Gå til innhold

Hva er ok pris for utdrikningslag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere er ok pris for utdrikningslag per person?

Jeg tenker da sammenlagt det man må betale for seg selv og det man må spleise på for bruden. 

Utdrikningslaget skal inneholde: Både lunsj og middag (på restaurant), en aktivitet som koster, en aktivitet som ikke koster. I tillegg skal det inneholde bytur. 

Tenker egentlig på pris for alt utenom drikke, da alle selv kan kjøpe dette, bortsett fra bruden da. 

Alle som inviteres har ulik inntekt. Noen har ikke jobb, andre er studenter, mens noen har stabil inntekt og økonomi. 

Aktiviteten som koster skal ikke være av den dyreste sorten. Bruden ønsker bare en kveld med venner, og ikke masse oppstyr. Derfor tenker jeg bowling, ridetur, tivoli, dansekurs, eller noe i den sorten. 

Anonymkode: 3ae62...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes 500,- bør være max, og skjønner ikke hvorfor utdrikningslag automatisk må bety både lunsj og middag på restaurant samt dyre (og ofte kleine) aktiviteter. Hva med å la lunsjen være picnic i det fri med rundstykker og pålegg? Så kan dere spise middag på en middels dyr restaurant og slippe disse kostbare og "morsomme" aktivitetene. Hva med å organisere rebusløp i stedet, eller rafte i en gummibåt ned Akerselva (eller tilsvarende dersom dere ikke bor i Oslo)? 

Anonymkode: ca906...f06

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes 500,- bør være max, og skjønner ikke hvorfor utdrikningslag automatisk må bety både lunsj og middag på restaurant samt dyre (og ofte kleine) aktiviteter. Hva med å la lunsjen være picnic i det fri med rundstykker og pålegg? Så kan dere spise middag på en middels dyr restaurant og slippe disse kostbare og "morsomme" aktivitetene. Hva med å organisere rebusløp i stedet, eller rafte i en gummibåt ned Akerselva (eller tilsvarende dersom dere ikke bor i Oslo)? 

Det skal ikke være noen pinlige aktiviteter, da bruden ikke ønsker det. Det er tenkt lunsj og middag på restaurant da vi har problemer med å finne noen å være hos, noen har barn hjemme, andre bor på liten hybel osv. Å spise ute kan være en ide dersom været tillater seg det. 

Jeg spør også, fordi jeg ønsker at det skal være billigst mulig. Kvelden blir fort dyr når alle må kjøpe drikke utenom også. 

Anonymkode: 3ae62...9b4

• Liker 2
Skrevet

For min del så tenker jeg maks 500. Det skal være noe alle kan ha en sjangs til å være med på. Heller billigere aktiviteter og mat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Max 500 ettersom du skriver at deltagerne også består av studenter og venner uten jobb. Hadde alle hatt jobb med grei inntekt hadde opp mot 1000 vært greit

Anonymkode: c93a2...5dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags aktiviteter vurderer dere?

Anonymkode: 0b29c...b31

Skrevet

Vi er også en god blanding av folk i forskjellige livssituasjoner.

Vi havner på rundt 2000,- ++

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Maks 500,- Selv om jeg jobber og tjener penger er jeg ikke villig til å la tusenlappene fly for en kveld, spesielt ikke om jeg "må" ut på byen ifm laget. Husk også at deltagerne kan kjenne flere som skal gifte seg, og at de skal i bryllupet og bruke penger på det.

Anonymkode: 85fed...342

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva dere velger. SPA-tur kan være dyrt, hopp i fallskjerm også, mens for eksempel akttegning eller lunsj eller billigere.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker max 500 jeg og.  Det er om og gjøre å ha det gøy ikke å realisere de dyreste drømmene til den kommende bruden. For noen så må man regne drivstoff/tog/busspenger, overnatting hvis de bor lengre unna. Så kan fort  bli en dyr kveld.

Anonymkode: 11e5a...68a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser folk skrive 500??. Det er da altfor lite og stusslig!  Det er regelrett løgn å si man maks kan bruke det!

Jeg ser hvor mye norske kvinner bruker på sminke, vipper, ræl og tull så det er utrolig gjerrig å bruke kun 500 I denne anledning.  Egoisme eller?  Man kommer ingen vei med 500!! Skal man sitte på McDonald's,? 

