Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lykke30
Skrevet (endret)

.

Endret av Lykke30
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg. Jeg har tidligere hatt arbeidsplasser hvor jeg var en av gjengen. Det kommmer veldig an på hvordan kollegene er. Jo flere utenlandske kolleger jo enklere var det å åpne seg og tøyse og ha det hyggelig. 

Anonymkode: ebcfa...a69

Gjest Lykke30
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som deg. Jeg har tidligere hatt arbeidsplasser hvor jeg var en av gjengen. Det kommmer veldig an på hvordan kollegene er. Jo flere utenlandske kolleger jo enklere var det å åpne seg og tøyse og ha det hyggelig. 

Anonymkode: ebcfa...a69

Ja, og det føles godt å være en av gjengen... Jeg har også vært en av gjengen andre plasser, men akkurat nå føler jeg meg "utenfor"... 

Endret av Lykke30
Skrevet

Jeg synes også det er litt vanskelig å være sosial på jobben, men jeg har det annerledes - jeg har egentlig ikke lyst til å være sosial. Hehe... :) Jeg liker å sitte for meg selv, lese eller kikke gjennom mobilen mens jeg spiser f.eks. Jobber med barn, og jeg blir utrolig sliten av det så det er godt å bare sitte i sine egne tanker. Jeg synes det er koselig å snakke litt med kollegaene mine, men det er som regel de som kommer bort til meg for å snakke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det ganske likt på min arbeidsplass, jeg har noen jeg har veldig god kjemi med men de jobber bare deltid. Føler jeg har annerledes humor enn mange av de andre, og syns generelt ikke at jeg passer inn blant de andre som jobber fulltid. Er heller ikke så glad i tørrprat og trekker meg derfor mer og mer unna... synes det er en kjip situasjon men tror ikke jeg får gjort så mye med det når vi er så forskjellige... Jeg tror flere av de andre tenker at jeg er stille, ikke byr på meg selv osv, men jeg har virkelig prøvd og deretter gitt litt opp.

Gjest Lykke30
Skrevet
8 minutter siden, Elsoo skrev:

Jeg har det ganske likt på min arbeidsplass, jeg har noen jeg har veldig god kjemi med men de jobber bare deltid. Føler jeg har annerledes humor enn mange av de andre, og syns generelt ikke at jeg passer inn blant de andre som jobber fulltid. Er heller ikke så glad i tørrprat og trekker meg derfor mer og mer unna... synes det er en kjip situasjon men tror ikke jeg får gjort så mye med det når vi er så forskjellige... Jeg tror flere av de andre tenker at jeg er stille, ikke byr på meg selv osv, men jeg har virkelig prøvd og deretter gitt litt opp.

Helt sant... Men føler du at du blir holdt utenfor? Eller føler du at det er du selv som ønsker å holde litt avstand fra dem? 

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, misstealover skrev:

Jeg synes også det er litt vanskelig å være sosial på jobben, men jeg har det annerledes - jeg har egentlig ikke lyst til å være sosial. Hehe... :) Jeg liker å sitte for meg selv, lese eller kikke gjennom mobilen mens jeg spiser f.eks. Jobber med barn, og jeg blir utrolig sliten av det så det er godt å bare sitte i sine egne tanker. Jeg synes det er koselig å snakke litt med kollegaene mine, men det er som regel de som kommer bort til meg for å snakke.

jeg er akkurat som deg. Jeg blir invitert på ting men jeg vil ikke være sosial med de på jobben, men vil jo heller ikke falle totalt utenfor og ikke bli inkludert i samtaler. 

Blir ofte invitert med på lønningspils, fester og lignende, men jeg har rett og slett ikke lyst. Har liksom nok med meg selv, andre venner og familie :sarkasme:

Anonymkode: 35e26...0c8

Gjest Lykke30
Skrevet
53 minutter siden, misstealover skrev:

Er kjekt og av og til sitte for seg selv også ja. Hihi :) 

Skrevet
14 minutter siden, Lykke30 skrev:

Helt sant... Men føler du at du blir holdt utenfor? Eller føler du at det er du selv som ønsker å holde litt avstand fra dem? 

Til og begynne med føltes det som jeg ble holdt utenfor, og nå har det blitt slik at jeg selv tar avstand. Vanskelig å fortsette å vise interesse for andre om man ikke får noe av det samme tilbake. Mange av de som jobber fulltid har jobbet der i mange år, så det kan også være en av grunnene til at jeg ikke er med i gjengen.

AnonymBruker
Skrevet

Noen snakker lett med alle mennesker uten å ha noe til felles. Jeg klarer ikke å holde en samtale gående med noen jeg har null kjemi eller noe til felles med, med mindre hun er veldig pratsom selv og er flink til å holde samtaler gående. Jeg har selv vært heldig å finne noen på arbeidsplassen som jeg har passet sammen med, ellers hadde det nok vært stusselig i lunchpausene :/

Anonymkode: 6789d...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Men hva tenker andre om de som er litt stille i lunsjpauser osv? Er det et "problem"?

Jeg er slik selv,men mest fordi jeg er veldig sjenert. Kan snakke mer på tomannshånd,men i lunsjpauser hvor alle sitter sammen synes jeg det er vanskelig. Ikke alltid jeg har lyst til å prate så mye heller da.

Jeg tror det er viktig å finne en arbeidsplass som har et arbeidsmiljø man føler seg komfortabel i. Har opplevd begge deler,og om jeg ikke passer inn så kan det være ganske fælt å gå på jobb.

Anonymkode: 3119c...1b7

Skrevet

Jeg synes selv at det kan være litt slitsomt med de som prater veldig mye hele tiden, og setter ofte pris på de som er mer stille. Men har hørt andre si d motsatte, hun er så stille, sier ingenting osv... noen syns nok det er negativt uansett hvordan man er.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Elsoo skrev:

Jeg synes selv at det kan være litt slitsomt med de som prater veldig mye hele tiden, og setter ofte pris på de som er mer stille. Men har hørt andre si d motsatte, hun er så stille, sier ingenting osv... noen syns nok det er negativt uansett hvordan man er.

Ja,det er jo sant. Jeg kan jo synes at det kan være litt slitsomt med de som prater hele tiden,så kan det vel være de som ikke alltid setter pris på hvordan jeg er.

En kan vel ikke bli likt av alle,men jeg er vel bare litt usikker på det at jeg er en litt stille person.

Anonymkode: 3119c...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg ts,og de jeg jobber med er alle veldig pratsomme.De er hyggelige alle sammen,men jeg lurer jo på hva de tenker om meg.Er ikke sikkert de tenker så mye negativt.Jeg er blid og hjelpsom og prater sånn passe mye.I lunsjen prater jeg litt,men kan også bare lese eller slappe av.Jobber i et serviceyrke med mye kundekontakt,så både jeg og mine kollegaer føler for å slappe av litt i lunsjen uten å nøvendigvis prate så mye.Er veldig dårlig på tørrprat og har akseptert at jeg er slik.

Anonymkode: d1da7...a07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...