Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha rettslære om en ukes tid, men hvordan foregår disse eksamene? Er det sånn at man må kunne hele boka utenat eller?

Vil sensor bare stille spørsmål?

Anonymkode: e4a2b...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Læreplanen er veiledende for eksamen. Det som står der er det du må kunne.

Det er to stykker i rommet, en sensor og en eksaminator. Sensor sitter litt ved siden av og noterer, mens du prater med eksaminator. Det er en fordel for deg om du styrer showet, så prat i vei. Det kan hende at sensor også stiller noen spørsmål.

Vanlig prosedyre er at du trekker et tema du får forberede deg på rundt en halvtime. Deretter skal du legge dette frem for sensor og eksaminator, og til slutt får du et forberedt emne du skal fortelle om.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Splendidly skrev:

Læreplanen er veiledende for eksamen. Det som står der er det du må kunne.

Det er to stykker i rommet, en sensor og en eksaminator. Sensor sitter litt ved siden av og noterer, mens du prater med eksaminator. Det er en fordel for deg om du styrer showet, så prat i vei. Det kan hende at sensor også stiller noen spørsmål.

Vanlig prosedyre er at du trekker et tema du får forberede deg på rundt en halvtime. Deretter skal du legge dette frem for sensor og eksaminator, og til slutt får du et forberedt emne du skal fortelle om.

Så jeg skal trekke en oppgave, også presentere for sensor? Hva skjer når jeg har presentert ferdig oppgaven(som tar ca 10 min)?

Anonymkode: 2a533...ecb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal trekke en oppgave, også presentere for sensor? Hva skjer når jeg har presentert ferdig oppgaven(som tar ca 10 min)?

Det er vel rundt 15 min på den forberedte delen, og 15 min på et uforberedt tema som du får vite etter du er ferdig med den første delen. 

Anonymkode: 47e50...fc9

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel rundt 15 min på den forberedte delen, og 15 min på et uforberedt tema som du får vite etter du er ferdig med den første delen. 

Hva er den uforberedte delen da? At han stiller spm om noe random fra boka? :)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den uforberedte delen da? At han stiller spm om noe random fra boka? :)

Nei da får du et nytt tema. Det er på helt samme måte som den forberedte delen. Bare at du ikke får forberedelsestid. Man skal fortelle om dette teemaet på samme måte. Sensor kan stille spørsmål om du står fast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...