Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal bare til Danmark, men har forstått det slik at nå må hele familien ha pass?

I såfall lurer jeg på et par ting.
Det ene er hvor lang tid det tar å få utstedet pass. Det står vi kan booke time inntil 30 dager i forveien på politiets sider, 

men hvor lang tid tar det før vi før passet fra den dagen vi er på politistasjonen og tar bilde osv?

Og en ting til...

barn som går på skole, MÅ de være med for å få pass, eller er det nok å levere inn passbilde og fødselsattest?
Hvis de MÅ være med, har de da rett på fri fra skole?
De har litt dumme åpningstider på passkontoret, og det tar litt tid å kjøre dit.

Anonymkode: 29c90...fa6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

All info skal stå på nettsiden 

Anonymkode: 70034...955

• Liker 2
Skrevet

Det kan ta inntil 3 uker å få pass tilsendt, spesielt i ferietiden.
Barna må være med selv, ja. Husk også at begge foreldrene må være med, eller signere fullmakt for at ungene skal få pass. Det bør ikke være vanskelig å ta ungene ut av skolen litt tidligere en dag for å reise på politikontoret.

AnonymBruker
Skrevet

Det går an å dra til andre politistasjoner også hvis det er lang ventetid. En familie jeg kjenner bor i Trondheim, der er det helt håpløst lang ventetid for å få time. De dro til Verdal - der er det bare å troppe opp, har aldri ventet mer enn to minutter. 

Anonymkode: 2eb04...b23

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke pass til Danmark. Holder med vanlig offentlig godkjent legitimasjon for de voksne. Barna trenger ikke det engang. Hilsen en tollbetjent. 

Anonymkode: 427ad...737

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig leverer man ikke passbilde lenger. Det blir tatt bilder og signatur i passautomaten på politistasjonen.  

Anonymkode: 427ad...737

Skrevet

Jeg bestilte pass i oktober og det var klart til henting etter 2 dager. Da jeg bestilte pass i juni for mange år siden tok det kun en uke. Dette var på politistasjonen i Oslo. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...