kitty Skrevet 29. oktober 2004 #1 Skrevet 29. oktober 2004 Er det i helgen det er Halloween??? Lurer veldig på om jeg er nødt til å handle inn godterier til dette? Hva gjør dere andre her? Har oppfattet at de fleste synes dette er en unødvendig feiring, men har dere allikevel godterier til de som kommer? Bor i et boligfelt med mange barn. Sist nyttårsaften(er visst vanlig på vestlandet) kom det mange barn. Vi som ikke skulle feire hjemme hadde minimalt å gi bort, så tilslutt åpnet vi ikke opp. Da ble vi utsatt for den terroriseringen. Vil ikke oppleve dette igjen.
Nilma Skrevet 29. oktober 2004 #2 Skrevet 29. oktober 2004 Lurer veldig på om jeg er nødt til å handle inn godterier til dette? Selvfølgelig må du ikke det.
Gjest Fighter Skrevet 29. oktober 2004 #3 Skrevet 29. oktober 2004 Vi handler ikke inn noe ekstra godteri.
Gjest oip Skrevet 29. oktober 2004 #4 Skrevet 29. oktober 2004 bor på vestlandet selv....har laget vår egne tradison..med å spraye dem med snæspray og sånne snorer på boks...gir ikke snop til dem...men måtte vaske hele huset i fjor...bare gøy å erte dem litt..
kitty Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2004 bor på vestlandet selv....har laget vår egne tradison..med å spraye dem med snæspray og sånne snorer på boks...gir ikke snop til dem...men måtte vaske hele huset i fjor...bare gøy å erte dem litt.. vanvittig vittig. men ble det ikke ødelagt noen klær av sprayen. regner med at det ville skapt skikkelig baluba i dette boligfeltet. må bar
Arkana Skrevet 29. oktober 2004 #6 Skrevet 29. oktober 2004 Du MÅ ikke noen ting. Men jeg ser ingen grunn til å være så surmaget anti-Halloween, så vi har kjøpt Halloween-innpakket sjokolade fra Nille (billig) og det kommer alltid noen unger til oss hvert år og det er bare koselig. Dette er første året vi skal ha snop da, har aldri opplevd at ungene har blitt sure eller har ramponert noe som helst.
Gjest Melk Skrevet 29. oktober 2004 #7 Skrevet 29. oktober 2004 Ikke noe godt her i huset, men heller ingen barn som ringer på. Hadde ikke lukket opp for barn som hadde ringt på.
Gjest Valhalla Skrevet 29. oktober 2004 #8 Skrevet 29. oktober 2004 Hvorfor godtar dere å bli terrorisert av drittunger? Ta dem i armen og før dem hjem til foreldrene.
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2004 #9 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg vet om et par godsaker jeg skal gi de, hvis de kommer: Skinke med spanskrør...
Gjest 1111 Skrevet 29. oktober 2004 #10 Skrevet 29. oktober 2004 Har kjøpt inn godteri, i tilfelle de kommer på døren.
lille mor Skrevet 30. oktober 2004 #11 Skrevet 30. oktober 2004 Hvorfor godtar dere å bli terrorisert av drittunger? Ta dem i armen og før dem hjem til foreldrene. Ja min sønn på 10 er en skikkelig drittunge! Han raker plenen til naboen fordi de er så gamle. Han lufter hunden til oldemor for hun har vondt i skuldra. Han vasket på badet i dag, så mamma kunne få hvile litt som han sa. Osv,osv. Han er en snill og høfflig gutt som synes det er kjempeartig å kle seg ut, akkurat som alle andre barn og for det så er han en drittunge? Han gikk ut i kveld med en liten bøtte og en skummel drakt, og kom hjem med litt godteri i bøtta og var kjempe fornøyd over alle som skvatt da de åpnet døren. Og det var kun tre som ikke hadde gitt noe og de fikk oppklippet avispapir i postkassa. Skikkelig drittunger dette.
