Gå til innhold

Du som er helnorsk, blir du brun?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du typisk nordisk hud og utseende med lys hud som blir rød og bredt eller blir du brun? 

Anonymkode: 550c0...ac5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nok stort sett rød. Min samboer blir brun. Vi er begge norske, med typisk nordisk, lys hud. Forskjellen på oss, er at jeg er blek og han er lys. Jeg er hvitblek, han er gul/beigehvit. Men vi har begge nordisk hudfarge.

Anonymkode: 56260...6a9

Skrevet

Jeg er helnorsk som du så fint kaller det... Jeg blir brun :) Jeg er lys i huden, men heldigvis ikke sånn at jeg blir rød i stedet for brun. Har et par venninner som har den huden som blir brent og rød på sommeren de er og helt blonde i håret. 

Skrevet

Blir ikke rød, men blir heller ikke brun.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bleikhvit, og jeg blir litt mindre bleikhvit om sommeren, men ikke brun. Jeg blir heldigvis ikke så altfor lett rød heller.

Anonymkode: 4863b...503

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke rød, så frem jeg ikke blir solbrent. Men kan ikke skryte på meg særlig brunfarge heller, men har ikke så veldig tålmodighet til å sole meg. Og min hud krever en del sol for å få farge. 

Anonymkode: be140...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Hvid jeg bruker solkrem og ikke overdriver, blir jeg fort brun. Jeg kan bli solbrent også, men da er det gjerne selvforskyldt. Har veldig lys hud.

Anonymkode: 48c22...888

• Liker 1
Skrevet

Har aldri blitt brun av sola før, uansett hvor mye jeg har prøvd :fnise: Blir egentlig bare rød, og huden min er sånn typisk hvitbleik med litt rosa undertoner

Skrevet (endret)

Jeg blir brun over tid. Broren blir italienerbrun med en gang han får sol på kroppen. Misunner han den :P Siste to årene har jeg brukt solfaktor 50 og sluttet å sole meg, så nå er det vel like mye min egen skyld at jeg ikke blir brun.

Endret av Macro
Skrevet

Jeg blir brun(ere) i alle fall. Kjipt med en samboer som blir superbrun da, for jeg ser alltid veldig blek ut ved siden av :( 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir rosa/rød. Jeg har aldri vært brun i hele mitt liv. Det plaget meg i tenårene, men nå har jeg blitt eldre og skjønt at det er helt ok å være naturlig blek. Det er ingenting galt med min naturlige hudfarge. Brunfarge er noe man får når huden prøver å beskytte seg mot stråling. Om man beskytter seg mot solen slipper man tidlig aldring av huden og reduserer faren for hudkreft. 

Så nå omfavner jeg blekheten min, og bruker faktor 30 når jeg er ute i solen. 

Anonymkode: 7bccf...976

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir knallbrun. Folk tror jeg har vært i syden hvis jeg har sittet og solt meg på verandaen et par timer.

Anonymkode: d20ab...524

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir skikkelig brun om jeg går inn for det, ja. Har mørkt hår og grønne øyne.

Anonymkode: a5220...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Får en veldig lys-tan, er lys i huden, naturlig lyst blondt hår. Aldri hatt noen interesse av å bli brun, aldri vært i solarium f.eks.

Anonymkode: cb087...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du vil ha sammenlikningsgrunnlag: genetisk er jeg helpolsk, og, fremfor å bli brun eller rød, får jeg liksom bare bittelitt mer hudfarge. Tror jeg må ty til fake tan snart. :P 

Anonymkode: 70541...1d1

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg har blondt hår og blå øyne, og jeg blir ganske brun om sommeren, mye brunere enn min samboer som har mørkt hår og generelt mørkere trekk enn meg. Solbrent blir jeg kun hvis jeg slurver litt med solkremen første soldagen etter en lang vinter. Etter et par uker i solen, klarer jeg meg fint med faktor 5 uten å bli brent (bruker som regel faktor 30 uansett da, på grunn av bedre beskyttelse). 

Gjest CårderBålli
Skrevet (endret)

Mørkblondt hår, blå øyne. Huden er veldig lys og blir fort rød hvis jeg ikke passer på. Jeg ser godt forskjell når jeg får litt brunfarge men sammenlignet med andre ser jeg fortsatt blek ut.  Jeg trenger nok 3 sommersesonger på rappen med sol hver dag skal jeg få en fin og dyp brunfarge :P

Endret av CårderBålli
Skrevet

Mørkeblondt hår, blå øyne. Og jeg blir ORANGE!!!! Assa, 14 dager i syden og jeg ser ut som en skrella appelsin. Syns fargen min er helt gjævlig!

Sønnen min har mørkebrune øyne og lyseblondt hår (Norsk far, men faren hans har også mørke øyne) og sønnen min blir mørke brun når han er i sola. Akkurat som øynene hans. 

Skrevet

Jeg er helnorsk, men har ikke typisk norsk utseende. Er mørk i hår og hud, brune øyne, blir fort brun. Er stort sett gylden i ansikt og overkroppen hele året, men likblek på legger og lår.. så er vel litt halvt om halvt på meg.  Blir veldig sjeldent brendt heldigvis, bruker alltid solkrem og ligger nesten aldri pal i solen for å sole meg.

Skrevet

Og på vinteren.. Ser jeg faktisk ut som et lik. Er ikke hvit liksom, men blå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...