Gå til innhold

Streptokokker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det igjennom tidene har vært en del slike tråder, men jeg fant ingen med de nøyaktig samme symptomene som jeg har, og jeg ble heller ikke klokere av google. I går ettermiddag da jeg kom hjem fra 17-maifeiringen kjente jeg at jeg begynte å bli litt sår i halsen og tung i hodet. Jeg bælmet i meg masse te med sitronsaft og honning, og te som inneholder ingefær for å prøve å stoppe en kommende forkjølelse. I natt sov jeg svært dårlig da det gjorde helt forferdelig vondt å svelge, og for hver gang kjente jeg at det ble vanskeligere og vanskeligere å puste. Da jeg så ned i halsen min i dag så jeg at jeg var ganske opphovnet i halsen, særlig det jeg tror er venstre mandel. Skal sies at jeg opererte bort mandlene som liten for nesten 20 år siden, men ser ut som at de har vokst ut. 

Det gjør fortsatt vondt å svelge, men det lindres bittelitt med smertestillende, Zyx, Echinaforce halsspray og is. Men bare litt. Pusten er fremdeles vanskelig, men det er ikke sånn at jeg er redd for å kveles. Jeg har også klart å spise litt i dag. Allmentilstanden blir bare dårligere og dårligere, men fortsatt ikke feber (selv om det føles som at jeg har det). Tempen har økt til ca. 37,6, men det er vel vanlig at den går litt opp på kvelden. Jeg verken hoster eller nyser, jeg bare er litt sånn merkelig rennende og tett på en og samme gang i det ene nesebordet (haha). Jeg kjenner såvidt litt strålinger til ørene.

Jeg fant en lommelykt nettopp som jeg lyste ned i halsen med, og jeg ser det er et slags hvitt belegg på den mandelen som er hoven, og noen hvite prikker bak i halsen. Ellers litt rød, og som sagt hoven.

Noen som har hatt streptokokker før som vet om det er det? Er det noe jeg bør gå til legen med, eller skal jeg satse på at det går over av seg selv? Ønsker jo helst å unngå antibiotika, og egentlig legen generelt.

Anonymkode: 055f1...030

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke SE bakterien og dermed kan man ikke se om det er kokker eller virus eller noe. Det kan man kun vite ved å ta en bakterologisk prøve.

Anonymkode: a8ed1...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...