Gå til innhold

2 åring slo hodet, oppkast

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To åringen slo hodet i mårrest, var på do da det skjedde så fikk det ikke med meg. Han har slått et hakk i haka og skrek veldig (ikke en som vanligvis gråter). Ca 6 timer sener kastet han opp, og har kastet opp til det var tomt. Kan dette være hjernerystelse? Det går omgangssyke i området, så ønsker ikke å spre evt bakterier hvis dette absolutt ikke kan relateres til fallet i morges.

Anonymkode: 1f048...c5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten.

Anonymkode: e9bd1...d04

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være hjernerystelse. Kontakt lege / legevakt for å få det sjekket.

God bedring :)

Anonymkode: 3cbac...710

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To åringen slo hodet i mårrest, var på do da det skjedde så fikk det ikke med meg. Han har slått et hakk i haka og skrek veldig (ikke en som vanligvis gråter). Ca 6 timer sener kastet han opp, og har kastet opp til det var tomt. Kan dette være hjernerystelse? Det går omgangssyke i området, så ønsker ikke å spre evt bakterier hvis dette absolutt ikke kan relateres til fallet i morges.

Hvorfor går du på forumet og ikke til legevakten med barnet? Kom deg på legevakten NÅ!

Anonymkode: 8a430...e12

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt legevakten!  Kjære vene, kvinneguiden er ingen erstatning for lege! 

Anonymkode: d46b8...ab0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gått gjennom det samme. Legen gjorde noen koordinasjonstester, og fikk beskjed om å vekke h*n hver 2. time gjennom natten for å passe på at h*n ikke var bevisstløs. Det skjer om det begynner å blø inni skallen, så da det vanskelig å vite om ungen sover eller er bevisstløs.

Anonymkode: ffbf1...e36

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt må du ringe legevakten! At det går omganssyke gjør ikke barn immune mot hjernerystelse! Om du er redd for å smitte andre på venteværelset, kan du jo bare nevne det slik at du da evt kan få et tidspunkt og da gå rett inn uten å vente.

Anonymkode: e187a...d30

• Liker 5
Skrevet

Ring legevakta og spør om dere skal dra dit! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakt. Opplevde noe av det samme med min seksåring tidligere i uken. Førte til full observasjon på sykehuset, CT-undersøkelse og mange timer på sykehus. Er enda usikker på om det var omgangssyke eller alvorlig hjernerystelse for det har faktisk ganske like symptomer. Men viktig at legen får tatt en titt på barnet og i minste fall gitt dere informasjon om hva man skal observer. 

Slag mot hodet + oppkast er ikke til å tulle med.

Anonymkode: edea9...ca8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper TS har kommet seg til legen nå

Anonymkode: 474dc...017

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Grunnen til at jeg spurte her var at jeg i utganskpunktet var helt sikker i min tro på at oppkast kommer like etter skaden oppstår. Har selvfølgelig vært hos lege, noe alvorlig var det ikke. Men det kunne ha en sammenheng.

Jeg fant akkurat en skikkelig sur melon på benken, som guttungen ble servert fra i morges etter han slo seg av bestemor som er på besøk. Jeg tror rett og slett oppkastet/gulpingen kom av den ødelagte melonen 😯

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du her istedet for å ringe legevakten?

Anonymkode: f1620...320

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du her istedet for å ringe legevakten?

Anonymkode: f1620...320

LES FØR DU SVARER? Hun har jo vært i kontakt med lege.

Anonymkode: f1c89...3b8

• Liker 1
Skrevet

Slag mot hodet = ring legevakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...