda skriver over her er det snakk om ca 13 000 kr. Begge bor alene, har boutgifter på 7-8000, ingen av dem har råd til bil og tv. De bor i forskjellige kommuner, og har utbetalt hhv ca 800 og ca 950 kr i bostøtte. Den som får mest har et barn 50% av tiden. De har ikke råd til å bli med på teater, fotballkamper, kino og ut og spise. Jeg sier jeg foretrekker å møtes hos meg pga helsen min, men sannheten er at jeg vil at de skal spise seg mette en gang eller to i løpet av den dagn uten å måtte betale for det. De har (åpenbart?!) ikke råd til ferie eller andre ting som alle andre gjør. Boutgiftene kunne reduseres slik jeg ser det, men da må de først få lån og kjøpe seg leiligheter. (Evt flytte til langt uti gokk.) Uføre får lån, men en av dem har forbruksgjeld og en har studielån, og må betale ned dette først. En fikk innvilget tannlegebehandling hos NAV (rotfylling), men overslaget og undersøkelsen måtte hun betale selv. Det var like før jul og det tok knekken på julebudsjettet. Den andre får avslag. Som sagt, ulike kommuner/NAV-kontor. Ingen av dem har foreldre som kan være behjelpelige økonomisk heller. Tenk å ha det sånn resten av livet! Ikke no å være misunnelig på, spør du meg! Anonymkode: 26256...b4b Kjenner igjen dette, ikke for egen del, men for familiemedlem. Denne personen har ikke råd til bil, ikke råd til ferier, ikke råd til fritidsaktivitet som koster noe særlig. Så samlet betyr dette at en kan ikke delta i livet som folk flest og sitter derfor for det meste alene. Helt fryktelig. Anonymkode: 2f6af...781 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #13 Skrevet 21. mai 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser de som svarer her om hvor mye de har. Som ufør alene vil en jo ikke klare å kjøpe seg en leilighet. Du er prisgitt samboer eller ektemann? Såfremt du ikke har sparepenger da. Regnet kjapt over og den billigste leilighet vil jeg ikke få råd til. Husleie 5400 Lån.......koster 1800000 plussfellesgjeld....ca 6000 Strøm ca 700 Forsikringer 500 Tlf nett 500 Medisiner/beh 400 Lege........... 2100 Bilutgift 600 Mat 2500 Klær og fritid 500 Ikke vits i å sette opp frisør og andre ting, for det er ikke kr til det Uførepensjon vil ligge på 15000 brutto. Hjelper jo ikke med bostøtte heller. Som ufør er du prisgitt mann/ samboer. Fanget i ditt eget hjem. Fy f...råttent samfunn. Anonymkode: 62938...0ac Ja, myyye bedre i et annet land hvor du ville fått 0... Anonymkode: 689e6...41a 3
Million Skrevet 21. mai 2016 #14 Skrevet 21. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Uføre får lån, men en av dem har forbruksgjeld og en har studielån, og må betale ned dette først. Anonymkode: 26256...b4b Er det ikke sånn at hvis man blir uføretrygdet, så får man slettet studielånet sitt da? Mener jeg har lest det opptil flere ganger her inne på KG. Dette bør du definitivt tipse din bekjente om! Undersøk med Lånekassen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #15 Skrevet 21. mai 2016 Jeg er uføretrygdet og får utbetalt 26.000,- kr netto. 25.000 av dette er uføretrygd fra staten OG noen tusenlapper uføretrygd fra livsforsikringen min. En drøy tusenlapp av inntekten på 26.000 er barnetillegg, pga jeg er separert med omsorgen for et barn(tenåring). Når han blir myndig går jeg ned fra 26.000 til 25.000,- Jeg har ikke tatt med barnetrygden i regnestykket, denne kommer i tillegg. Pga jeg er hovedforsørger for et barn, får jeg en barnetrygde ekstra, dvs to barnetrygder for ett barn. 2 x 970,-kr. Men igjen, dette er også "midlertidig", da det bare er ca to år igjen til barnet blir myndig. Så jeg regner nesten ikke med den, og uansett går det uavkortet til klær og diverse barnet trenger, eller blir satt på sparekontoen hans om det ikke brukes en måned. Dette for å ha noe å ta av hvis han plutselig trenger noe som er litt dyrt f.eks. Jeg klarer meg greit på det jeg har. Fikk boliglån i banken på 1.800.000,- og resten (ca 850.000) hadde jeg i egenkapital etter salg av boligen jeg eide med eks-mannen. Det var så vidt jeg fikk boliglånet, men banken sa ja, heldigvis. I tillegg har jeg 200.000,- på sparekonto. Dette er halvparten ca til møbler og utstyr til mitt nye hjem, og den andre halvparten skal jeg ha stående på konto som en bufferkonto til uforutsette eller vanskelige utgifter. Skal helst stå urørt, og jeg skal helst prøve å fylle på litt med sparing hver mnd så den vokser seg enda større enn 100.000,- kr. Tar denne som anonym. Anonymkode: 14a51...34d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #16 Skrevet 21. mai 2016 Jeg bor alene og har 14400 i uføretrygd og 1200 i bostøtte. Dette går helt fint, da jeg bor billig (leier av slektning). Har ikke bil nei. Anonymkode: e4494...9fd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #17 Skrevet 21. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt drøyt å kalle det et råttent samfunn. Tviler på at du hadde hatt det bedre i noe annet land. Anonymkode: 6cc90...ca9 Nå er det Norge jeg bor i. At uføre skal tyne og pines til de går i graven. De fleste har ikke mulighet til å gå til tannlegen engang. Når en ser hvor de øser ut kr på resten av verden og andre ting. Virker som om kassen aldri blir tom da. Skammelig Anonymkode: 62938...0ac 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #18 Skrevet 21. mai 2016 Som ufør som har slitt hele livet med helsa, så er det surt å få minsteutbetaling på 14000 mens andre som har jobbet og fått høy lønn får mye mye mer.. 25000,- Det er 11000 mer! Hvorfor skal syke straffes for å ikke ha kunnet jobbe?? Anonymkode: 3006c...470 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #19 Skrevet 21. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, myyye bedre i et annet land hvor du ville fått 0... Anonymkode: 689e6...41a Som om du aldri har klagd på noe som ikke er verre andre steder. Sur på naboen? Han prøver ihvertfall ikke å bombe deg. Sur på kollegaen? Han prøver ihvertfall ikke voldta deg og få deg pisket for hor. Hatt en dårlig dag? Du har i det minste mat på bordet Anonymkode: c7819...58c 1
Wenda Skrevet 21. mai 2016 #20 Skrevet 21. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som om du aldri har klagd på noe som ikke er verre andre steder. Sur på naboen? Han prøver ihvertfall ikke å bombe deg. Sur på kollegaen? Han prøver ihvertfall ikke voldta deg og få deg pisket for hor. Hatt en dårlig dag? Du har i det minste mat på bordet Anonymkode: c7819...58c Blir litt som å aldri få lov til å klage over vondt i hode fordi andre tross alt har hatt kreft i hjernen 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå