Gå til innhold

nervøs av politiet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er det vanlig og bli nervøs av og se politiet? er en lovlydig person er bare redd for å fremstå mistenkelig hvis jeg foreksempel ser 2 politibetjenter komme gående min vei.  tror det er fordi jeg har så stor respekt for politiet

Anonymkode: d42a1...a57

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være redd for å fremstå mistenkelig høres ikke ut som noe en lovlydig person ville vært. Er du sikker på at du er lovlydig?

Skrevet

Husk at politiet er som oss vanlige mennesker, de har bare en jobb:) Ingenting å være redd for såfremt du ikke har gjort noe:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Stiani skrev:

Å være redd for å fremstå mistenkelig høres ikke ut som noe en lovlydig person ville vært. Er du sikker på at du er lovlydig?

jepp 100% sikker

har bare så stor respekt for loven og regler osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt samme! Spesielt når jeg kjører bil, men det er vel fordi det er da det er lettest å bryte loven:P

Anonymkode: f2894...617

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Nei jeg ser ikke noen grunn til å være nervøs ovenfor politiet. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

er det vanlig og bli nervøs av og se politiet? er en lovlydig person er bare redd for å fremstå mistenkelig hvis jeg foreksempel ser 2 politibetjenter komme gående min vei.  tror det er fordi jeg har så stor respekt for politiet

Har du tenkt over hva du blir nervøs for?
Som politi er man borti mange mennesketyper, og det er faktisk en god del som blir nervøse.. Jeg tolker ihvertfall ikke dette som mistenkelig oppførsel. Jeg får heller en trang til å overbevis vedkommende om at politifolk er vanlige folk og ikke noen å være redd for (med mindre du ikke har rent mel i posen).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, PerUlv skrev:

Har du tenkt over hva du blir nervøs for?
Som politi er man borti mange mennesketyper, og det er faktisk en god del som blir nervøse.. Jeg tolker ihvertfall ikke dette som mistenkelig oppførsel. Jeg får heller en trang til å overbevis vedkommende om at politifolk er vanlige folk og ikke noen å være redd for (med mindre du ikke har rent mel i posen).

vet ikke helt hva det er. får bare tanker, tenk hvis jeg har gjort noe galt nå eller brudd en lov uten og vite det.  har ingenting urent mel i posen. tror bare det er fordi jeg har så stor respekt for politiet og de har mer makt og kommer gående i uniform

vil faktisk bli politi selv, kan være  derfor jeg er redd for å virke mistenkelig eller og få noe på rullebladet.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vet ikke helt hva det er. får bare tanker, tenk hvis jeg har gjort noe galt nå eller brudd en lov uten og vite det.  har ingenting urent mel i posen. tror bare det er fordi jeg har så stor respekt for politiet og de har mer makt og kommer gående i uniform

vil faktisk bli politi selv, kan være  derfor jeg er redd for å virke mistenkelig eller og få noe på rullebladet.

Jeg synes ærlig talt ikke det høres ut som du har noe i politiet å gjøre. 

Anonymkode: b2707...bae

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Å bryte en lov uten å vite at du har gjort noe galt, hører med sjeldenhetene i Norge. Heldigvis. Det er som regel et krav om forsett (at du skal ha villet og ment lovbruddet).
Unntaket er i trafikken, men det kan som regel løses med et forenklet forelegg (vises ikke på "rullebladet").

Hvor gammel er du? Hvis du vil bli politi, kan du jo ta deg en tur på en yrkesmesse. Politihøgskolen har som regel en "stand" der, med politifolk, som du kan slå av en prat med. Da ser du at de bare er helt vanlige folk :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, PerUlv skrev:

Å bryte en lov uten å vite at du har gjort noe galt, hører med sjeldenhetene i Norge. Heldigvis. Det er som regel et krav om forsett (at du skal ha villet og ment lovbruddet).
Unntaket er i trafikken, men det kan som regel løses med et forenklet forelegg (vises ikke på "rullebladet").

Hvor gammel er du? Hvis du vil bli politi, kan du jo ta deg en tur på en yrkesmesse. Politihøgskolen har som regel en "stand" der, med politifolk, som du kan slå av en prat med. Da ser du at de bare er helt vanlige folk :)

19

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ærlig talt ikke det høres ut som du har noe i politiet å gjøre. 

nei vel fordi jeg ikke vil bryte loven har jeg ikke noe å gjøre i politiet?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

19

de møter ikke lengre på yrkesmesser, sist gang sa de at de ikke møtte her lengre siden politihøgskolen er populær nå

er en storby

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi du høres fryktelig usikker og nervøs ut. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la en anonym person på Internett fortelle deg hva du ikke kan gjøre. Hvis du vil bli politi, så søker du til PHS om å bli tatt opp.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

de møter ikke lengre på yrkesmesser, sist gang sa de at de ikke møtte her lengre siden politihøgskolen er populær nå

er en storby

Det var jeg faktisk ikke klar over.

Skrevet

Kommer an på hva man mener med "nervøs".

Hjernen min reagerer nok på en annen måte når jeg møter en uniformskledd person enn en som ikke er i uniform. Vi er lært opp til å respektere myndighetene, og det er stort sett en bra ting. Så lenge de uniformskledde ikke blir så vant til det at de ser på seg selv som noe "over" andre mennesker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, PerUlv skrev:

Det var jeg faktisk ikke klar over.

Ifjor var de, men ikke år

som var litt dumt siden jeg ikke kunne ifjor og hadde sett frem til det iår

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi du høres fryktelig usikker og nervøs ut. 

Er ikke fryktelig usikner og nervøs

bare kjenner litt ekstra når jeg ser politi komme gående

er ikke noe problem eller slik jeg blir et helt nervevrak

Skrevet

Ifjor var de, men ikke år

som var litt dumt siden jeg ikke kunne ifjor og hadde sett frem til det iår

Hvis det er informasjon om utdanningsløpet du er ute etter, så finner du mye info på hjemmesiden til skolen. Ellers så kan du jo ringe til skolen og be om å snakke med en rådgiver fordi du vurderer å søke.

Hvis du har spørsmål om politiyrket, så kan du godt stille de her, skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...