AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Har du noen gang blitt møtt med fordommer fra helsepersonell i forbindelse med selvskading eller selvmordforsøk? Til sykepleiere/leger/bioingeniører og ambulansepersonell: Har dere fordommer mot mennesker som har skadet seg selv eller prøvd å ende sitt eget liv? P.S. Ønsker generell debatt og håper derfor ikke tråden blir stengt. Anonymkode: 5eac6...2c8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang blitt møtt med fordommer fra helsepersonell i forbindelse med selvskading eller selvmordforsøk? Til sykepleiere/leger/bioingeniører og ambulansepersonell: Har dere fordommer mot mennesker som har skadet seg selv eller prøvd å ende sitt eget liv? P.S. Ønsker generell debatt og håper derfor ikke tråden blir stengt. Anonymkode: 5eac6...2c8 Jeg har hatt veldig mange pasienter med selvskading og suicidtanker/-forsøk. Ingen fordommer. Jeg liker dem egentlig veldig godt, men synes det er synd at de skal ha det så vondt. Jeg har ingen fordommer mot dem, men er heller ikke redd for å konfrontere dem når akuttfasen er over (det må dog gjøres litt varsomt). Disse pasientene trenger mye hjelp for å bryte negative tankemønstre. De har min fulle respekt, og fortjener absolutt ikke å bli behandlet dårligere enn andre pasienter. Anonymkode: f3df0...be6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå