Gå til innhold

- Sosionom utdanning? Noen flere som har søkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som har søkt denne utdanningen i år og som er smånervøse for å ikke komme inn? :sukk:

 

Litt usikker på om jeg skal velge å gå tilbake til skole igjen til høsten men uansett må jeg gjøre noen forandringer i livet. Kanskje-kanskje skole blir en av dem.

 

Anonymkode: a080e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mangel på jobber for sosionomer. Da jeg startet var snittet 5.5

Anonymkode: 702db...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet sosionom. Det var et lærerikt og interessant studie, men jeg angrer på at jeg ikke studerte sykepleien istedenfor. Sykepleiere og vernepleiere tar mer og mer over det sosialfaglige feltet og blir som regel prioritert fremfor sosionomer. Derfor kan det være krevende å få jobb som sosionom. Vil bare nevne dette i tilfelle du ikke er klar over det. Hvis det står mellom sykepleier og sosionom, ville jeg helt klart valgt sykepleier.

Anonymkode: d6f93...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet sosionom. Det var et lærerikt og interessant studie, men jeg angrer på at jeg ikke studerte sykepleien istedenfor. Sykepleiere og vernepleiere tar mer og mer over det sosialfaglige feltet og blir som regel prioritert fremfor sosionomer. Derfor kan det være krevende å få jobb som sosionom. Vil bare nevne dette i tilfelle du ikke er klar over det. Hvis det står mellom sykepleier og sosionom, ville jeg helt klart valgt sykepleier.

Anonymkode: d6f93...7ba

Det er ingen grunn til å gi opp bare fordi noe er krevende, hva slags planet ble du født på?

Anonymkode: fbf9f...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på sosialt arbeid. Søkte om særskilt vurdering på grunn av en medfødt diagnose. Jeg har ikke gode nok karakterer, og tror ikke jeg kommer inn med etter uten særskilt vudering egentlig. Men det skader jo ikke å prøve :) Jeg kan rett og slett ikke bli sykepleier på grunn av den fysisk tunge delen! Ikke så mye oppløftende å lese av de tidligere svarene akkurat :P Jeg får bare fortsette å forbedre karakterene mine og satse på neste år hvis det ikke går i år. Men kjedelig at det ikke er så mye jobber da. NAV mener jo at dette er et godt og sikkert fremtidig yrkesvalg for meg. Merkelig!

Anonymkode: f9f52...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet sosionom. Det var et lærerikt og interessant studie, men jeg angrer på at jeg ikke studerte sykepleien istedenfor. Sykepleiere og vernepleiere tar mer og mer over det sosialfaglige feltet og blir som regel prioritert fremfor sosionomer. Derfor kan det være krevende å få jobb som sosionom. Vil bare nevne dette i tilfelle du ikke er klar over det. Hvis det står mellom sykepleier og sosionom, ville jeg helt klart valgt sykepleier.

Anonymkode: d6f93...7ba

 

Noen angrer dypt på at de valgte sykepleier over sosionom også, vi er alle forskjellige. For min del står det mellom utdanning til høsten eller en annen jobb/ en annen retning, tiden får vise hva det blir.

Anonymkode: a080e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt på sosialt arbeid. Søkte om særskilt vurdering på grunn av en medfødt diagnose. Jeg har ikke gode nok karakterer, og tror ikke jeg kommer inn med etter uten særskilt vudering egentlig. Men det skader jo ikke å prøve :) Jeg kan rett og slett ikke bli sykepleier på grunn av den fysisk tunge delen! Ikke så mye oppløftende å lese av de tidligere svarene akkurat :P Jeg får bare fortsette å forbedre karakterene mine og satse på neste år hvis det ikke går i år. Men kjedelig at det ikke er så mye jobber da. NAV mener jo at dette er et godt og sikkert fremtidig yrkesvalg for meg. Merkelig!

Anonymkode: f9f52...249

For å være ærlig tar jeg å skjiter en lang marsj i hva andre mener, jeg velger etter hjerte mens jeg bruker hodet. Nå er jeg eh.. gammel.. så jeg har endel tillegspoeng men selv da strever jeg med å komme inn. Forbanna poenggrenser ;-)

Jeg krysser fingrene for deg i hvertfall. Får du også svar 20 juli eller får du vite noe før siden du søkte på særskilt? 

Anonymkode: a080e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mangel på jobber for sosionomer. Da jeg startet var snittet 5.5

Anonymkode: 702db...0af

Blæh det er høyt, snittet i fjor lå (der jeg har søkt) på rundt 5. Jeg har ikke så mye over det så jeg håper ikke på en ekstrem økning... :-S

Anonymkode: a080e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blæh det er høyt, snittet i fjor lå (der jeg har søkt) på rundt 5. Jeg har ikke så mye over det så jeg håper ikke på en ekstrem økning... :-S

Anonymkode: a080e...ffa

Hvis du kommer inn kan jeg veilede deg i forhold til fag, tips og oppgaver.

Bare å gi en lyd, all lykke til. MEN vær OBS på at det kan være vanskelig å få jobb, hvis du derimot liker kontorjobb på sosialkontor kan det være lettere.

Ekssosionom:)

Anonymkode: 702db...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kommer inn kan jeg veilede deg i forhold til fag, tips og oppgaver.

Bare å gi en lyd, all lykke til. MEN vær OBS på at det kan være vanskelig å få jobb, hvis du derimot liker kontorjobb på sosialkontor kan det være lettere.

Ekssosionom:)

Anonymkode: 702db...0af

Vanskelig å få jobb uansett i dag, orker ikke ta sorgene på forskudd mer. Kommer jeg inn og virkelig vil studere, da gir jeg jernet. Men inntil da får jeg bite negler og legge flere planer :)

Anonymkode: a080e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kommer inn kan jeg veilede deg i forhold til fag, tips og oppgaver.

Bare å gi en lyd, all lykke til. MEN vær OBS på at det kan være vanskelig å få jobb, hvis du derimot liker kontorjobb på sosialkontor kan det være lettere.

Ekssosionom:)

Anonymkode: 702db...0af

Den fikk jeg også høre. Derfor trodde jeg det skulle bli enkelt å få jobb på NAV, men det er godt over 100 søkere hver gang.. 

Anonymkode: d6f93...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 12.5.2016 at 21.47, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig tar jeg å skjiter en lang marsj i hva andre mener, jeg velger etter hjerte mens jeg bruker hodet. Nå er jeg eh.. gammel.. så jeg har endel tillegspoeng men selv da strever jeg med å komme inn. Forbanna poenggrenser ;-)

Jeg krysser fingrene for deg i hvertfall. Får du også svar 20 juli eller får du vite noe før siden du søkte på særskilt? 

Anonymkode: a080e...ffa

 

Har du søkt sosialt arbeid i år du også? :) Tusen hjertelig takk for at du krysser fingrene for meg! Jeg skal krysse fingrene for deg jeg også! :laugh: Håper vi kommer inn begge to! Jeg får svar 20 juli som alle andre som ikke har søkt om tidlig opptak. Skulle ønske jeg bare kunne fått vite det i morgen! Er så leeenge til. Jeg synes det er temmelig seint med svar 20 juli. Nå tror jeg at jeg ikke kommer til å komme inn uansett, men DERSOM det skulle skjedd, så tror jeg at jeg ville fått det rimelig travelt om jeg blir nødt til å flytte til Alta eller Bodø på så kort tid :P Men hey, må ta ting litt på sparket også! Haha. Heldigvis kjenner jeg folk alle stedene jeg har søkt :)

Anonymkode: f9f52...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...