Gå til innhold

- Sosionom utdanning? Noen flere som har søkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som har søkt denne utdanningen i år og som er smånervøse for å ikke komme inn? :sukk:

 

Litt usikker på om jeg skal velge å gå tilbake til skole igjen til høsten men uansett må jeg gjøre noen forandringer i livet. Kanskje-kanskje skole blir en av dem.

 

Anonymkode: a080e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mangel på jobber for sosionomer. Da jeg startet var snittet 5.5

Anonymkode: 702db...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet sosionom. Det var et lærerikt og interessant studie, men jeg angrer på at jeg ikke studerte sykepleien istedenfor. Sykepleiere og vernepleiere tar mer og mer over det sosialfaglige feltet og blir som regel prioritert fremfor sosionomer. Derfor kan det være krevende å få jobb som sosionom. Vil bare nevne dette i tilfelle du ikke er klar over det. Hvis det står mellom sykepleier og sosionom, ville jeg helt klart valgt sykepleier.

Anonymkode: d6f93...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet sosionom. Det var et lærerikt og interessant studie, men jeg angrer på at jeg ikke studerte sykepleien istedenfor. Sykepleiere og vernepleiere tar mer og mer over det sosialfaglige feltet og blir som regel prioritert fremfor sosionomer. Derfor kan det være krevende å få jobb som sosionom. Vil bare nevne dette i tilfelle du ikke er klar over det. Hvis det står mellom sykepleier og sosionom, ville jeg helt klart valgt sykepleier.

Anonymkode: d6f93...7ba

Det er ingen grunn til å gi opp bare fordi noe er krevende, hva slags planet ble du født på?

Anonymkode: fbf9f...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider