Gå til innhold

Baby med grønn avføring?


Plonk

Anbefalte innlegg

Plonkeliten har hatt masse bæsjebleier det siste døgnet (vanligvis er det bare én i døgnet), og den siste var veldig grønn og flytende. Så ut som om hun hadde spist basilikum, men det har hun altså ikke... :wink:

Nå bare lurer jeg på om det er farlig og om jeg bør ringe lege eller om det er vanlig å ha litt flytende avføring av og til? Hun er bare åtte uker gammel, så jeg er litt bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at dette er helt normalt.

Min lille hadde av og til grønn, flytende avføring da han var på den alderen han også.

Hørte en gang at avføringen ofte ble grønn når babyen hadde hatt vondt i magen.

Så lenge babyen er som vanlig og du får god kontakt, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.

Hørte en gang om ei dame som har to sønner. Hun sa at når ungene fikk grønn avføring så var det bare å telle tenner i munnen for da hadde de fått en tann. Men din er vel litt liten enda til det kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest squeezy

joda, helt normalt. Min sønn på 5 uker har både gul og grønn avføring, legen på sykehuset sa at de bæsjer i allslags farger, ikke noe å bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde fryktelig vondt i magen i går. Kanskje noe rart jeg har spist, da? Jeg er ikke så bekymret for fargen som for at hun har bæsjet mange ganger etter hverandre. Diaré er jo litt skummelt når man er så liten... Men hun virker jo frisk og rask ellers. Jeg får holde litt øye med henne, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Diarè på så små barn er som regel helt, helt tyntflytende som vann. Det er nok ikke diarè det ditt barn har. Og, det er ganske vanlig. Min sønn hadde det innimellom, og da var det ofte grønt, han bæsjet veldig ofte og det luktet ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diarè på så små barn er som regel helt, helt tyntflytende som vann. Det er nok ikke diarè det ditt barn har. Og, det er ganske vanlig. Min sønn hadde det innimellom, og da var det ofte grønt, han bæsjet veldig ofte og det luktet ikke bra!

Godt å høre! Hun bæsjer fortsatt grønt, det kom DEN rakettbæsjen på stellebordet

:kvalm:

men hun virker like pigg som vanlig heldigvis. Men magen må jo snart bli temmelig tom...

Utrolig hvor bekymret man kan bli for bittesmå ting når man har fått barn... dette er vel bare begynnelsen til et helt liv fullt av bekymringer for de små, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om min første dag hjemme etter at vi kom hjem fra sykehuset: Om morgenen skulle det skiftes bleie, og avføringen var GRØNN!!!

Hjeeeelp - jeg ble helt svett og ringte sykehuset! :hoho:

Da jordmoren med varm stemme forklarte at " da har du sikkert bare mye mat å gi bort..." , holdt jeg jo på å bare... :grine: , ikke sant!!!! HORMONER!!!

Så jeg kan bare støtte svar de andre har gitt deg,det er helt normalt....Stå på,mor! :blomst_opp:

Og du kan bare regne med MANGE bekymringer... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn avføring er helt normalt. Vår hadde både grønn og gul da han fikk morsmelk, men nå når han kun får MME er den bare grønn. Begge deler er like normalt fikk vi høre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veeeldig sjelden at et barn som blir ammet får diare og som jentene over her har svart bæsjen er i alle farger uten noen som helst betydning. (annet en det ser forferdelig ut) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt VELDIG mye avføring de siste to dagene. Har snakket med tanten min som er sykepleier på Barneklinikken, og hun sa at vi bør gi henne litt kokt vann i tillegg til melken, sånn at det ikke er fare for uttørking, som kan være kjempefarlig for små barn. Siden avføringen ikke har vært grønn før og nå dessuten er mangedoblet, er det nok ikke HELT normalt, men et tegn på at hun har reagert på noe jeg har spist, eller som tante også foreslo, kan være en liten virusinfeksjon.

Men takk for mange svar likevel!

Håper hun blir bra snart, for hun blir jo utrolig sår i stumpen av all den ekle bæsjen hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hun har hatt VELDIG mye avføring de siste to dagene. Har snakket med tanten min som er sykepleier på Barneklinikken, og hun sa at vi bør gi henne litt kokt vann i tillegg til melken, sånn at det ikke er fare for uttørking, som kan være kjempefarlig for små barn. Siden avføringen ikke har vært grønn før og nå dessuten er mangedoblet, er det nok ikke HELT normalt, men et tegn på at hun har reagert på noe jeg har spist, eller som tante også foreslo, kan være en liten virusinfeksjon.

Men takk for mange svar likevel!

Håper hun blir bra snart, for hun blir jo utrolig sår i stumpen av all den ekle bæsjen hele tiden...

Det er nok ikke bæsjingen i seg selv om er normalt, men det er normalt at de reagerer på mat mor spiser og også at de innimellom kan få virusinfeksjoner. Gi barnet ditt litt vann også du, men som sagt, min sønn hadde akkurat det du beskriver flere ganger og det var uproblematisk...Men, det er klart, pågår det veldig lenge så er det nok ikke HELT normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ER det ikke rart hvor naturlig det plutselig blir å diskutere avføring når man har fått barn? :-?

Jeg har ikke barn, jeg har ilder. Og du store for noen diskusjoner vi har..

"Den lukter ille, den er grønn, rød, gul, klumpete, kornete, løs, flytende, blank, fast, sort.." You name it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mine var små het det at grønn bæsj betydde for lite næring.... det kom gjerne i forbindelse med økedagene på ammingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...