AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Hej. Noen som har dratt til legen for hemoroider her?Jeg har en som begynner å gjøre så iherdig vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.Har ikke dratt til legen ennå fordi jeg har litt angst mot å vise meg frem, for å si det slik. Hvordan fjerner man denne lidelsen i utgangspunktet? Må jeg opereres? :O Takk for svar <3 Anonymkode: ba904...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Ble plaget med det selv etter fødsel, men bedret seg drastisk etter at jeg begynte å passe på kosten/drikke rikelig med vann, ikke presse på do, gå på do med en gang man kjenner at man må på do, sitte med beina på en liten krakk (sånn at man får en mer naturlig stilling, egentlig burde man sitte på huk og bæsje liksom...). Stort sett går det over av seg selv med riktige grep, men vet ikke hva du allerede har forsøkt? Særlig do-stillingen har gjort mye for meg. Men hvor lenge har du hatt dette? Et legebesøk er sikkert ikke dumt hvis du ikke er blitt bedre... Finnes diverse ting på apoteket også... stikkpiller/kremer... Anonymkode: 707fd...646
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble plaget med det selv etter fødsel, men bedret seg drastisk etter at jeg begynte å passe på kosten/drikke rikelig med vann, ikke presse på do, gå på do med en gang man kjenner at man må på do, sitte med beina på en liten krakk (sånn at man får en mer naturlig stilling, egentlig burde man sitte på huk og bæsje liksom...). Stort sett går det over av seg selv med riktige grep, men vet ikke hva du allerede har forsøkt? Særlig do-stillingen har gjort mye for meg. Men hvor lenge har du hatt dette? Et legebesøk er sikkert ikke dumt hvis du ikke er blitt bedre... Finnes diverse ting på apoteket også... stikkpiller/kremer... Anonymkode: 707fd...646 Har relativt godt kosthold og ordentlig sittestilling. Har vel hatt det et års tid nå. Forsvant en periode men så kom det tilbake igjen :/ Anonymkode: ba904...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har relativt godt kosthold og ordentlig sittestilling. Har vel hatt det et års tid nå. Forsvant en periode men så kom det tilbake igjen :/ Anonymkode: ba904...9a4 Da har du vært plaget lenge, og legen er sikkert riktig sted å ta problemet nå. Og du - dette er et vanlig problem, og det blir ikke de første hemoridene din lege har sett. Ikke tenk på det i hvert fall, selv om jeg skjønner deg godt. Tipper du får noe på resept først jeg, men operasjon er også en mulighet. Og da blir man som regel kvitt problemet helt etter kort tid. Det ordner seg i hvert fall, men første skritt blir jo i så fall legetime. Ikke greit å gå rundt med sånne plager. Jeg hadde ganske vondt selv en stund, fikk liksom en liten rift helt i åpningen. Gikk heldigvis fort over, men da tenkte jeg på å gå til legen selv. Men ja, ikke noe gøy å gå til legen med problemer i underlivsområder, verken foran eller bak. Kan hende du ville følt deg mer komfortabel hos en gynekolog? Jeg går privat med ting angående underlivet, for føler mer at de har "sett alt" når de bare jobber der nede... men det blir jo fort mye dyrere da, og fastlegene har full kontroll på sånne dagligdagse ting som hemorider. Anonymkode: 707fd...646 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Jeg gikk til legen med en monstersvær som dukket opp over natten, og jeg fikk bare beskjed om å bruke reseptfri salve på den. Lurer på om jeg ikke fikk en tube Xylocain også, og et par dagers sykemelding siden jeg hadde en ganske fysisk jobb ute blant folk. Anonymkode: a2801...7f9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 Jeg hadde en utvendig høsten 2014. Med Sheriproct salve og Xylocain var det over på ca 1 uke. Nå har jeg slitt med en innvendig, så brukt Sheriproct stikkpiller (resept) i kombinasjon med krem (hadde en liten utvendig). Betraktelig bedre, kjenner ikke stort nå, men kan klø litt. Håper riktignok jeg er ferdig med det nå *håper, krysser fingrene, banker i bordet* Hemorider er lite kult. Det er lite kult å gå til legen med det og, men dette er de så vandt til. Beste er å bare ringe, avtale time og hoppe i det. Anonymkode: 3b1fb...9cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå