Gjest Minesveiper Skrevet 18. mai 2016 #21 Skrevet 18. mai 2016 2 minutter siden, Saunet skrev: Jeezes. Trodde NRK var såpass "strenge" og seriøse med å unngå språkfeil. Nå læres nordmenn å bruke et negativt ladet ord om noe som ikke har noe som helst å gjøre med ordet. Mulig jeg husker feil, men jeg dro den assosiasjonen i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #22 Skrevet 18. mai 2016 Nei begrepet fuckboy går litt lenger enn å beskrive menn som kun er ute etter sex. Det handler mer om menn som lyver og manipulerer for å få sex, samtidig som de generelt er forferdelige personer. http://nb.urbandictionary.com/define.php?term=fuck+boy&defid=7937457 Anonymkode: 392b6...e9a
Saunet Skrevet 18. mai 2016 #23 Skrevet 18. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis. Det er visst sosialt akseptert å bruke et slikt ord om menn som puler rundt og kun bryr seg om sex, men om man bruker ordet tøs eller løs om en kvinne som gjør det samme, så bryter helvete løs. Anonymkode: cec4f...074 Enig der, skal enten være sosialt akseptert å bruke ord og uttrykk for begge kjønn eller la være. Men bruk i hvertfall riktige ord. En mann er ikke f*uckboy med mindre han blir gjeng voldtatt i et fengsel.
Saunet Skrevet 18. mai 2016 #24 Skrevet 18. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei begrepet fuckboy går litt lenger enn å beskrive menn som kun er ute etter sex. Det handler mer om menn som lyver og manipulerer for å få sex, samtidig som de generelt er forferdelige personer. http://nb.urbandictionary.com/define.php?term=fuck+boy&defid=7937457 Anonymkode: 392b6...e9a Nå lærte jeg noe nytt. Definisjonen på hva en f*ckboy er har tydeligvis forandret seg. Men virker som betegnelsen forsatt ikke beskriver duden til TS.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #25 Skrevet 18. mai 2016 TS HER: Han har veldig lyst til å møtes hjemme til han og ha en sleepover. Så sier jeg at det blir ikke noe med det første, så foreslo å møtes offentlig. Har ikke kommet fram til noe enda. Jises Anonymkode: 9c628...8a2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #26 Skrevet 18. mai 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS HER: Han har veldig lyst til å møtes hjemme til han og ha en sleepover. Så sier jeg at det blir ikke noe med det første, så foreslo å møtes offentlig. Har ikke kommet fram til noe enda. Jises Anonymkode: 9c628...8a2 Høres litt ut som han har lyst å krysse av ett stykk jomfru på sengestolpen. Men bare hold igjen videre. Ikke dra hjem til han. Foreslå heller gåturer ute. Anonymkode: da61b...9b8 2
Summers Skrevet 18. mai 2016 #27 Skrevet 18. mai 2016 (endret) 53 minutter siden, Saunet skrev: Jeezes. Trodde NRK var såpass "strenge" og seriøse med å unngå språkfeil. Nå læres nordmenn å bruke et negativt ladet ord om noe som ikke har noe som helst å gjøre med ordet. I et slik program så er det viktigste at man bruker språket ungdommen bruker, ikke språket man mener nordmenn burde bruke. Tror ikke NRK har tradisjon for å være spesielt strenge på språk i dramaserier, det er jo noe annet enn språket man bruker på Dagsrevyen. Tatt til ytterpunktet kunne man jo fjernet ord som "homo" og "neger", "hore" når de ble brukt nedsettende i film/musikk på NRK. Endret 18. mai 2016 av Summers 1
studerende Skrevet 18. mai 2016 #28 Skrevet 18. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: En gutt som er ute etter en ting, nemlig sex. Anonymkode: 9c628...8a2 Har jeg virkelig blitt så gammel at jeg ikke forstår språket til ungdommen lengre? Triste greier..
Saunet Skrevet 18. mai 2016 #29 Skrevet 18. mai 2016 9 minutter siden, Summers skrev: I et slik program så er det viktigste at man bruker språket ungdommen bruker, ikke språket man mener nordmenn burde bruke. Tror ikke NRK har tradisjon for å være spesielt strenge på språk i dramaserier, det er jo noe annet enn språket man bruker på Dagsrevyen. Tatt til ytterpunktet kunne man jo fjernet ord som "homo" og "neger", "hore" når de ble brukt nedsettende i film/musikk på NRK. Vet at det er et program med ungdommer og det da er essensielt at språket i serien er tilpasset dem. Har ikke hørt de ungdommene jeg kjenner bruke f*ckboy om en mann som er ute etter ligg, men kanskje det er det nye ungdoms ordet for en player/h*rebukk. Grunnen til at jeg spurte om de var strenge er om de sjekket hva ordet som blir brukt egentlig betyr. Nå assosieres ikke f*uckboy med en player på generell basis, men hva er det ungdommer ikke kan hente inn av ord og bruke det til noe av en annen betydning. Som nevnt tidligere har jeg ikke sett serien selv, men svart ut ifra hva en annen bruker skrev. I hvilket kontekst det ordet blir/har blitt brukt har jeg ingen oversikt over.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #30 Skrevet 18. mai 2016 Jeg bruker ordet fuckboy om menn som i utgangspunktet har gitt inntrykk av å være eksklusive med én dame, samtidig som han knuller rundt. Player er ordet jeg bruker om menn som er ute etter å komme ned i buksa på deg, for så å forsvinne eller slutte å ta kontakt. Men nå er jeg snart 30 år da og da er jeg vel steingammel Mine erfaringer rundt dette er at man aldri, aldri kan vite på forhånd hva noen egentlig er ute etter. Dette er noe som kan forandre seg underveis også. Jeg er jo jente, men har selv dumpet menn etter sex, og blitt beskyldt for å være en "playerjente", men dette var menn jeg egentlig var genuint interessert i, men som jeg mistet interessen for etter å ha blitt bedre kjent og etter å ha funnet ut at vi ikke matcher noe særlig seksuelt. Sist jeg møtte det jeg da tror er en player, så tok han med meg på massevis av superfine dater ute først. Når vi først hadde sex gikk jeg utifra at vi var på god vei til å bli sammen, men så hørte jeg aldri fra han igjen så her kan det både være at han ikke var ute etter annet enn å få meg til sengs, eller at han syntes jeg var elendig i senga og derfor ikke ville møte meg igjen selv om han i utgangspunktet likte meg. Who knows. Så du får ikke gjort så mye mer enn å ha sex når DU er klar for det, du kan uansett ikke tvinge fyren til å gå inn i et forhold med deg kun fordi dere har hatt sex. Anonymkode: fac83...e4f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå