AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Hei. Er ei ung jente som endelig har klart å komme over en meget mørk kapittel i livet. Nå ønsker jeg mer enn alt å oppleve verden. Det jeg lurer på er hvordan jeg starter med backpacking? Når bør man dra, hvordan bør man forberede seg, hva bør man tenke på etc.? Takk for alle svar Anonymkode: 73b85...fec
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Hvor har du lyst til å dra, da? 😃 Finn ut det først + om du skal reise sammen med noen. Sjekk pass pluss om du trenger vaksiner og visum dit du skal. Les deg opp om stedene du tenker å dra til. Ta med sekk e.l. og adapter til mobillader etc, minst to kredittkort i tilfelle det ene forsvinner/blir ødelagt, og reis. 👍🏽 Det kan være lurt å ha bestilt overnatting på forhånd de første nettene, i alle fall, hvis du er sliten etter lang reise pluss for sikkerhetens del. Når du bør dra: Avhenger av hvor du skal dra (vinter/sommer/monsunregn/festivaler etc). Anonymkode: 7907a...2e1
Elsoo Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Jeg anbefaler australia! Vi dro på høsten og ble i 5 mnd. Reiste gjennom work and travel og hadde noen strøjobber her og der. Jeg syntes det var veldig trygt og reise gjennom work and travel og vi fikk alle info vi trengte fra de 😊 2
SunnivaOslo Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 Ta med: Penger,pass,kort,mobil+lader,notatbok,musikkspiller+ørepropper,penn,visum (om det trengs)&vaksinekort om det trengs. Øreplugger og sånn oppblåsbar pute+eisehåndbok og billetter.Kjøp en rumpetaske til å ha det viktigste i☺ Resten av sekken:sko (se ann hva slags sko:trenger du tursko?sandaler?joggesko?høyhælte?) Klær: IKKE for mye!!Klær kan kjøpes☺☺☺har feilet et par ganger der😁😁 skal du reise et varmt sted så kjøp inn noen løse og ledige bukser,det er et helvete å gå rundt med jeans. Ta også med shorts,topper/tskjorter,en eller to gensere/cardigans,store skjerf (ikke ull altså),kan brukes til så mangt☺😊 og selvfølgelig undertøy+badetøy. Vakumposer er excellent til å spare plass mtp klær. Enten de du bruker en støvsuger til å få ut lufta eller de der du ruller sammen selv. hygiene:sminke og reiseutgaver av feks shampoo,balsam ++,dopapir (avhengig av hvor du skal) kjøp biotex (til å vaske klær for hånd om du ikke finner vaskeri) og fiberhåndkle (tar lite plass) Skal du ha ryggsekk så kjøp en som er med inkludert dagsekk som du kan bruke. Kjøp gjerne også et pengebelte du kan under klærne. Førstehjelpsutstyr: en liten pk med feks:plaster,hodepinetabletter,tabletter mot løs mage,myggspray,pinsett,øyeskyllevann og annet du måtte tenke på. Sjekk ut handysize og nomaden, der selger de mye smart☺☺☺ Før reisen: les om landet,skikker og kultur. Se på reisevideoer på youtube og kanskjelær et par småbord, ikke fordi du må men fordi det er gøy. Har du spm så bare spør.Har selv reist mye som backpacker og har prøvd og feilet og lært☺☺☺ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå