AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Halloen! Jeg har alltid startet på ny pilleuke hver tirsdag. Sist tirsdagskveld da jeg skulle starte igjen etter pillefri uke, var jeg fri. Så jeg måtte på apoteket dagen etterpå, og derfor ta pilla da. Nå er visst starten på ny pilleuke på onsdager, og det tror jeg kommer til å rote til systemet mitt. Jeg er vant med tirsdag, og må få det "back to normal". Hvordan gjør jeg det? Skal jeg vente til pillefri uke igjen, og starte en dag tidligere? Jeg har pillefri uke bare annen hver måned, så vil helst få orden i dette før den tid, så jeg ikke klusser noe til Også har jeg et bonusspørsmål: jeg har jo hørt at man må vente en uke med å ha sex om man er blitt hindret i å ta pillene sine. Må jeg vente en uke, selv om jeg bare ble en dag for sen? Jeg ville sikkert ikke brydd meg om det var midt i et brett, men jeg har jo allerede gått en uke uten piller, så er litt redd for at det kan ha "gått ut av systemet". Jeg bruker forresten Loette 28, om det er av betydning. Og må legge til at jeg ikke ønsker noen gretne kommentarer i denne tråden. Anonymkode: c8704...b0c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Ja, du må vente en uke med å ha sex. Pillefri uke trenger du egentlig ikke å ha i det hele tatt, men du kan ta max 7 dager pillefri, lengre enn det er du ikke trygg. Dvs du kan ta pillefri uke i 1.2,3,4,5 eller 6 dager før du begynner på nytt brett. Sånn som med mine p-piller har man 4 dager pillefri bare. Anonymkode: 12be6...bbf
Million Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 (endret) Du trenger selvfølgelig ikke vente en uke med å ha sex. Det er ikke eneste måten å unngå graviditet på. Sex kan du ha, bare du beskytter deg mot uønsket graviditet på andre måter. Kondom kan brukes i den usikre uken. For å komme tilbake til din vante og normale rutine, ta p-pillen en dag tidligere neste gang, så du er tilbake på tirsdager. Det er helt ok. Endret 14. mai 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Loette 28 har ingen pillebruk uke. Håper ikke du spiser hele brettet med 28 piller og har en pillefri uke etter sukkerpillene Anonymkode: 45934...42d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Den 14.5.2016 at 16.25, Million skrev: Du trenger selvfølgelig ikke vente en uke med å ha sex. Det er ikke eneste måten å unngå graviditet på. Sex kan du ha, bare du beskytter deg mot uønsket graviditet på andre måter. Kondom kan brukes i den usikre uken. For å komme tilbake til din vante og normale rutine, ta p-pillen en dag tidligere neste gang, så du er tilbake på tirsdager. Det er helt ok. Takk! Da gjør jeg det. Bare synd jeg må vente så lenge Kondomer er no go, så det ble venting i stedet Den 14.5.2016 at 16.29, AnonymBruker skrev: Loette 28 har ingen pillebruk uke. Håper ikke du spiser hele brettet med 28 piller og har en pillefri uke etter sukkerpillene Anonymkode: 45934...42d Sukkerpillene er pillefri uke, da Anonymkode: c8704...b0c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå