AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 For ca 5 år side fikk jeg henvisning til sykehuset på grunn av at jeg var plaget med hemoroider, det var ikke så store plager ,men litt med å føle at jeg fikk tørket meg skikkelig etter toalett besøk. Legen på sykehuset sa etter å ha undersøkt meg at det gikk fint å operere og at det ville bli en liten operasjon og at det ville ta 4 uker å komme meg helt etter operasjonen. Operasjonen var dagkirurgi og jeg ble send hjem etter noen timer. Men etter at jeg kom hjem begynte smertene og det var virkelig vondt ,og jeg er ingen pysete. Jeg prøvde å holde ut smertene de neste par dagene og tyngde smertestillende som jeg hadde fått beskjed om å ta uten at det hjalp det spor.Så dro jeg på sykehuset igjen og ble da fortalt av en lege at operasjonen hadde vært stor og at jeg aldri skulle vært sendt hjem men skulle ha blitt på sykehuset for skikkelig smertelindring. På grunn av de store smertene fikk jeg ikke gått på toalettet og fikk så stor forstoppelse at jeg ble lagt inn igjen på sykehuset for å ordne problemet. De 4 ukene det skulle ta å bli bra etter operasjonen ble til nester 4 måneder , da sluttet sårene å gå opp og blø. Men jeg har aldri blitt skikkelig bra igjen, det virker som om det er dannet så mye arrveve at hullet et blitt alt for trangt, vis jeg har hard mage kjennes det ut som å drite glasskår, for å si det rett ut .Og det er ellers vanskelig å bli ren når jeg tørker meg med toalett papir, så sånn sett har jeg samme problemet som før operasjonen. Det irriterer meg at dette har skjedd,og jeg blir jo påminnet det daglige for å si det sånn, kan jeg søke erstatning, nå så lang tid etter og er det mulighet for å få den innvilget? Grunnen til at jeg ikke har gjort det før er rett og slett at jeg ikke har kommet på at det er mulig å få erstatning for feil skade som helsevesenet har gjort. Tenkte å høre her først, før jeg eventuelt tar det opp med fastlegen, er ikke akkurat et hyggelig tema å forklare i detalj. Anonymkode: 69465...cbf
EvaLena Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 For det første så er fastlegen din vant med å både se ig snakke om problemer "der nede", så bestill time i mirra den dag. For det andre så vil dessverre ikke problemet bli borte med mer penger på konto, men klart du kan søke om det. Det jeg ville gjort er å evt få en ny operasjon på annet sykehus, for du kan jo uansett ikke gå sånn resten av livet. Har selv hatt hemoroider og faen så vondt det var, så jeg føler virkelig med deg. Jeg måtte heldigvis ikke operere.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 du kan ta en prat med helse og forbrukerombudet på ditt hjemsted om det er noen vits å sende inn klage. Anonymkode: 51d26...a89
Knaggrekke Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 Jeg googlet dette for deg og har lest om vilkårene for pasientskadeerstatning her: http://www.npe.no/no/Erstatningssoeker/Soke-erstatning/Hva-skal-til-for-a-fa-pasientskadeerstatning Så vidt jeg ser, oppfyller du ikke kriteriene for å motta erstatning. Skaden skyldes det du er behandlet for, du har ikke lidd økonomisk tap, er ikke invalidisert, og det har gått mer enn 3 år. Jeg kan virkelig ingenting om dette, jeg bare leste om vilkårene på NPE side hjemmesider, så ta svaret mitt med en klype salt. Det virker dog ikke sannsynlig med erstatning i mine øyne.. Kanskje du heller på prøve å få hjelp på nytt. Ny operasjon eller noe? Snakk med fastlegen din eller med det behandlende sykehuset, er mitt råd.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Selv om det har gått mer enn tre år, så kan man visst søke, for det er vel tre år etter at man burde innse at skaden skyldtes inngrepet eller noe sånt. Ville spurt råd hos en advokat om du vil finne ut akkurat det. Men å tro at slike grenser er absolutte er en vanlig feil. Ofte er det unntak i regelverket, men det tar litt tid å finne ut. Har brent meg på å ikke søke i tide selv (på noe helt annet), fordi jeg trodde fristen var gått ut. Uansett burde du få utskrift av journal og be om en vurdering hos en annen spesialist på en annen avdeling, for å få vurdert den eventuelle skaden. Det virker jo som du ble utsatt for et altfor omfattende inngrep. Dette bør også avdelingen få beskjed om, så det blir en avviksmelding. Helsetilsynet er en annen instans du kan og bør kontakte. Anonymkode: ef089...32c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: du kan ta en prat med helse og forbrukerombudet på ditt hjemsted om det er noen vits å sende inn klage. Anonymkode: 51d26...a89 Det ombudet eksisterer ikke. Men pasient og brukerombudet eksisterer og er rette adressen for problemet, eller en advokat. Å få noen stakkers kroner fra NPE er så vanskelig at jeg tviler på om du vil synes det er verdt strevet, underveis eller etter å ha prøvd. Anonymkode: a47d3...415
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå