Gå til innhold

Hvilken biff liker du best?  

1. 1. Hvilken biff liker du best?

• Indrefilet av okse
      25
    • Ytrefilet av okse
      8
    • Entrecote av okse
      9
    • Reinbiff
      5

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva liker du best? Hvordan vil du ha den stekt og hvilke tilbehør er din favoritt? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiser helst ikke biff, men reinbiff kunne vært spennende å prøvd.

nært gjennomstekt men ikke tørrstekt for meg.

Skrevet

Ytrefilet eller entrecôte, synes det er mer smak enn i indrefilet.

Biffen skal være rosa på innsida, med bakt potet eller ovnsstekte poteter, stekt tomat og sopp og en frisk salat til + en god rødvin. Da er jeg helt i himmelen...

Skrevet

Svarte reinbiff, fordi jeg liker vilt bedre enn storfekjøtt. Er ikke spesielt opptatt av biff i det hele tatt. En rosastekt lammefilet eller lammestek tror jeg må være favoritten når det gjelder kjøtt. Tilbehøret varierer.

Skrevet

Jeg foretrekker ytrefilet, rett og slett fordi det smaker mer enn indrefilet. Den skal være medium stekt, heller for lite stekt enn for mye.

Som tilbehør må sambo alltid ha min hjemmelagede champignonstuing. Ellers foretrekker jeg pommes frites til eller stekte potetbåter (noen ganger fløtegratinerte poteter), jeg foretrekker peppersaus men når jeg føler for det har vi hjemmelaget bernaise. Gulrøtter, brokkoli, mais, asparges og rosenkål er vel de grønnsakene som går igjen (ikke alle på en gang da), og så må jeg alltid ha friterte løkringer til.

Skrevet

Savner alternativet elg her.

For elgbiff er best, men da stemte jeg rein.

Skrevet
Ytrefilet eller entrecôte, synes det er mer smak enn i indrefilet.

Biffen skal være rosa på innsida, med bakt potet eller ovnsstekte poteter, stekt tomat og sopp og en frisk salat til + en god rødvin. Da er jeg helt i himmelen...

Samme her

Skrevet

Kjøper alltid indrefilet, den skal være medium stekt.

Gjest Étoile
Skrevet

Å, nå fikk jeg lyst på biff! :sikle: (Var ute i går :wink:)

Jeg er veldig glad i både entrecôte og indrefilet. Det viktigste er at den er tykk, og deilig rosa inni. Heller for lite stekt enn for mye!

Biff på fransk vi er nydelig, med pommes frites og Roqueford-sauce, men det får jeg ikke til å lage selv. Når jeg lager biff selv blir det med rødvinssjy, ovnsstekte potetbåter, stekt tomat eller stekt sopp og salat.

Skrevet

Indrefilet, marinert i hvitløksmarinade, gjennomstekt og servert med bakt potet med masse hvitløkssmør og bernaissesaus og broccoli *slurp* og naturligvis god rødvin til........... :sjarmor:

Skrevet

Indrefilè, og den skal være RÅ! Såvidt stekt, bare lunken inni. Spiser alltid en del kald også, før jeg rekker å steke biffen. Hjemmelaget fløtegratinerte poteter og salat er best til! :D

Skrevet

Liker best entrecote eller indrefilet, jeg. Smaker mer enn indrefilet. Og den skal være medium stekt.. nesten. Helst med bakt potet og peppersaus, stekte/grillede tomater og broccoli.

Men egentlig er jeg ikke så glad i biff. Synes at det blir litt tungt.

Skrevet

Indrefilet. og fløtegratinerte poteter, brokkoli og bernaise-saus.

Gjest the imp
Skrevet

Nå ble jeg sulten her. Foretrekker indrefilet, servert med potetbåter eller fløtegratinerte poteter, peppersaus, fløtesaus eller rødvinssaus og med grønnsaker av et eller annet slag til.

Skrevet

Indrefilet av okse med bernaisesaus, fløtegratinerte poteter og en soppgarnisj!

Skrevet

Liker så og si all biff, men foretrekker ytrefilet - og uansett biff skal den være medium mot godt stekt.

Gjest lilletroll
Skrevet

Indrefilet er best. IKKE entrecote i hvertfall!!

Jeg vil ha biffen rå, og med pommes frites og hvitløksbaguette til.

Skrevet

Jeg elsker helstekt indrefilet, rosa inni, med broccoli.

Vi varierer mellom:

Fløtegratinerte poteter og rødvinsaus eller

hvitløkspoteter (råstekte med litt olivenolje og hakket hvitløk) og fløte- og soppsaus.

En god spansk rødvin følger med.

Nam, nam. :sikle:

Skrevet
Indrefilè' date=' og den skal være RÅ! Såvidt stekt, bare lunken inni. Spiser alltid en del kald også, før jeg rekker å steke biffen. Hjemmelaget fløtegratinerte poteter og salat er best til! :D[/quote']

Spiser du helt ustekt kald biff? Ohh... Hørtes litt nasty ut altså. En jeg kjenner spiser kald karbonadedeig. :-?

Jeg liker best indrefilet, medium stekt. Men heller blodig enn gjennomstekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...