AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Jeg kommer fra en liten plass. Der var vi noen få i klassen. Nå går jeg på en mye større skole. Vi er rundt 20 i vår klasse. I friminuttene og på skolen er jeg med i en gjeng på fem, seks jenter. Alle de går på fotball og er veldig flinke. Deres kropper er også helt perfekte. Jeg misunner dem hver eneste dag, og hvorfor jeg ikke kunne blitt laget slik. Jeg derimot går på drill og er litt tykk. Jeg ver ca 65 kg. Jobber med det. Uansett. Jeg har ikke en gang, ikke en eneste gang blitt spurt om å være med noen. Ikke av den gjengen jeg er i nå. Jeg hater det. Selvtilliten min er helt på bånn. Jeg er ikke serlig fin og er tykk. Det er forferdelig for meg. I tillegg har jeg strekkmerker på rompa. Har fått det ganske nylig, men har ikke lagt på meg i det siste. Det jeg ikke forstår er hvorfor jeg aldri blir tynnere. Jeg trener tre dager i uka, 3-5 timer hver dag. For å summere, hvordan skal jeg få venner når ingen spør om å være med meg? Høyere selvtillit? Strekkmerker? Hvorfor blir jeg ikke tynnere? Anonymkode: c23ee...186
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Du blander sammen to helt separate ting her. Venner er ikke avhengig av strekkmerker. Din lave selvtillit kan ha noe med saken å gjøre. Er du positiv eller negativ som person? Byr du på deg selv eller er du selvkritisk? Det er egentlig så enkelt som at mennesker er rundt andre som får dem til å føle seg bra. Det inkluderer at man er morsom, positiv, interessant og åpen. Steg en er å være interessert i andre. Har man lav selvtillit kan man rett og slett ende opp med å fokusere for mye på seg selv. Utover det høres du ung ut. Da kan du trøste deg med at det sosiale ofte er litt tilfeldig en viss periode. Jeg var ikke populær som tenåring uten at jeg hadde gjort noe "galt" - var bare litt stille og ikke den som kunne holde fester. I voksen alder klarer jeg meg bedre, fordi vi alle har grodd til. Anonymkode: 83844...745
Sh999 Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Huff kjære TS! Får vondt av deg, må være fælt og føle at man ikke passer inn! Jeg tror selvtillit er nøkkelen her, våge og by på deg selv og spill på dine positive sider! Og du høres ung ut, dette blir bedre med årene men det hjelper deg jo ikke akkurat nå! Vi har alle våre skavanker og de andre har nok helt sikkert noe de sliter med og! Selvtillit kan gjøre deg super attraktiv, så prøv og jobbe med deg selv. Men det er vanskelig og ikke gjort på en uke😌 masse lykke til!
Sh999 Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 Og du er nok ikke så tykk som du selv tror😊 dårlig selvtillit spiller oss ofte et puss. Kle deg smart ift fasong osv, det vil hjelpe og😉
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå