AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Vi fikk en brå slutt på smokken i går da den som var i bruk viste seg å være nesten bitt over=kastes-og det ikke fantes en eneste ny å oppdrive i hudet (hendelsen skjedde så klart like før leggetid så alle utenkelige og tenkelige steder pluss lageret ble sjekket. Hun sovnet greit,men spurte etter smokken og gråt på morgenkvisten. Har spurt etter den 2-3 x i løpet av dagen (kun hatt den på natten fra ca 1.5 år alder). Spurte igjen ved leggetid. Opplever at hun utsetter det å legge seg til å sove fordi hun mangler smokk. Vi bekrefter at hun er lei seg for smokken, og oppmuntrer samtidig til at hun vil klare å sove uten. Vi er spente på fortsettelsen. Hadde tenkt å slitte i ferien i juli og med god forberedelse. ...føler vi har tatt fra henne deltagelsen i denne situasjonen. Flere som.kjenner seg igjen? Hva er riktig å gjøre i fortsettelsen ? Anonymkode: 0e48e...6fa
Sushi Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Fortsett som dere gjør, ikke gjør mer ut av det. Det er bare en smokk! Gi positiv oppmerksomhet når hun nevner smokken, "tenk at du er blitt så stor at du har slutta!" osv. Du skriver ikke hvor gammel hun er, så hvor mye dere trenger å si avhenger jo av forståelsen hennes. Men stå for beslutningen dere har tatt og vis at dere mener at det er riktig å slutte nå. Høres ut som hun takler det helt greit. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Fortsett som dere gjør.! Gi den hvertfall ikke tilbake.. Men jeg ville nok lagt vekk på at hun er stor jente, og at siden hun er så flink, så kan hun få "sett inn det hun liker\ønsker seg" til onsdag, så telle ned.. Og blir savnet etter smokken for stor, så prøv å få tankene på det hun skal få, eller har fått. Anonymkode: 83a15...2c9 1
Pinnis Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Gutten her slutta på dagen for noen uker siden. Det har gått helt fint:) han nevner den kun i sammenheng med at han har blitt stor og slutta.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Jeg tenker også at dette har mye med alder å gjøre. Storebror her sluttet på dagen for et par måneder siden, da var han snart 3,5. Det har gått veldig greit, han har godt språk, og spør ikke etter smokken mer, bare kommenterer innimellom at han har sluttet osv. Men uansett hvor gammelt barnet er, er jeg enig med de andre her i at dere ikke bør gå tilbake på avgjørelsen nå. For hver dag blekner jo også minnet om smokken mer og mer. Anonymkode: 0128a...efa 1
Raven Emerald Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Her ble det også smokkeslutt brått og brutalt. Vi var på reis, da jeg kom på at smokken var glemt. Så bestemte meg for å vente i det lengste før jeg kjøpte ny. Gikk helt utmerket, "slapp" å kjøpe ny. Litt sutring var det jo, men ikke noe utrøstelige greier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå