Gå til innhold

KASTRER hannkattene deres!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. At TS ikke vurdere å holde katten sin inne,men lage ekstra stress etc pga uforstand skjønner jeg virkelig  ikke.  Og generelt - folk som ikke kastrerer kattene sine er lavmålsfolk.  Dette et bermen av dyreeiere, de som gir blankt f. 

Angående å ha katter ute I bånd/ trygg luftegård er virkelig null problem.  Det er eiere som er late og har fått det for seg at det ikke går som tar fullstendig feil.  Jeg har til og med sett eldgamle katter enkelt tilpasse seg det:)

Anonymkode: 63144...dab

Seriøst... Vet du noe om katter overhodet? Katter kan bli utendørs i timesvis på sommertid. Katten er som regel inne på natten. Noen ganger kommer den ikke hjem, slik som i natt. Da kom den hjem først på natten. 

Katter er ikke hunder. 

Anonymkode: 001cc...aaa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville skrevet et notat og lagt i postkasser eller hengt opp i nærområdet hvis jeg ville holde meg anonym i dette tilfellet.

Gjest insta72
Skrevet

Min herremann ble kastrert før han viste  at han var en gutt omtrent  . Han markerer ikke inne Men han beskytter området sitt noe veldig. Kommer det en ny katt her  handkatt eller hu katt som går på "hans sted " er det full krig . Kjefting mjauing som høres ut som full krig og kamper . Vært til dyrlege noen ganger . Han er sånn. Mest på våren . På vinter gidder ikke han stort .  Hadde ikke fått han til å gått i bånd viss jeg så hadde dratt han bortover veien . 

Men eller er jeg helt enig med overskriften  Kastrer katten deres ..

Gjest Belle âme
Skrevet

Kastrer kattane dåkkas uansett kjønn! Dessverre så er enkelte katteeigarar så inni ****** lavpanna at dei ikkje gidder eller forstår koffor det er så viktig med å kastrere. Har ei tante, besteforeldre og venninne som er sånn. Har berre lyst å filleriste dei alle som ein. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to kastrerte hannkatter, likevel markerer de og har noen bitemerker i ørene.

Anonymkode: 41c30...761

Det kan være flere grunner til. Noen hannkatter oppfører seg som om de er fertile selv om del blir kastrert i ung alder og at kastrerte hannkatter er slåsskjemper er ikke uvanlig. Kastrerte katter vil jo også forsvare reviret sitt og ender fort opp med skader etter slåsskamp dersom det er ukastrerte katter som streifer forbi. Forskjellen er vel gjerne at ukastrerte katter er mer aggressive og ute etter å gjøre hevd på både revir, mat og potensielle paringspartnere. Alle katter som kommer i veien, inkludert kastrerte hann- og hunnkatter, må nedkjempes og jages bort. Kastrerte katter er mer defensive og slåss ikke like mye, og når de slåss er det som oftest for å forsvare seg og reviret sitt.

En annen fordel med kastrerte hannkatter er at selv om de skulle markere, lukter det ikke like ille. Skikkelig kattepisslukt kommer av hormoner, og uten disse hormonene blir det bare vanlig svak urinlukt. Kanskje en fattig trøst når naboene får urin på hagemøblene men de slipper i hvertfall den intense lukta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta tak i katta og gi til FOD .Tydelig noen som ikke bryr seg om dyret.

Anonymkode: d452e...165

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Ardwinna skrev:

Det kan være flere grunner til. Noen hannkatter oppfører seg som om de er fertile selv om del blir kastrert i ung alder og at kastrerte hannkatter er slåsskjemper er ikke uvanlig. Kastrerte katter vil jo også forsvare reviret sitt og ender fort opp med skader etter slåsskamp dersom det er ukastrerte katter som streifer forbi. Forskjellen er vel gjerne at ukastrerte katter er mer aggressive og ute etter å gjøre hevd på både revir, mat og potensielle paringspartnere. Alle katter som kommer i veien, inkludert kastrerte hann- og hunnkatter, må nedkjempes og jages bort. Kastrerte katter er mer defensive og slåss ikke like mye, og når de slåss er det som oftest for å forsvare seg og reviret sitt.

En annen fordel med kastrerte hannkatter er at selv om de skulle markere, lukter det ikke like ille. Skikkelig kattepisslukt kommer av hormoner, og uten disse hormonene blir det bare vanlig svak urinlukt. Kanskje en fattig trøst når naboene får urin på hagemøblene men de slipper i hvertfall den intense lukta.

Absolutt, var litt den tanken jeg var inne på først - at de oppførte seg sånn fordi en ny staselig kattefrøken hadde flyttet til deres territorium. Her i området har vi mange katter på et lite sted, og de har revir og hiarki. Det morsommeste av alt er at de ser ut til å ha allianser. Min hunnkatt var sjef over hele det gamle nabolaget, så hun er høy i rang, men har måttet innrette seg til den eldste kastraten her i huset. Han er som du sier defensiv, beskytter kun mot de som ypper. 

Anonymkode: 41c30...761

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Ardwinna skrev:

Mine kastrerte hannkatter er slik, samme med naboens kastrerte hannkatt. Selv min gamle kastrerte kattedame kan bli veldig territorial, spesielt mot nye katter i nabolaget. Helt vanlig! 

Det er ikke så enkelt at kastrering er løsningen på all uønsket katteadferd! 

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Kan du ikke henge opp en lapp et sted i nabolaget da?

Hvis du ikke vil/tør å gi beskjed til eierne er det ikke så mye du får gjort da.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst... Vet du noe om katter overhodet? Katter kan bli utendørs i timesvis på sommertid. Katten er som regel inne på natten. Noen ganger kommer den ikke hjem, slik som i natt. Da kom den hjem først på natten. 

Katter er ikke hunder. 

Anonymkode: 001cc...aaa

JA! Jeg vet mer enn nok, er tilknyttet  internasjonal organisasjon,  redder katter og hører hvs EKSPERTER og FORSKERE sier om saken. Jeg er ikke utdannet innen dyrevelferd selv men jeg er med og redder katter fra den sikre død! Norge er et uland mht denne ukulturen å sende katter ut uansett omgivelser og det er f meg en skam!.

Anonymkode: 63144...dab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...