Gjest Sara Susanne Skrevet 29. oktober 2004 #1 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg lurte på en ting. Det er sikkert veldig vanskelig å svare på dette siden det er sikkert ganske inviduelt. Forskjellig fra person til person. Hva mener du er værst av å ha diagnosen alvorlig sosialangst, alvorlig generell angst eller alvorlig panikkangst? Sånn ca. gjennomsnitt? Alvorlig sosialangst er vondt å ha fordi da isolerer jeg meg helt. Og den generelle angsten min er der hele tiden og er veldig slitsomt, man får aldri fri fra angsten. Og panikk angst er også veldig ubehagelig fordi det føles som om jeg dør, og mister hele kontrollen. På sykemeldingen min står det at jeg har alvorlig generell angst. Men hun har sagt at jeg også har alvorlig sosialangst. Men jeg får også ofte panikk i hverdagen oppå den vanlige angsten min. Går det ann å ha alle tre?
kkristin Skrevet 30. oktober 2004 #2 Skrevet 30. oktober 2004 Ja absolutt! Kanskje legen ikke syntes det var nødvendig og skrive ned alle detaljene siden angst i seg selv er alvorlig nok? Vet ikke. Jeg syns panikk angst difinitivt er verst. Mens sosial angst og generell angst er så seigt, og en konstant plage.... Angst er noe dritt! Hvordan går det, føler du det går framover?
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2004 #3 Skrevet 30. oktober 2004 Jeg har diagnosen Sosial angst.. Vil si at jeg synes det er for jævlig. Jeg avskjermer meg mest mulig fra folk, men kan bevege meg ut hvis jeg vet at jeg har folk jeg stoler på nært meg. Hvis ikke så er jeg mest inne.. Enda da så føler jeg meg ikke helt trygg.. Vet ikke så mye om de andre angst-typene du nevnte, men jeg synes sosial angst er værst..
teraliten Skrevet 31. oktober 2004 #4 Skrevet 31. oktober 2004 Jeg har sosial angst og generell angst samt alvorlig depresjon. Den sosiale angsten synes jeg hemmer meg mye, da den holder meg mye tilbake når det gjelder å jobbe, gå ut blandt folk og gjøre dagligdagse ting. Ellers så synes jeg alt med mine diagnoser er hemmende.......
ivanka Skrevet 1. november 2004 #5 Skrevet 1. november 2004 øh, jeg har alle tre. pluss noen andre greier. men kan vel si at det til slutt var panikkangsten som ble så mye av et handicap at jeg måtte begynne med medisiner - men det er vel GRADEN heller enn ARTEN av angst som betyr mest. jeg hadde jo hatt panikkangst i 25 år før jeg begynte på medisiner, men det var først da jeg hadde begynt å få panikkanfall 20 ganger om dagen at det ble umulig å leve med. tror det er vanskelig å konkludere med at en type er klart verre enn de andre.
Gjest Sara Susanne Skrevet 2. november 2004 #6 Skrevet 2. november 2004 Ja, jeg tror også det er veldig vanskelig å si hva som er mest plagsomt siden det sikkert er variasjon fra person til person.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå