AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Noen her som har gått ut av VGS uten vitnemål pga dere har strøket i et fag? Jeg tror at jeg får stryk i kjemi, og det gjør at jeg da ikke får vitnemål. Blir bekymret. Men skal ikke studere neste år uansett, da jeg skal ha friår. Noen erfaringer her? Anonymkode: 02fe0...260
Mis(s)Understood Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Hvorfor virker du så ganske sikker på at du kommer til å få stryk i kjemi? - ellers: Nei.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Det gjorde jeg. Kjemi her også, faktisk. Jeg tok det opp igjen som privatist senere. Anonymkode: dbf92...036
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjorde jeg. Kjemi her også, faktisk. Jeg tok det opp igjen som privatist senere. Anonymkode: dbf92...036 Så du fikk ikke vitnemål? Var det ikke veldig kjipt? Tok du friår? Anonymkode: 02fe0...260
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 Jeg strøk også i kjemi. Tok et friår og tok det opp som privatist og det gikk kjempebra. Fikk derfor vitnemål i posten et år senere Anonymkode: 857cb...671
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du fikk ikke vitnemål? Var det ikke veldig kjipt? Tok du friår? Anonymkode: 02fe0...260 Det var mye annet som var kjipt, så manglende vitnemål gjorde ikke så mye fra eller til i den store sammenhengen. Det var jo tross alt en relativt enkel sak å fikse uansett. Jeg jobbet mens jeg tok opp det manglende faget. Anonymkode: dbf92...036
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var mye annet som var kjipt, så manglende vitnemål gjorde ikke så mye fra eller til i den store sammenhengen. Det var jo tross alt en relativt enkel sak å fikse uansett. Jeg jobbet mens jeg tok opp det manglende faget. Anonymkode: dbf92...036 Er vel veldig kjipt å ikke få vitnemål? Fordi om du ikke får så er du jo ikke førstegangsøker. Andregrandsøkere har mye høyere snitt for å komme inn på de bestemte skolene. Anonymkode: 6e0c4...bdd
Gjest Sunhands Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Jeg fikk ikke bestått i noen fag det siste året pga fravær. Veldig kjipt der og da, men det er heldigvis mulig å gjøre noe med det i etterkant. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er vel veldig kjipt å ikke få vitnemål? Fordi om du ikke får så er du jo ikke førstegangsøker. Andregrandsøkere har mye høyere snitt for å komme inn på de bestemte skolene. Anonymkode: 6e0c4...bdd Alt er relativt. De andre problemene var mye større og vanskeligere, om ikke umulig, å fikse. Å måtte ta et fag som privatist var bare en dråpe i havet. Angående førsegangssøker/andregangssøker hadde det ikke mye å si uansett, da jeg kun hadde femmere og seksere på vitnemålet, så jeg hadde litt å gå på. Anonymkode: dbf92...036
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 10 minutter siden, Sunhands skrev: Jeg fikk ikke bestått i noen fag det siste året pga fravær. Veldig kjipt der og da, men det er heldigvis mulig å gjøre noe med det i etterkant. Lykke til! Du skal da få bestått pga fravær om det skyldes sykdom. Jeg hadde over 70 dager fravær på VG3 pga sykdom og bestod alle fag med et ok snitt. Kom inn på det jeg ville der jeg ville og er nå snart ferdig med 1.året. Skolene har plikt til å tilrettelegge dersom man er syk. Anonymkode: 81a42...edb
Gjest Sunhands Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal da få bestått pga fravær om det skyldes sykdom. Jeg hadde over 70 dager fravær på VG3 pga sykdom og bestod alle fag med et ok snitt. Kom inn på det jeg ville der jeg ville og er nå snart ferdig med 1.året. Skolene har plikt til å tilrettelegge dersom man er syk. Anonymkode: 81a42...edb Det var rett og slett ikke mulig å få til fordi jeg hadde mistet for mye undervisning. Var borte det første halvåret av tredjeklasse. Tok opp fag etter 23/5-regelen noen år senere.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 4 minutter siden, Sunhands skrev: Det var rett og slett ikke mulig å få til fordi jeg hadde mistet for mye undervisning. Var borte det første halvåret av tredjeklasse. Tok opp fag etter 23/5-regelen noen år senere. Jeg synes det var veldig rart. Som sagt hadde jeg svært mye fravær jeg og. Var så og si ikke på skolen siste semester på VG3, men fikk likevel bestått i fagene fordi jeg klarte å møte på noen prøver og fikk skrive oppgaver hjemme. Anonymkode: 81a42...edb
Gjest Sunhands Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det var veldig rart. Som sagt hadde jeg svært mye fravær jeg og. Var så og si ikke på skolen siste semester på VG3, men fikk likevel bestått i fagene fordi jeg klarte å møte på noen prøver og fikk skrive oppgaver hjemme. Anonymkode: 81a42...edb Kommer sikkert an på. Jeg var ikke syk, men var utsatt for en ulykke.
Tapas Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 Jeg strøk også i kjemi. Brukte to år på å bestå. Var helt knust og selvtilliten var på bånn. Prøvde å ta det opp selv og lese på egen hånd første året. Strøk to ganger og måtte da vente ett år til men motivasjonen min var på null og jeg følte at jeg aldri skulle klare det. Tilslutt meldte jeg meg på privatistskole og bestod! Dersom du er en person som trenger veiledning og pysj for å klare det anbefaler jeg virkelig privatistskole. Du har lærer du kan spørre og andre som er samme situasjon som deg. Lykke til og ikke tenk negativt om du ikke klarer det første gangen! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 24 minutter siden, Sunhands skrev: Kommer sikkert an på. Jeg var ikke syk, men var utsatt for en ulykke. Det var jeg og, og var syk pga skaden ulykken medførte. Anonymkode: 81a42...edb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 er det snakk om kjemi 1 eller kjemi 2 dere styrker i? Kjemi 1 er faktisk a walk in the park, kjemi 2 litt vanskeligere. Men stryk? :O Anonymkode: fa098...f84
Gjest Sunhands Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var jeg og, og var syk pga skaden ulykken medførte. Anonymkode: 81a42...edb Så bra at du da fikk den oppfølgingen du trengte. Det gjorde ikke jeg. Jeg ble heller aldri tilbudt den, så jeg visste heller ikke at det var vanlig. På den tiden hadde jeg heller ikke internett, så sånne ting var ikke enkle å sjekke. Poenget var uansett å fortelle TS at det ikke er krise om man ikke består alt, for det er lett å ta opp fag. I mellomtiden får man også alderspoeng.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #19 Skrevet 13. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal da få bestått pga fravær om det skyldes sykdom. Jeg hadde over 70 dager fravær på VG3 pga sykdom og bestod alle fag med et ok snitt. Kom inn på det jeg ville der jeg ville og er nå snart ferdig med 1.året. Skolene har plikt til å tilrettelegge dersom man er syk. Anonymkode: 81a42...edb Nei, skolen skal tilrettelegge og vis skjønn, men du kan måtte gå om igjen. Anonymkode: 8ef4d...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #20 Skrevet 13. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: er det snakk om kjemi 1 eller kjemi 2 dere styrker i? Kjemi 1 er faktisk a walk in the park, kjemi 2 litt vanskeligere. Men stryk? :O Anonymkode: fa098...f84 Alle har noen begrensninger når det gjelder evner. Refleksjon er åpenbart noe du bommer på. Anonymkode: 4a767...9b2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå