Gå til innhold

Madrass til dagseng eller seng med oppbevaring

NEB

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 10 og datter på 13 har begge Hemnes dagseng. Nå ønsker de seg bedre madrass. De vil helst ha ramme madrass , men jeg er så glad for skuffene under sengen til oppbevaring. TEnker å kjøpe en 120 madrass av god kvalitet til hemnes sengene, men vet ikke om det  blir bra med den rette, harde sengebunnen. Noen som har noen erfaring? Evt annet forslag til en 120 seng med skuffer under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 timer siden, NEB skrev:

Sønnen min på 10 og datter på 13 har begge Hemnes dagseng. Nå ønsker de seg bedre madrass. De vil helst ha ramme madrass , men jeg er så glad for skuffene under sengen til oppbevaring. TEnker å kjøpe en 120 madrass av god kvalitet til hemnes sengene, men vet ikke om det  blir bra med den rette, harde sengebunnen. Noen som har noen erfaring? Evt annet forslag til en 120 seng med skuffer under.

Hvilken madrass har du i Hemnes sengene nå da? 

Rammemadrass er akkurat av samme kvalitet som madrassene laget til å putte oppi en "rammeseng" enten den heter Hemnes eller noe annet. Putter du en billig skummadrass i sengen så er det en dårligere løsning rent fysisk enn om du putter en Wonderland madrass i akkurat samme sengerammen.   

Anonymkode: 41cda...418

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var vel det jeg lurte på. Bruker de madrasser som fulgte med. En ramme madrass vil jo gi mye bedre komfort👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, NEB skrev:

Ja, var vel det jeg lurte på. Bruker de madrasser som fulgte med. En ramme madrass vil jo gi mye bedre komfort👍

Får du rammemadressen oppi da?

Anonymkode: 54329...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, NEB skrev:

Du kan ikke ha en rammemadrass oppi en dagseng, men du kan fint kjøpe en Wonderland eller annen fjærmadrass med samme madrassegenskaper som en rammemadrass og legge oppi dagsengen. 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Får du rammemadressen oppi da?

Anonymkode: 54329...172

Nei, det gjør hun ikke. Hun kan kjørpe en vanlig madrass og legge opp i se mine svar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke ha en rammemadrass oppi en dagseng, men du kan fint kjøpe en Wonderland eller annen fjærmadrass med samme madrassegenskaper som en rammemadrass og legge oppi dagsengen. 

Dette! 

Legg litt penger i en skikkelig fjærmadrass/springfjærmadrass, så blir sengene veldig gode. Madrasser fås kjøpt alle steder de selger senger, inkludert IKEA, Bohus, Skeidar, Jysk +++ Priser og kvalitet kan variere.

PS: jeg tror ikke du ønsker en 120-madrass, da sengene ser ut til å ha 90 bredde ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Hemnes som gjesteseng og IKEA har mange varianter av madrasser som passer. Du får hva du betaler for, selv la vi noen hundrelapper ekstra i hver madrass og det ble stor forskjell fra det billigste alternativet! Hadde nok lagt ennå litt mer i de om de skulle vært brukt hver dag...

Anonymkode: 031fa...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...