AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Del Skrevet 15. mai 2016 Jeg ser invandrere som sikkert har bodd her i noen år, om ikke måneder nesten snakker rent norsk. Hvordan får de det til å lære norsk så fort? Hvordan får de til den norske aksenten, eller oslodialekten, da det er kun den jeg har hørt, så fort? Hvordan får de til å bli bedre i norsk på bare noen måneder enn nordmenn på 15-18 år er i engelsk som har hatt engelsk siden 1.-2.-klassen? Jeg vet om nordmenn som har bodd ei stund i USA som ikke er like god i engelsl en gang, ihvertfall når det kommer til aksenten. Anonymkode: f4066...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #2 Del Skrevet 9. august 2016 Folk er veldig forskjellige, noen lærer seg språk veldig fort, og for noen er det nesten umulig. Jeg selv har ikke møtt innvandrere i Norge som har lært seg norsk uvanlig fort. Selv flyttet jeg til landet for fire år siden - mine skriftlige kunnskaper er ganske gode, men jeg sliter veldig med å uttale norske ord og forstå noen av de "rare" dialektene. Aksenten er nesten umulig å bli kvitt av - eller kanskje jeg ikke ønsker det engang? Synes bare at jeg høres så dum ut når jeg prøver å snakke norsk som en nordmann, det føles rett og slett unaturlig. Anonymkode: d82ae...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trn.heim Skrevet 8. september 2016 #3 Del Skrevet 8. september 2016 Det er kjempe viktig å lære språket, jeg kan ikke integrere meg i Norge hvis jeg kan ikke snakke norsk. Jeg har vært i norge for ett år siden og lærte meg mye norsk med kort tid. Jeg hadde en veldig flink norsk lærer som kommer fra nord norge men hun lærte oss bokmål. Da kom jeg til norge i fjør, snakket jeg engelsk med folk men jeg funnet det er lurt å snakke bare norsk. Jeg opplever et problem; jeg lærer språk men har ikke mulighet for å snakke med noen fordi jeg har ingen norske venner. I tillegg bor jeg i trondheim, hvor alle snakker trøndersk. Jeg har lært meg trøndersk også men fortsatt har jeg noen uttale utfordringer. Lærene på skolen er flinke, metoder de bruker er så moderne. Hvis man elsker landet og ville jobbe, vil han lære språket veldig fort. Men det avhenges på alderen, bakgrunnen ovs osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå