Gå til innhold

Geckos prøvedagbok!


Gecko

Anbefalte innlegg

Heihei! :)

Etter å ha smuglest i åresvis på diverse deler av forumet har jeg til slutt havnet her, og da er det kanskje tida inne for å lage min egen dagbok. Skummelt, men veldig spennende :tongue: Første kg post!  Min kjæreste og jeg er i midten av 20 årene og det meste begynner å komme på plass. Har ikke brukt p piller siste året, så jeg tror syklusen har normalisert seg.

Er i PP1 dag 16 nå. Ingen eggløsningslim enda.... Har hatt masse sex, (haha :sjenert:) så dersom eggløsningen har vært kan vi ikke ha bommet. Blir smågal av all å google alt mulig, så tror det vil bli fint med dagbok å skrive ned tanker og for å holde oversikt! :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen! 😄

Jeg oppdaget etter noen mnd at jeg hadde eggløsning dag 20-22, så jeg anbefaler å ta eggløsningstester eller legge inn en uke til med aksjer 😁 Håper det klaffer raskt for dere! Lurt å slutte med p-piller en stund før slik at kroppen får kommet tilbake til gamet i god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har bestilt eggløsning og graviditetstester så er forberedt til neste måned :) Skal på jobb i kveld, så nå er det bare 17. Mai på tv og avslapning. Har vært travle dager på avdelingen, så er spent på hvordan det blir.

Har ikke sluttet å snuse enda. Hvis jeg får negativ test denne måneden så kommer jeg nok bare til å starte igjen ser jeg for meg. Blir nok skikkelig gretten hvis jeg slutter nå "uten grunn", og begynner på igjen. Så i natt hadde jeg mareritt om at jeg var gravid og hadde snust og drukket masse alkohol i tre måneder :icon_frown: Så er nok samvittigheten min som sier jeg burde slutte. Har ikke drukket alkohol siden vi startet prøvingen da, så det er avklart :tongue: Tenker å ikke drikke mellom eggløsning og IKM. Men det var egentlig en positiv "graviditetsdrøm" i forhold til tidligere drømmer der graviditet er min største frykt og jeg får larvebabyer og sånne ting! Hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første KG-post, og lykke til med prøvingen i tida framover! Jeg tror nok det går helt fint å vente med å slutte med snusinga. Når du får en positiv test, må jo det bli en super motivasjon også :) Håper du koser deg med 17. mai på tv og får ei rolig og koselig vakt. 17. mai foregår på jobb for meg også, men jeg har fått tatt en kjapp titt på barnetoget og livet i byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med svar :helen: Tror det blir greiest å vente til jeg får positiv test ja, så får man masse motivasjon.

Begynner å bli lei av å vente på eggløsningssymtpomer. Ingenting som skjer. Ingen slim, ingen stikking, bare ingenting :tongue: syklusdag 18 i dag, så det burde liksom ha skjedd noe til nå? Tror jeg har 28 dagers sykluser, men den siste var vel bare 26. Gleder meg til neste måned så får jeg testet og tempet.

Det var veldig greit på jobb i går, så tror det blir greit i kveld og! Ikke gøy når det er så travelt i ukesvis at man begynner å grue seg. Har bare vikariat, så hadde passet veldig bra og blitt gravid i løpet av de neste periodene.Av flere grunner ;) Både jeg og kjæresten jobber tredelt turnus, så er ikke alltid like enkelt å få skvist inn litt :sengekos: Forhåpentligvis i kveld :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs: utflod detaljer i denne posten :ph34r: Har ikke hatt så mye nytt å fortelle siste dagene, men i går fikk jeg pakken fra billige tester. Måtte jo teste med en gang så tok en eggløsningstest.. Negativ... Men idag har den melkeaktige utfloden tørker opp og er klebrig/lotion! Den ha vært tynn og melkeaktig i ca 1,5 uke, så det er endelig noe som skjer. Men hva? Har eggløsningen vært eller bygges den opp nå? Da hadde vel ikke testen blir negativ. Har ikke klart å oppdage noe slim denne perioden, selv om jeg har sjekket ofte. Ikm er 30. Mai dersom jeg har 28 dagers sykluser.

