Gå til innhold

Human-Etisk Forbund er avskyelig


ajarRun

Anbefalte innlegg

Alt de gjør er fælt, hvorfor blir ikke de uglesett mer enn MC-gjenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Snuppi skrev:

Kan du utdype?

Tviler

Anonymkode: 03afe...4b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi MC-gjenger har motorsykkel og gjerne en Harley også.

Da er man så kul at man kan gjøre hva man vil.

Anonymkode: 844ce...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å skulle svare deg på dette når du ikke utdyper det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi MC-gjenger har motorsykkel og gjerne en Harley også.

Da er man så kul at man kan gjøre hva man vil.

Anonymkode: 844ce...ee6

Som dette?

latest.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,,, kan det være fordi HEF setter humanismen, altså respekt for liv og menneskeverd, likestilling, rettferdighet, toleranse, gjensidighet og demokrati som viktigste grunnlaget i samfunnet? Eller er det kanskje at HEF jobber internasjonalt for menneskerettigheter og humanistiske verdier. De jobber mot undertrykning og diskriminering i mange and, bl.a med krisehjelp og beskyttelse for kvinner og barn som har unnsluppet ISIL. De hjelper religiøse og ikke-religiøse minoriteter som blir forfulgt og drept. Eller er problemet at frivillige i HEF jobber med å tilby alternative sermonier (begravelse, bryllup, navnfest og konfirmasjon) som ikke er forbeholdt en spesiell religion? Eller er det kanskje det at HEF tok initiativ til en livsynsdialog i Norge som resulterte i Samarbeidsrådet for tros og livssynssamfunn. Dette rådet har med personer fra kristne, muslimske, buddhistiske, mosaiske, siste dagers hellige og HEF. De har jevnlige møter og høringer, noe som er ganske unikt i verdenssammenheng.

Nja, satser på at det er faktumet at HEF samarbeider med Norsk folkehjelp for å bekjempe vold mot kvinner i Rwanda og endre tradisjonelle kjønnsroller som er avskyelig :P  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Isabel70 skrev:

Snakk om å tolke absolutt alt i verste mening. Er ikke akkurat overrasket over at det ser ut til å være skrevet av anti-vaxxere

Anonymkode: 5bc55...941

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Men du har overhodet ingen eksempler, på hvorfor du mener at de er så "forferdelige" ?

Anonymkode: 10f11...10c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 Men du har overhodet ingen eksempler, på hvorfor du mener at de er så "forferdelige" ?

Anonymkode: 10f11...10c

De bruker statstøtte på tull og finansierer nettroll.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å tolke absolutt alt i verste mening. Er ikke akkurat overrasket over at det ser ut til å være skrevet av anti-vaxxere

Anonymkode: 5bc55...941

Godt forsøk!

49 minutter siden, Nefarian skrev:

Tja,,, kan det være fordi HEF setter humanismen, altså respekt for liv og menneskeverd, likestilling, rettferdighet, toleranse, gjensidighet og demokrati som viktigste grunnlaget i samfunnet? Eller er det kanskje at HEF jobber internasjonalt for menneskerettigheter og humanistiske verdier. De jobber mot undertrykning og diskriminering i mange and, bl.a med krisehjelp og beskyttelse for kvinner og barn som har unnsluppet ISIL. De hjelper religiøse og ikke-religiøse minoriteter som blir forfulgt og drept. Eller er problemet at frivillige i HEF jobber med å tilby alternative sermonier (begravelse, bryllup, navnfest og konfirmasjon) som ikke er forbeholdt en spesiell religion? Eller er det kanskje det at HEF tok initiativ til en livsynsdialog i Norge som resulterte i Samarbeidsrådet for tros og livssynssamfunn. Dette rådet har med personer fra kristne, muslimske, buddhistiske, mosaiske, siste dagers hellige og HEF. De har jevnlige møter og høringer, noe som er ganske unikt i verdenssammenheng.

Nja, satser på at det er faktumet at HEF samarbeider med Norsk folkehjelp for å bekjempe vold mot kvinner i Rwanda og endre tradisjonelle kjønnsroller som er avskyelig :P  

Ja, de sløser bort staten sine penger. Og de gjør ingenting av det du sier bra. The road to hell is paved with good intentions. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

 

Godt forsøk!

var det noe jeg sa du vil kategorisere som usant?

Anonymkode: 5bc55...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

var det noe jeg sa du vil kategorisere som usant?

Anonymkode: 5bc55...941

Du brukte et ad homniem isteden for å diskutere sak. Det er også en appeal to authority på en måte. Dårlig debatteknikk. Omtrent det man ville forventet av et nettroll betalt av HEF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Isabel70 skrev:

Trodde HEF drev med bra ting helt til jeg fant ut dette:

http://thebeam.org/2016/01/human-etisk-forbund-far-ekstra-statsstotte-for-a-drive-politisk-kamp-pa-internett/

Man kan kanskje kalle HEF's Motoffensiv den norske statens astroturfere:

https://www.youtube.com/watch?v=-bYAQ-ZZtEU

Jada... og poliovaksinen sprer sykdommen og Gunnar Tjomlid er pedofil :sprettoy: 

Helt flott og viktig at man kritiserer en så stor organisasjon som HEF. Jeg har selv vært kritisk til at HEF gikk fra å være en viktig religionskritisk organisasjon, til å bli veldig "rund i kantene" og opptatt av å bli størst mulig. Men å hente info fra søsteren til Nyhetsspeilet blir kanskje å gå litt for langt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Du brukte et ad homniem isteden for å diskutere sak. Det er også en appeal to authority på en måte. Dårlig debatteknikk. Omtrent det man ville forventet av et nettroll betalt av HEF.

Jeg skrev at de så ut til å tolke alt i absolutt verste mening og at nettsiden ser ut til å være laget av noen som holder på med tullete teorier som HEF har kritisert kraftig i diverse internettkampanjer de siste årene. Ikke akkurat en uavhengig kilde. Jeg kommer ikke til å bruke fridagen min på å dekonstruerere hele den tekstveggen, men jeg vil anbefale alle som leser den å utvise en sunn skepsis. Du mener det er helt irrelevant at dette er akkurat de menneskene HEF ønsker å nå ut til vha. internettkampanjene sine? Slik det ser ut for meg driftes siden i stor grad av en av personene i alternativmiljøet som har tapt penger pga. at HEF har gjort det enklere å anmelde tullete helsepåstander fra alt.med. forhandlere. Samme alternativmiljø (faktisk samme person som ser ut til å drifte bloggen) har tidligere ment at det er helt innafor å svartmale sine motstandere som pedofile og det som verre er og du mener dette er irrelevant når de argumenterer for at det ikke trenger å bli lettere å anmelde kriminelle ytringer?

 

Anonymkode: 5bc55...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at de så ut til å tolke alt i absolutt verste mening og at nettsiden ser ut til å være laget av noen som holder på med tullete teorier som HEF har kritisert kraftig i diverse internettkampanjer de siste årene. Ikke akkurat en uavhengig kilde. Jeg kommer ikke til å bruke fridagen min på å dekonstruerere hele den tekstveggen, men jeg vil anbefale alle som leser den å utvise en sunn skepsis. Du mener det er helt irrelevant at dette er akkurat de menneskene HEF ønsker å nå ut til vha. internettkampanjene sine? Slik det ser ut for meg driftes siden i stor grad av en av personene i alternativmiljøet som har tapt penger pga. at HEF har gjort det enklere å anmelde tullete helsepåstander fra alt.med. forhandlere. Samme alternativmiljø (faktisk samme person som ser ut til å drifte bloggen) har tidligere ment at det er helt innafor å svartmale sine motstandere som pedofile og det som verre er og du mener dette er irrelevant når de argumenterer for at det ikke trenger å bli lettere å anmelde kriminelle ytringer?

 

Anonymkode: 5bc55...941

Nei, det skrev du ikke. HEF er jo heller ikke en uavhengig kilde.

Nei, jeg mener det er veldig relevant at gruppene som blir angrepet av HEF uten grunn uttrykker seg om sin misnøye. 

Alle i Norge taper jo penger på HEF, det virker som om det er strategien deres, å gjøre norge fattigere.

Selvsagt burde man ikke kunne bli straffet for sine ytringer. Ytringsfriheten bør og må være absolutt. Ingen ytringer burde være kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nefarian skrev:

Tja,,, kan det være fordi HEF setter humanismen, altså respekt for liv og menneskeverd, likestilling, rettferdighet, toleranse, gjensidighet og demokrati som viktigste grunnlaget i samfunnet? Eller er det kanskje at HEF jobber internasjonalt for menneskerettigheter og humanistiske verdier. De jobber mot undertrykning og diskriminering i mange and, bl.a med krisehjelp og beskyttelse for kvinner og barn som har unnsluppet ISIL. De hjelper religiøse og ikke-religiøse minoriteter som blir forfulgt og drept. Eller er problemet at frivillige i HEF jobber med å tilby alternative sermonier (begravelse, bryllup, navnfest og konfirmasjon) som ikke er forbeholdt en spesiell religion? Eller er det kanskje det at HEF tok initiativ til en livsynsdialog i Norge som resulterte i Samarbeidsrådet for tros og livssynssamfunn. Dette rådet har med personer fra kristne, muslimske, buddhistiske, mosaiske, siste dagers hellige og HEF. De har jevnlige møter og høringer, noe som er ganske unikt i verdenssammenheng.

Nja, satser på at det er faktumet at HEF samarbeider med Norsk folkehjelp for å bekjempe vold mot kvinner i Rwanda og endre tradisjonelle kjønnsroller som er avskyelig :P  

Jeg tror det må være alt dette! :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig morsomt at HEF har blitt en av hovedmotstanderne til de mest sprengte alternative hodene i landet. Og kun med bakgrunn i at de ikke bare fronter humanisme og menneskeverd, men også setter fornuft og vitenskap høyt. Uff og huff!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...