Man har utdrikningslag EN gang og utrolig dårlig planlegging og prioritering å LATE som man kun gidder å bruke det. 

Anonymkode: f8762...632

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser folk skrive 500??. Det er da altfor lite og stusslig!  Det er regelrett løgn å si man maks kan bruke det!

Jeg ser hvor mye norske kvinner bruker på sminke, vipper, ræl og tull så det er utrolig gjerrig å bruke kun 500 I denne anledning.  Egoisme eller?  Man kommer ingen vei med 500!! Skal man sitte på McDonald's,? 

Man har utdrikningslag EN gang og utrolig dårlig planlegging og prioritering å LATE som man kun gidder å bruke det. 

Den som gifter seg har det kanskje bare en gang, men gjestene skal kanskje i mange utdrikningslag. Man kan finne på mye kjekt for 500 kr, alt må ikke koste penger vet du. Og det er noe helt annet å bruke penger på noe man liker selv og på å bruke penger  'bare' fordi noen andre skal gifte seg. Kjipt å bruke mange tusen kroner på utdrikningslag en sommer fordi man har tre venninner som skal gifte seg liksom. I tillegg til eventuelle utgifter man har i forbindelse med bryllupet.

Anonymkode: f91ee...678

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, bruden har kanskje utdrikningslag kun én gang (forutsatt at hun ikke gifter seg flere ganger), men jeg har flere venner og har ikke mulighet til å bruke tusenvis av kroner hver gang noen skal gifte seg. Bryllupet koster jo også penger for gjestene (gave, klær, transport og evntuelt overnatting) Tro det eller ei er det faktisk ikke noen stor hendelse i mitt liv at noen andre skal gifte seg (som oftest med deres samboer gjennom flere år), ergo er det ikke noe jeg ønsker å blakke meg for, særlig ikke når man tar i betaktning at man i en viss alder gjerne har venner som gifter seg hvert år, eller til og med flere utdrikningslag og bryllup å delta i på en vår/sommer. Dessuten kan man ha det minst like hyggelig uten å bruke masse penger. Jeg har null behov for å sende bruden i fallskjerm, på spa, bryte i sumodrakt eller spille inn musikkvideo hvor gjestene må vrikke seg rundt i hotpants (=drite seg ut og gjerne offentliggjort på facebook i etterkant)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS: Hvis du spiser for 500,- på McDonald's er det kanskje også på tide å gjøre noe med kostholdet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kommer svært langt med 500 kroner. Du trenger ikke Spa, stripper, dildoparty, to turer på restaurant, akt-foto, plateinnspilling og bytur.

Man har kanskje utdrikningslag en gang, men man er gjest i flere i løpet av sommeren i en periode. En ting er å ofre dyrebar tid, men at det i tillegg trenger å være så dyrt er meg en stor forundring.

Anonymkode: 85fed...342

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minst mulig. Skal selv i utdrikningslag om ikke så lenge, og må reise halve landet rundt, noe som koster. Helst ikke noe særlig over 500 kr. Transport og overnatting vil allerede koste meg opp mot 2000kr. 

Anonymkode: dfd02...a26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du tenker at om du skulle gifte deg er det for stusselig av vennene dine og "kun" bruke 500 kr på utdrikningslaget ditt. Å måle vennskap etter hvor mye penger de er villig å bruke i et utdrikningslag, det er  stusselig det. Med god planlegging kan man lage et helt fantastisk utdrikningslag uten at det blir alt for dyrt. Det som bør være viktig er å tilbringe dagen med gode venner, ikke hvor mye penger det har kostet. 

Til TS, da jeg planlegget utdrikningslag for min beste venninne,  spurte jeg rett og slett alle involverte hvor maksgrensen gikk og forholdt meg til et beløp som gjorde at alle kunne bli med. Vi endte på underkant av 1000 kr for deltagerne. Det skal sies at vi som var forlovere la ut en litt større sum. 

Anonymkode: 32924...ab3

AnonymBruker
Skrevet

Ingen trenger aktmodell til utdrikningslag? 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke brura som spanderer utdrikkingslaget på sine gjester....

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder om dette er egentlig nødvendig? 

Anonymkode: 1c97d...6b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...