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2004 #12 Skrevet 30. oktober 2004 Ja min sønn på 10 er en skikkelig drittunge! Han raker plenen til naboen fordi de er så gamle. Han lufter hunden til oldemor for hun har vondt i skuldra. Han vasket på badet i dag, så mamma kunne få hvile litt som han sa. Osv,osv. Han er en snill og høfflig gutt som synes det er kjempeartig å kle seg ut, akkurat som alle andre barn og for det så er han en drittunge? Han gikk ut i kveld med en liten bøtte og en skummel drakt, og kom hjem med litt godteri i bøtta og var kjempe fornøyd over alle som skvatt da de åpnet døren. Og det var kun tre som ikke hadde gitt noe og de fikk oppklippet avispapir i postkassa. Skikkelig drittunger dette. Det er ofte de ungene med mødre som tror så jævlig godt om ungene sine som ofte er drittunger...
Gjest Xavia Skrevet 30. oktober 2004 #13 Skrevet 30. oktober 2004 Ja min sønn på 10 er en skikkelig drittunge! Fordi om din unge ikke er noen drittunge så betyr jo ikke det at de ikke finnes, gjør det? I fjor var det flere hus her i nabolaget tilgriset med egg, mel, snøspray og sprittusj... Drittunger finnes nok de lille mor!
Gjest Xavia Skrevet 30. oktober 2004 #14 Skrevet 30. oktober 2004 Det er ofte de ungene med mødre som tror så jævlig godt om ungene sine som ofte er drittunger... Det der kan jeg faktisk si meg vanvittig enig i!!
Gjest Tabby Skrevet 30. oktober 2004 #15 Skrevet 30. oktober 2004 Halloween er ikke før imorgen. Hvorfor skal ungene gå ut og tigge godteri i dagene før da? Så lenge foreldrene godtar dette så lærer ikke ungene når det egentlig er da. Og ikke kjøper vi inn noe heller. Skal nesten ikke være hjemme i helgen og ser ikke noen grunn til det. Ikke alle har råd til å handle inn til sånt heller. Og da synes jeg det blir for dumt om ungene skal legge igjen avispapir i postkassa, selv om det ikke er det verste jeg har hørt om, eller annet. Noen driver jo regelrett hærverk om de ikke får noe.
Mette Skrevet 30. oktober 2004 #16 Skrevet 30. oktober 2004 Vi har kjøpt inn litt til i morgen. Vi feirer ikke Haloween selv, men det gjør ikke meg noe, om ungene i gata koser seg. Haloween er noe som er kommet for og bli, og jeg kan ikke se noen grunn for og stoppe mine når de blir eldre. Men det jeg kan gjøre, er og snakke med de og forklare hva vi kan gjøre og ikke. Til dere som har så mye i mot det, slå av utelyset. Da vet de at dere ikke feirer Haloween.
Gjest Tabby Skrevet 30. oktober 2004 #17 Skrevet 30. oktober 2004 Ja i USA gjør de det sånn. Men ikke alle liker at det er mørkt ute. Selv vil jeg ha lyset av, for vi har hatt innbrudd her før... Skal ikke gjøre det mest mulig tydelig at vi ikke er hjemme. Tyvene rekker å gjøre mye hærverk innen alarmen slår seg på.
Gjest Melk Skrevet 30. oktober 2004 #18 Skrevet 30. oktober 2004 Til dere som har så mye i mot det, slå av utelyset. Da vet de at dere ikke feirer Haloween. Bor i blokk. Har ikke inntrykk av at norske barn vet om denne formen å markere på.
Gjest Xavia Skrevet 30. oktober 2004 #19 Skrevet 30. oktober 2004 slå av utelyset. Da vet de at dere ikke feirer Haloween. Det der fungerer faktisk ikke! Ikke her vi bor i alle fall.
Gjest Chanda Skrevet 30. oktober 2004 #20 Skrevet 30. oktober 2004 Jeg har kjøpt inn snop som jeg skal gi til unger som kommer på døren min. På Eurospar har de massevis av billige godterier - i motsetning til de fleste her så synes jeg det er kjekt å glede barna i nabolaget ... Kanskje fordi jeg husker hvor glade mine egne barn var da de var yngre og gikk julebukk og Halloween og fikk godsaker hos folk. Når jeg leser at noen mener det bare er drittunger som går rundt på dørene til folk så lurer jeg på om det virkelig er ungene det er noe galt med eller om det er deres egen innstilling til dagens barn og unge ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå