Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen snille der ute som vet hva den billige bussruta mellom Oslo og Trondheim heter?

Vet at Norway og Nettbuss kjører, men mener det skal være et sånn superbillig alternativ som averteres bare på nettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk!

Da blir det både hjemtur og gaver i år også! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg anbefaler IKKE lavprisekspressen -

hvis du er tidlig ute KAN du få billig billett, men jeg måtte betale ca 250 kr for strekningen Ringebu/Trondheim. I tillegg greide bussen å komme og gå altfor tidlig, så den kjørte fra meg og de andre som skulle tatt den. Selvsagt klagde jeg til selskapet, og mannen der mente at jeg hadde krav på full refusjon. Men etter to måneder har jeg fortsatt ikke fått pengene mine, selv om de fortsatt hevder at jeg har krav på dem, og at "saken er overført til regnskapsavdelingen". Dårlig politikk...

(ellers koster det da bare maks 290 kr Trondheim/Oslo med Nor-Way)

Skrevet

Mamma og pappa tok lavprisekspressen når de var i trondheim nå. De var superfornøyd. Så lenge du drar fra stasjon i trondheim er ikke det med tidene noe problem. Denne bussen har færre stoppenn de andre og bruker da kortere tid. Maks fullpris på denne er samme som de andre 290-298.

Bussen har større plass til bena enn de andre turbussene. Har også en halvtimes stopp på veien.

Foreldra mine som stort sett er ganske så kritiske til det meste var storfornøyd ihvertfall :)

Gjest Anonymous
Skrevet

det var jeg som kritiserte lavprisekspressen...

Jeg tror også at dersom man først sitter på bussen er den sikkert grei nok. Den så dessuten ny og fin ut der den kjørte fra oss... GRR. Men de har altså kun et fåtall billige billetter, og jeg synes kundeservicen deres er kritikkverdig ettersom de ikke har gitt meg pengene tilbake - etter å ha gitt meg medhold. Det virker nesten som de spekulerte i at kundene mellom Oslo og Trondheim ikke skulle rekke bussen så de kunne dobbeltbooke - man betaler jo billetten på forhånd og har ikke krav på refusjon om man ønsker å omgjøre billetten. Synes dette er en såpass suspekt måte å drive butikk på at jeg ikke kommer til å bruke selskapet mer, ei heller anbefale andre å gjøre det.

Skrevet

Er du tidlig ute kan du få togbillett til 150 kr, og tog er jo sååå mye mer komfortabel når man skal reise litt lengre...

Skrevet
Er du tidlig ute kan du få togbillett til 150 kr' date=' og tog er jo sååå mye mer komfortabel når man skal reise litt lengre...[/quote']

Vel, jeg søkte på de 150-kronersbillettene i GOD tid før reisen. Jeg fikk kun opp reiser med to togbytter (Trondheim-Oslo). Og det ville ta utrolig lang tid. Dessuten så kom jo obligatorisk plassbestilling, med 25 kroner pr. tog, i tillegg...

Så jeg vet sannelig ikke hvor tidlig ute man må være for å reise komfortabelt med tog for en billig penge...

Skrevet

Vel, jeg søkte på de 150-kronersbillettene i GOD tid før reisen. Jeg fikk kun opp reiser med to togbytter (Trondheim-Oslo). Og det ville ta utrolig lang tid. Dessuten så kom jo obligatorisk plassbestilling, med 25 kroner pr. tog, i tillegg...

Så jeg vet sannelig ikke hvor tidlig ute man må være for å reise komfortabelt med tog for en billig penge...

Skrevet

Obilgatorisk plassbestilling er inkl. i 150 krsbilletten. Og den er btw på 50 kr ikke 25.

Hm, da jeg skulle bestille reise, kom sluttsummen på 225 kroner... Men det er vel sånn i underkant av et år siden.

Gjest Anonymous
Skrevet

150-kroners-billett er 150-kroners. Man må søke på pris (minipris); NSB sin hjemmeside er litt "lur" sånn.

Ellers legger de ut forskjellig antall billetter avhengig av hvor mange passasjerer de forventer, tror jeg. Helger og ferier er nesten umulige, men hvis du er ute i god tid og kan reise på upopulære tider av døgnet er det en skikkelig bra deal:) Tog er gøy, hadde det bare vært omtrent i rute.

Gjest Anonymous
Skrevet
Er du tidlig ute kan du få togbillett til 150 kr' date=' og tog er jo sååå mye mer komfortabel når man skal reise litt lengre...[/quote']

Blir direkte sjøsyk av Signatur tog.

Og viten om at man støtter opp om NSB gjør ikke turenen mer behagelig akkurat.

Nei, ta Norway bussekspress.. De er pålitelige, har bra priser, hyggelige sjåfører osv. Der var jeg fast kunde.. (til jeg kjøpte meg bil.. det er best ;) )

Skrevet
Ellers legger de ut forskjellig antall billetter avhengig av hvor mange passasjerer de forventer' date=' tror jeg. Helger og ferier er nesten umulige, men hvis du er ute i god tid og kan reise på upopulære tider av døgnet er det en skikkelig bra deal:) Tog er gøy, hadde det bare vært omtrent i rute.[/quote']

Jeg fikk 150-kronersbillett på en fredag, jeg. Bergen - Oslo. Jeg var riktignok ute i veldig god tid, nesten 2 måneder før reisedato.

Og så skal jeg ta lavprisekspressen til Bergen igjen. Den fikk jeg også til laveste pris, som på bestillingstidspunktet var 49. De hadde ikke begynt med femmerreisene da.

Skrevet

Hva er galt med å støtte oppom NSB???

Vi trenger kollektivtransport!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...