Gå til innhold

Rent hypotetisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis min kamerat Alf og jeg slår av en spøk ala: "jasså - hvorfor så ufin? Du vil ikke bli drept vel?" (med en humoristisk tone) - Dagen etter faller Lill ned i fra fjellet i en klatreulykke. Noen dyttet henne ned fjellskrenten. Vi hjalp henne med å pakke tingene til turen. Er man da medskyldig i mord? :klo: 

Sånn rent hypotetisk... 

Anonymkode: 8e304...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre dere pakket ned morderen og ba h*n om å dytte Lill ned fjellet; nei!

Anonymkode: 782b9...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere planla å dytte henne og fikk fikset så dette skjedde, eller fortalte morderen hvor hun kom til å befinne seg i visshet om at hen kom til å drepe henne, så ja. Hvis ikke, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmålet var sånn rent hypotetisk. 

Anonymkode: 782b9...2ef - det er jeg enig i.

KaDust - alle skjønner jo det, hvis man har fikset at noe har skjedd på den måten så er man medskyldig. nå strekker jeg den litt langt - rent hypotetisk. nei vel...

hm... jeg mener at ja, man kan bli straffet for det mener nå jeg, men jeg kan ta feil altså. :) (masse gode og varme smiletegn).

Anonymkode: 8e304...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. mai 2016 at 1.30, AnonymBruker skrev:

Dette spørsmålet var sånn rent hypotetisk. 

Anonymkode: 782b9...2ef - det er jeg enig i.

KaDust - alle skjønner jo det, hvis man har fikset at noe har skjedd på den måten så er man medskyldig. nå strekker jeg den litt langt - rent hypotetisk. nei vel...

hm... jeg mener at ja, man kan bli straffet for det mener nå jeg, men jeg kan ta feil altså. :) (masse gode og varme smiletegn).

Anonymkode: 8e304...c0a

På hvilket grunnlag skulle man straffet noen for noe sånt egentlig? Og fremfor alt; hvordan kunne politiet visst hva dere sa til Lily dagen i forveien? 

Anonymkode: 782b9...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...