Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente i begynnelsen av tyveårene som skal ha på meg bunad på 17. mai. Tidligere har jeg pleid å ha håret løst og krøllet. I år har jeg lyst å ha slike musefletter som er fiskeflettet, tror det heter det? Er dette ok når man er over 20 år, eller er jeg for gammel til å bruke det? Synes det ser utrolig fint ut til bunad :)

Anonymkode: b4e2d...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke for gammel, og du kommer til å se fantastisk ut! (:

Skrevet

Jeg har langt hår og hadde fletter ifjor på 17mai :)  Er langt over 30, og fikk mange komplimenter for flettene mine. 

Flettet ei på hver side, sånn fiskebeinsfletter eller hva det heter. 

Fletter er fint til bunad synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, lille humla skrev:

Nei du er ikke for gammel, og du kommer til å se fantastisk ut! (:

29 minutter siden, skruf skrev:

Jeg har langt hår og hadde fletter ifjor på 17mai :)  Er langt over 30, og fikk mange komplimenter for flettene mine. 

Flettet ei på hver side, sånn fiskebeinsfletter eller hva det heter. 

Fletter er fint til bunad synes jeg. 

Så bra å høre, da blir det slike fletter på meg :) Deilig å få bort håret, jeg har også langt hår som går nesten helt ned til hoftene! ts

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så bra å høre, da blir det slike fletter på meg :) Deilig å få bort håret, jeg har også langt hår som går nesten helt ned til hoftene! ts

Samme lengde som meg da :) Jeg synes det er penest å få langt hår oppsatt/unna når man har bunad, da vises bunaden og mønsteret bedre. Særlig min bunad som har mye broderier bakpå ryggen 

Skrevet

Synes det er fint med fletter til bunad, uansett alder.

Pleier enten å gå for fletter eller generelt oppsatt hår selv også :)

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, skruf skrev:

Samme lengde som meg da :) Jeg synes det er penest å få langt hår oppsatt/unna når man har bunad, da vises bunaden og mønsteret bedre. Særlig min bunad som har mye broderier bakpå ryggen 

Ja, enig med den! Noe av det verste jeg ser er unge jenter med meterlangt hår som bare lar det henge ned foran/bak bunaden. Håret må litt mer opp!

Anonymkode: 044ba...9dd

• Liker 1
Gjest marizz
Skrevet

Det er fint, spesielt de som er inntil hodet og går litt bakover på en måte :)

AnonymBruker
Skrevet

Fletter til bunad er vel det mest politisk korrekte man kan ha i følge bunadpolitiet 😁 om man ser på bilder fra gamle dager, så hadde eldre folk helt opp i 80-åra flettet hår (dog oppsatt) til fest. Så flett i vei enten du er 20 eller 60 👍

Anonymkode: f977c...821

• Liker 1
Skrevet

Som flere sier, fletter og bunad hører sammen. Så flett i vei, og kos deg max, du blir helt sikkert nydelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...