AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Del Skrevet 14. mai 2016 Bytta jobb for sju år siden og da kjøpte jeg en Corolla for 20000kr. Tenkte at jeg enten får ny jobb snart eller flytter. Men alt er likt nå. Toyotaen har kostet meg ingenting mer enn bensin, forsikring og det der, og bremserør og -klosser en gang. Men nå kom han ikke gjennom EU pga rust... Hva kjøper man i dag for å få dét til? Bryr meg ikke om hva folk synes...bare om å komme frem. Anonymkode: 4cf40...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 14. mai 2016 #2 Del Skrevet 14. mai 2016 For at bilen ikke skal ruste, så er det såvidt jeg vet de franske som holder seg meget bra. Men, når det kommer til elektronikken må du nok kjøpe av nyere årgang. Har hørt at f.eks Renault nyere enn 2009 er mer til å stole på. Hvordan dét er med Peugeot og Citröen vet jeg ikke, men tipper det er noe i samme gata. En kollega av meg har en Citröen, og den går som ei klokke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #3 Del Skrevet 14. mai 2016 Vi har en Suzuki 4x4 i familien den har gått i mange år og det er fortsatt knapt rust på denne. Knapt noe behov for service og reparasjoner heller i alle disse årene. Dette er "kjedelig" bilhold på sitt beste. F.eks.: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73669208 Disse bilene er galvanisert i Japan og tectylbehandlet i Drammen havn. Anonymkode: cab43...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Del Skrevet 15. mai 2016 Wow, 30000kr for en 4x4 2005 modell er billig! Men trenger ikke firehjulsdrift egentlig... Takk for tipsene så langt! Anonymkode: 4cf40...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 15. mai 2016 #5 Del Skrevet 15. mai 2016 Lurer også på gode tips her. Har aldri hatt bil eller førerkort, men på grunn av jobben må jeg snart kjøpe meg bil. Kommer til å bli brukt en gang eller to i uken. Men hva ser man etter? Og hvordan vet man at en bil til noen få titusener ikke bryter sammen om en uke? TS; hvor mye kostet det deg å ha bil i et år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Del Skrevet 15. mai 2016 Kjører ca 10000 km i året, bilen bruker 0,7 l/mil. Ved 14kr/l blir det ca 10000kr. Delkasko 1500kr, årsavgift 3000kr, dekk og slikt blir vel i snitt noen tusenlapper i året også...var en billig bil. Ikke bomring her. Anonymkode: 4cf40...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå