AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 På jobb er jeg svært ofte fjern, og føler jeg ikke er tilstede. Føles som om jeg er halvt våken, halvt i drømmeland. Det kan beskrives som om jeg føler at jeg ikke blir ordentlig våken, eller at jeg ``detter ut`` flere ganger i løpet av en dag. Dette kan hende utenom jobb også, men oftest på jobb. Har også hatt problemer med konsentrasjonen og hukommelsen de siste månedene. Jeg har vært hos legen og har ingen vitaminmangel. Er det noen som har opplevd liknende? Må innrømme at jeg har blitt litt skremt av meg selv, og vet ikke hva jeg skal tro. Kan også ha problemer med synet(som om jeg ikke alltid får til å fokusere). Er ofte svimmel og kvalm... Er det noen som har noen tanker rundt dette? kan det handle om at jeg er i ferd med å bli utbrent? Stress? Psykisk lidelse? Eller kan det være noe fysisk galt? Noen som har noen tanker å dele? Redd jeg er i ferd med å bli gal.... Anonymkode: 498b8...434
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På jobb er jeg svært ofte fjern, og føler jeg ikke er tilstede. Føles som om jeg er halvt våken, halvt i drømmeland. Det kan beskrives som om jeg føler at jeg ikke blir ordentlig våken, eller at jeg ``detter ut`` flere ganger i løpet av en dag. Dette kan hende utenom jobb også, men oftest på jobb. Har også hatt problemer med konsentrasjonen og hukommelsen de siste månedene. Jeg har vært hos legen og har ingen vitaminmangel. Er det noen som har opplevd liknende? Må innrømme at jeg har blitt litt skremt av meg selv, og vet ikke hva jeg skal tro. Kan også ha problemer med synet(som om jeg ikke alltid får til å fokusere). Er ofte svimmel og kvalm... Er det noen som har noen tanker rundt dette? kan det handle om at jeg er i ferd med å bli utbrent? Stress? Psykisk lidelse? Eller kan det være noe fysisk galt? Noen som har noen tanker å dele? Redd jeg er i ferd med å bli gal.... Anonymkode: 498b8...434 Bestill ny legetime så snart som mulig, og fortell legen om alle dine symptomer og be om utredning. JA det kan være noe fysisk galt og/ eller noe psykisk. Anonymkode: 0a847...887 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Ps Be om hastetime når du skal bestille time. Og fortell om dine symptomer når du bestiller timen. Det kan være svært alvorlig Anonymkode: 0a847...887 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ps Be om hastetime når du skal bestille time. Og fortell om dine symptomer når du bestiller timen. Det kan være svært alvorlig Anonymkode: 0a847...887 Hva tenker du at det kan være? Jeg har fortalt legen delvis hvordan det har vært, og hver dag er ikke slik som beskrevet over, jeg har også normale dager der jeg føler meg som meg selv... Anonymkode: 498b8...434
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du at det kan være? Jeg har fortalt legen delvis hvordan det har vært, og hver dag er ikke slik som beskrevet over, jeg har også normale dager der jeg føler meg som meg selv... Anonymkode: 498b8...434 Jeg er ikke lege. Hva har legen din sagt at det kan være, og hva er du utredet for? Anonymkode: 0a847...887 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke lege. Hva har legen din sagt at det kan være, og hva er du utredet for? Anonymkode: 0a847...887 Legen min knyttet det opp mot stress og utbrenthet. Jeg har fått sykemelding, men ikke noe annet... Jeg er selv i tvil, og redd for at det kan være noe annet... Derfor jeg spør om det er noen som har opplevd lignende... Anonymkode: 498b8...434
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Legen min knyttet det opp mot stress og utbrenthet. Jeg har fått sykemelding, men ikke noe annet... Jeg er selv i tvil, og redd for at det kan være noe annet... Derfor jeg spør om det er noen som har opplevd lignende... Anonymkode: 498b8...434 Takk for svar! Leger skal alltid utrede for fysiske sykdommer og ta prøver og undersøkelser i forbindelse med fysiske diagnoser, før de kan si at det er psykisk. Legen har ikke tatt en eneste prøve av deg og ikke undersøkt deg fysisk for noen ting, i forbindelse med dine plager? Anonymkode: 0a847...887 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Leger skal alltid utrede for fysiske sykdommer og ta prøver og undersøkelser i forbindelse med fysiske diagnoser, før de kan si at det er psykisk. Legen har ikke tatt en eneste prøve av deg og ikke undersøkt deg fysisk for noen ting, i forbindelse med dine plager? Anonymkode: 0a847...887 Han har tatt flere blodprøver, men ikke noe annet. Anonymkode: 498b8...434
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har tatt flere blodprøver, men ikke noe annet. Anonymkode: 498b8...434 Skal du til legen på oppfølgingstime snart? Da kan du spørre legen om hva annet det evt kan være. Anonymkode: 0a847...887