Ellers har det vært fine dager på jobb og store spennende husbyggeplaner :skya:men ting tar tid! Venting og prøving all the way. Ikke lett for utålmodige meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er er ikke bare enkelt å tolke utflod, selv om det høres enkelt ut når man leser om det. Hvis jeg skal gjette, tror jeg at du har hatt el. Det er ikke alle som får det berømte slimet, og om man får det, er det ikke sikkert at det kommer hver gang. Da skal man regne tynn utflod som den mest fruktbare. 

Du har IKM (nesten) samme dag som meg da :biggrin: Ut i fra en helt gjennomsnittlig syklus blir det 30. for meg og, men jeg tror el kom en dag før beregnet. En må kanskje anta at du også hadde el rundt forrige helg/starten på uka da? Men det varierer jo fra person til person, så det er vanskelig å si.

Rim er fint når man er utålmodig og skal holde humøret oppe :kul:

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant dem som sliter utrolig med å tolke utflod og slim. Jeg har jo oppdaget at jeg har lite slim i enkelte PP'er, så jeg støttet meg til Pre-seed. Jeg ble gravid med toåringen i en måned hvor vi brukte pre-seed flitting, og jeg hadde kjemisk graviditet etter en måned med pre-seed. Så det har trolig en positiv effekt for meg. Har ikke brukt det denne måneden, men om mensen kommer til helga skal jeg kjøpe en ny tube. :)

Det å være prøver er litt som å bli medlem i en sekt. Man blir helt totalt oppslukt! Velkommen og LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :vinke: Dersom det ikke klaffer denne måneden (Føler jeg har minimalt symptomer, selv om jeg virkelig kjenne etter) tenker jeg å hamstre inn eggløsningstester og ta temp i første omgang!

Det er først nå idag jeg er 8 dpo. Har trodd jeg har vært her to dager nå 😝 Tida går så seint! Jeg er veldig sliten for tida. Men jobber mye så det kan ha en naturlig forklaring. Er også oppblåst.. Etter å ha spist en stor middag :Pkjente faktisk ett kraftig stikk i høyre side av magen på jobb, men tror det var for høyt oppe til å være festesmerter. Har følt meg varm og hadde temp på 37,1 i øret mot 36,6 som er normalt.. Samme i går kveld også. Men det trenger visst ikke å være et symptom har jeg lest meg frem til! Skal ta test fredag morgen er planen. Har bare to graviditetstester. Hvorfor bestilte jeg ikke mange fler? :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gal av meg selv :blush: Det er først i dag jeg er 8 pdo... Dersom eggløsning var på 16/5 som appen min sier :sjenert: Da trenger jeg jo kanskje ikke bli så frustrert over å være symptomfri allikevel!

Har forresten en kul i det ene brystet jeg oppdaget for et par uker siden.. Kanskje 2x1 cm.. Må vel bestille tid til legen, men har ikke lyst :unsure: Tenker at det sikkert ikke er noe farlig uansett... Men siden det ligger i bakhodet hele tiden, og jeg ville anbefalt alle andre å sjekke det uansett, må jeg vel bestille time til legen... Ekkel følelse :icon_frown: æsj...

Okei, ringte akkuratt nå og fikk time neste fredag. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at TR kommer i løpet av dagen :snurt:

Har vondt i magen, sover dårlig, blir fort sint og livmortappen er lav! Synes denne måneden har gått så seint! Fikk en negativ test 10dpo, planen var å teste på nytt i morgen men ser ikke ut til å bli noe poeng i det. Men IKM er idag så syklusen er stabil ser det ut som!

Snart PP2! Dersom det ikke klaffer neste runde må vi vurdere å vente noen måneder før vi kan fortsette å prøve :sjokkbla: det er mye som må ordnes med det fremtidige huset, jobb og videreutdanning. Men hvis det hadde gått nå hadde alt ordnet seg uansett! :rolleyes: uff, ble negativt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!!! :bond: Er helt lamslått! :daane:kveldsurin! På ikm! Hva nå?! Samboer jobber natt :hoho:får holde det hemmelig til i morgen... Herregud jeg er gravid! Vettskremt og glad! Åiåiåiåi! 

 

image.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...