Gå til innhold

Sovner i situasjoner jeg ikke kan!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sovner i situasjoner hvor jeg gjerne stresser eller ikke kan sove. :icon_frown: Feks når jeg kjører bil, har hastverk, under eksamen osv. Hvorfor gjør jeg dette? Får så vanvittig vondt i hodet også og det kjennes ut som hele kroppen gir etter for søvn selv om jeg har sovet kvelden før og spist skikkelig mat.

Er det noen andre som har opplevdt dette? :icon_frown:

Anonymkode: 1dd42...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bør du gå til legen med. Det finnes sykdommer som virker på søvn slik du beskriver og det kan være alt fra mangel på vitaminer til kroniske lidelser. Dette er noe du absolutt bør ta alvorlig.

AnonymBruker
Skrevet

Som narkolepsi feks? Ja jeg får ta meg en tur til legen. Håper bare jeg ikke får beskjed om å sove mindre på dagen for da klarer jeg meg ikke. Sover nok 8-11 timer til dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Parkér bilen, og gå til legen!

Anonymkode: 3e506...0d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problem som deg. Gikk til legen og fikk vite at jeg har lavt stoffskifte. Nå er hverdagen helt annerledes, og jeg kan endelig følge med de siste timene på skolen uten å sovne av å se på blyanten til læreren. :P

Anonymkode: 4fa7b...72e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Parkér bilen, og gå til legen!

Kjører ikke bil til hverdags, kun få ganger hvis jeg er hjemme på ferie og da stopper jeg bilen hvis jeg kjenner jeg blir trøtt

AnonymBruker
Skrevet

Det som er mest frustrerende er at det ikke bare skjer i "kjedelige" situasjoner som feks undervisning, møte og jobb, men også under lønningspilser, når jeg treffer på venner og flaueste av alt, første møte med svigermor.

Har nå byttet fastlege da jeg nettopp har flyttet og skal ta dette opp. Men kan jeg si det rett ut at jeg gjerne tror det er narkolepsi eller kommer de til å le av meg?

Skrevet

Du kan jo si at det er såpass at noe må være galt og at det hemmer deg I fht jobb og sosialt. Narkolepsi er en mulighet og stoffskifte også, den siste lar seg medisinere. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjører ikke bil til hverdags, kun få ganger hvis jeg er hjemme på ferie og da stopper jeg bilen hvis jeg kjenner jeg blir trøtt

Du risikerer andre menneskers liv og helse. Vær ansvarlig, og ikke kjør bil! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

uff, eksen min hadde narkolepsi. høres ut som at du har det

Anonymkode: f1545...69e

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare nevne at ved narkolepsi brukes samme medisin som for ADHD ☺ Det høres litt sånn ut, men aner ikke. Bare gå til legen og forklar situasjonen, og spør hva han tror det kan være.

Anonymkode: 3e4ef...699

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...