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 TS, jeg har opplevd noe lignende. Det startet med at jeg følte meg rett og slett utslitt på jobb. Gulvet vugget under beina på meg og jeg fikk ikke med meg noe i en lengre samtale. Jeg kom meg omsider til legen, han konstanterte kjapt at det var stress. Jeg slo meg til ro med det og roet ned tempoet en periode. Men, når ikke det hjalp så dro jeg til legen igjen. I nesten 4 år gikk jeg inn og ut av det legekontoret før jeg ble henvist til en øre-nese-hals spesialist. Der ble det oppdaget at jeg hadde veldig nedsatt hørsel (hadde faktisk ikke lagt merke til det selv) og fikk endelig en MR time. Noen dager senere får jeg telefon om at de hadde oppdaget en tumor på balansenerven på høyreside. Et såkalt Akustik neurinom, det er en ufarlig godartet hjernesvulst, men som går utover balansen, hørselen og ofte fører til tinnitus. Tumoren min er heldigvis veldig liten, men jeg har i løpet av de siste tre årene mistet 60% hørsel på den ene siden og 20% på den andre i tillegg til at jeg har tinnitus, det eneste som hjelper mot svimmelheten er mye hvile og lite stress. Som sagt en ufarlig diagnose, men allikevel kronisk og utfordrende. Dette er en sjelden diagnose, så sjansen for at det er det du har veldig liten. Men, det kan være at du har andre vestibulære sykdommer som f.eks krystallsyken eller Menieres. Så jeg ville hørt med legen om du kan få en henvisning til øre-nese-hals, påpek det at du er svimmel og har dårlig allmenntilstand. Ikke gi deg før du får en real sjekk. Lykke til Anonymkode: 4e36e...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, jeg har opplevd noe lignende. Det startet med at jeg følte meg rett og slett utslitt på jobb. Gulvet vugget under beina på meg og jeg fikk ikke med meg noe i en lengre samtale. Jeg kom meg omsider til legen, han konstanterte kjapt at det var stress. Jeg slo meg til ro med det og roet ned tempoet en periode. Men, når ikke det hjalp så dro jeg til legen igjen. I nesten 4 år gikk jeg inn og ut av det legekontoret før jeg ble henvist til en øre-nese-hals spesialist. Der ble det oppdaget at jeg hadde veldig nedsatt hørsel (hadde faktisk ikke lagt merke til det selv) og fikk endelig en MR time. Noen dager senere får jeg telefon om at de hadde oppdaget en tumor på balansenerven på høyreside. Et såkalt Akustik neurinom, det er en ufarlig godartet hjernesvulst, men som går utover balansen, hørselen og ofte fører til tinnitus. Tumoren min er heldigvis veldig liten, men jeg har i løpet av de siste tre årene mistet 60% hørsel på den ene siden og 20% på den andre i tillegg til at jeg har tinnitus, det eneste som hjelper mot svimmelheten er mye hvile og lite stress. Som sagt en ufarlig diagnose, men allikevel kronisk og utfordrende. Dette er en sjelden diagnose, så sjansen for at det er det du har veldig liten. Men, det kan være at du har andre vestibulære sykdommer som f.eks krystallsyken eller Menieres. Så jeg ville hørt med legen om du kan få en henvisning til øre-nese-hals, påpek det at du er svimmel og har dårlig allmenntilstand. Ikke gi deg før du får en real sjekk. Lykke til Anonymkode: 4e36e...eb4 Takk for svar. Dette har pågått av og på i flere måneder og det virker som søvn og hvile ikke hjelper... Skal ta kontakt med legen igjen i morgen. Huff, skummelt dette altså! ts Anonymkode: 498b8...434
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 For meg høres det ut som at du er sliten og umotivert, kanskje en påbegynnende depresjon, depresjon medfører ofte hjernetåke. Anonymkode: a448b...54a
Macro Skrevet 12. mai 2016 #14 Skrevet 12. mai 2016 Jeg synest ikke du og legen skal slå dere til ro med stress/depresjon. Spesielt siden du bare fortalt litt av symptomene. Du er fremdeles bekymret og redd, og da mener jeg det er sin plass å undersøke skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #15 Skrevet 12. mai 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg høres det ut som at du er sliten og umotivert, kanskje en påbegynnende depresjon, depresjon medfører ofte hjernetåke. Anonymkode: a448b...54a 15 minutter siden, Macro skrev: Jeg synest ikke du og legen skal slå dere til ro med stress/depresjon. Spesielt siden du bare fortalt litt av symptomene. Du er fremdeles bekymret og redd, og da mener jeg det er sin plass å undersøke skikkelig. Takk for svar. Jeg har nå snakket med en kamerat som har vært utbrent og han opplevde mye av det samme, så føles litt bedre nå, er ikke like redd for at det er noe alvorlig galt. Kontakter likevel legen min igjen for flere tester. Bare syns det er så utrolig rart med alle disse fysiske symptomene om problemet er psykisk.... Har hatt angst tidligere og dette føles helt annerledes ut. TS Anonymkode: 498b8...434
Macro Skrevet 12. mai 2016 #16 Skrevet 12. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg har nå snakket med en kamerat som har vært utbrent og han opplevde mye av det samme, så føles litt bedre nå, er ikke like redd for at det er noe alvorlig galt. Kontakter likevel legen min igjen for flere tester. Bare syns det er så utrolig rart med alle disse fysiske symptomene om problemet er psykisk.... Har hatt angst tidligere og dette føles helt annerledes ut. TS Anonymkode: 498b8...434 Det kan godt være at det er utbrenthet og depresjon. Men viss du får full sjekk slik at du kan slå deg til ro med det og utelukke alt annet, vil det nok hjelpe deg til å bli fortere frisk bare det
Betty Blue Skrevet 12. mai 2016 #17 Skrevet 12. mai 2016 Ta en online søvntest: http://www.helse-bergen.no/no/OmOss/Avdelinger/sovno/Sider/default.aspx
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #18 Skrevet 12. mai 2016 Få sjekket stoffskiftet ditt om det ikke er gjort. Anonymkode: e0e48...f0e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #19 Skrevet 12. mai 2016 20 minutter siden, Betty Blue skrev: Ta en online søvntest: http://www.helse-bergen.no/no/OmOss/Avdelinger/sovno/Sider/default.aspx skåret høyt på angst, insomni og døgnrytmeforstyrrelse. Takk for tips, TS Anonymkode: 498b8...434 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #20 Skrevet 12. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få sjekket stoffskiftet ditt om det ikke er gjort. Anonymkode: e0e48...f0e Det er sjekket og ok =) Anonymkode: 498b8...434
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå