Gå til innhold

Sykepleiere - hvilke sko?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker sandaler fra Spotec.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Nike sine løpesko. Liker de veldig godt. Lette sko med god støtte, også puster de. Brukt mine i ett år, er vel på tide å bytte, blir da å kjøpe meg likedanne.

Brukte sandaler før, men syns ikke det var like god støtte i dem. 

Anonymkode: 3699b...f77

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i helsevesenet i noen år og har gjort noen erfaringer i forhold til fottøy.

Joggesko: varmt, svett, klamt. Hadde asics gel kayano og fikk sykt vondt under beina; plantar fasciitt

Ecco sandaler: som treplanker på beina, skikkelig hard såle

Gaupa sandaler: samme som Ecco

Crocs: ustabile

Har hatt flere som jeg ikke husker, men de beste er Joya sandaler. Disse har jeg brukt de siste årene og de anbefales!

Dette er det som har passet for meg, men alle har ulike bein og det samme passer ikke for alle.

Anonymkode: 92421...f18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Birkenstock

Anonymkode: ef97c...d58

Skrevet
Den Thursday, May 19, 2016 at 21.19, UngMann1986 skrev:

Et raskt googlesøk gir noen forslag...

Noe sånt? 

img-thing?.out=jpg&size=l&tid=15378863

Eller sånt? 

bs2183153-0.jpg

Hun er da ikke prostituert :sjokkert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 19.5.2016 at 21.57, Version 2.0 skrev:

Disse 10681872646174.jpg

Ecco generelt kan eg anbefale på det varmeste, både sandaler og joggeskoene dems. Skotøyet er det viktigste du kan gjøre for kroppen din når du er på jobb. Du kan bli fullstendig ødelagt og få kronise smerter om du går med feil sko over lengre tid. Vennligst ikke benytt deg av hverken crocs eller ballerinasko. Generet veldig flate sko uten demping bør unngås.

Jeg har disse over her i en annen farge og jeg kan også anbefale dem:) Joggesko synes jeg kan bli litt vel tett.

Anonymkode: 8c242...37b

Gjest SuperSonic
Skrevet (endret)

Husk hvis du skal kjøpe joggesko at du kjøper noen som passer til foten din, ikke fordi alle andre anbefaler eller liker dem selv!

Jeg går mye på betonggulv selv, og bruker gt-1000, undermodellen til Gel-kayano, fordi toppmodellene har demping som er laget for mer støt (løping) og når man bare står så blir dempingen for hard til knærene :)

Endret av SuperSonic
Gjest Magnifiq
Skrevet

Adidas energyboost er også et par sko jeg virkelig anbefaler.

Gjest SuperSonic
Skrevet
3 timer siden, Magnifiq skrev:

Adidas energyboost er også et par sko jeg virkelig anbefaler.

Men de to skoene du anbefaler er laget for helt forskjellige føtter!

Gjest Magnifiq
Skrevet
24 minutter siden, SuperSonic skrev:

Men de to skoene du anbefaler er laget for helt forskjellige føtter!

Men nå vet jeg ikke hvordan føtter TS har..

Og nei. Begge disse skoene er veldig gode for M I N E føtter. Selv om et par sko i utgangspunktet er laget for den og den typen føtter, så er det faktisk noe så utrolig at de også kan være veldig bra for andre.

For å gjøre det enda mer forvirrende for deg, kan jeg også brooks.

Gjest SuperSonic
Skrevet
Et øyeblikk siden, Magnifiq skrev:

Men nå vet jeg ikke hvordan føtter TS har..

Og nei. Begge disse skoene er veldig gode for M I N E føtter. Selv om et par sko i utgangspunktet er laget for den og den typen føtter, så er det faktisk noe så utrolig at de også kan være veldig bra for andre.

For å gjøre det enda mer forvirrende for deg, kan jeg også brooks.

I det korte løp ja. Men å bruke feil sko med feil oppbyggede såler over lenger tid kan gjøre skader og påvirker knær, rygg og nakke. 

Gjest Magnifiq
Skrevet
39 minutter siden, SuperSonic skrev:

I det korte løp ja. Men å bruke feil sko med feil oppbyggede såler over lenger tid kan gjøre skader og påvirker knær, rygg og nakke. 

Alle de tre skoene har jeg faktisk fått anbefalt av folk som jobber med dette, da jeg har en del utfordringer knyttet til knær, bekken og rygg.

Skrevet

Går kun i joggesko på jobb, jobber på en travel sengepost. Har flere par fra asics jeg varierer mellom siden det er de skoene som passer best til meg. Anbefaler å bytte sko i matpausen om du har tid. Bruker også kompresjonsstrømper på jobb, er mye mindre sliten i beina etter jeg begynte å bruke det,

Gjest Coolaid
Skrevet
Den 19.5.2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:

Som overskriften spør om, hvilke sko anbefaler du til en nyutdannet sykepleier som skal gå mange timer på hardt gulv på sykehus? :) 

Anonymkode: af0b4...1e3

Høye hæler. Da vandrer du rett inn i en deilig drøm som mange menn og en del kvinner har..... sorry for useriøst svar. Det var det bildet som kom opp denne gangen. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...