Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 😊 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, lufte tanker kanskje? Jeg har hele tiden stått for å ta imot flykninger med åpne hender. Jeg har ikke ord over hvor mye skrekkelig som skjer i verden. Dette er noe jeg helt og holdent har stått for, og det er en verdi jeg prøver å overføre til barna mine. Alle mennesker er like mye verdt, og at vi skal dele på de godene vi i Norge har.

Men så..i det siste så har Sverige vært i medias søkelys. De tilstandene der er ille. Jeg har kjent på en tanke som skremmer meg, tanker om at vi kanskje ikke skal ta i mot flykninger. Jeg vil ikke at barna mine skal vokse opp slik som det er i Sverige nå. At jeg i det heletatt har tenkt tanken, skjemmes jeg over. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er den tankegangen majoriteten i Norge tenker. Så det er ikke noe å skamme seg over. Tilogmed Kongen har sagt at nok er nok. Vi må beskytte fedrelandet vårt og vår egen trygghet. Slik at vi kan ha økonomisk mulighet til hjelpe andre der de er med en bærekraftig hjelp. 

Anonymkode: b80e3...f87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det oppleves uvanlig og flaut å tenke på konsekvensene når man ikke er vant til å gjøre det, men du har ingenting å skjemmes over. Norge bør kutte helt å importere nye mens vi ikke har full kontroll over de som allerede er her.

Anonymkode: b2d79...e4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det sinnsyke er å gamble med sine egne barns fremtid og nasjonen ved å ikke tenke på konsekvensene av politikken man fører. I Sverige har galskapen vært komplett men svært mange ser på Sveriges veldig slappe innvandringspolitikk som en modell og de har fått gjennomslag for dette når man ser på hvor mange som strømmer til Norge nå. Norge har en innvandring som er høyere enn Sverige hadde for noen år tilbake og ligger 10-15 år bak Sverige i løypa. Og Ap og KrF nekter å innføre innstramminger som er nødvendig. Vanvittige tider.

Anonymkode: 629c0...272

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 11.5.2016 at 21.18, duja skrev:

Hei 😊 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, lufte tanker kanskje? Jeg har hele tiden stått for å ta imot flykninger med åpne hender. Jeg har ikke ord over hvor mye skrekkelig som skjer i verden. Dette er noe jeg helt og holdent har stått for, og det er en verdi jeg prøver å overføre til barna mine. Alle mennesker er like mye verdt, og at vi skal dele på de godene vi i Norge har.

Men så..i det siste så har Sverige vært i medias søkelys. De tilstandene der er ille. Jeg har kjent på en tanke som skremmer meg, tanker om at vi kanskje ikke skal ta i mot flykninger. Jeg vil ikke at barna mine skal vokse opp slik som det er i Sverige nå. At jeg i det heletatt har tenkt tanken, skjemmes jeg over. 

Nei. Ikke de som ødelegger andres liv. Og skal bestemme hvordan andre skal leve.

Anonymkode: 7b240...88b

AnonymBruker
Skrevet

De svina som steller i stand slike problemer burde sendes på hue og ræva ut igjen, og så kunne vi fått inn noen EKTE flyktninger i stedet. Så slipper vi å slite med en horde kriminelle lykkejegere, og de som er ekte flyktninger som er innstilt på å integrere seg, slipper å få skylda for hva andre utlendinger måtte finne på.

Anonymkode: 28163...582

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"flyktninger" ja....

Og det finnes fremdeles mer enn nok idioter som faktisk mener at Norge burde tatt imot fleire hundre tusen...

Anonymkode: 56e37...f42

Skrevet

Jeg leste en trist artikkel i VG, om en storfamilie på 11 som dro over Middelhavet med båt. Det endte tragisk. Bare fire overlevde, de tre mennene i familien og den sterkeste kvinnen. Den gravide kvinnen, den gamle bestemoren, og alle barna døde.

Grusom historie. Bildet av den lille, døde jenta, helt forferdelig å se på. Jeg blir helt gråtkvalt.

Men jeg er en kynisk jævel, det var andre ting i artikkelen som jeg merket meg. Det ble sagt hvor mye menneskesmuglerens skulle ha. Det ble 450 000 kroner tilsammen for hele familien.

450 000. Hva tilsvarer så mye i Tyrkia? Kunne det være brukt til å starte på nytt? Det var tre friske, sterke, arbeidsføre menn. Kunne de ikke forsørget familien på noe vis? De var ikke fra Syria, men Irak. Det ble bare ikke stilt noen spørsmål om ikke familien kunne flyttet til den delen av Irak som ligger lengst unna Syria. Hvor fikk familien så mye penger fra?

De gikk ombord i en liten, falleferdig båt uten redningsvester. De som overlevde sa at menneskesmuglerene hadde lovet de redningsvester og at det var helikopter på den store båten. Går det an å være så godtroende? Jeg antar at ihvertfall noen av de voksne hadde mobil, kunne bruke internett og lese om hvor farlig det var. Hvorfor ikke nekte å gå ombord når de kom og så båten? Hadde de ingen kontakt med familien i Europa, de hadde slekt i både England og Norge. Fikk de ikke vite noe?

Eller var grunnen til at det hastet slik, at de visste at grensene skulle stenges og at Tyrkia snart skulle stoppe båtene? Altså en kalkulert risiko. Med babyer og barn, en gravid kvinne og en bestemor. Når de hadde 450 000 kroner.

Det er uansett grusomt, men jeg synes ikke foreldrene er uten ansvar for det de presset igjennom.

Det er hundretusener som ikke har penger i det hele tatt. De sitter fast og kan ikke flykte på egen hånd. De milliardene vi bruker på en liten del i Norge, som er friske nok og rike nok til å reise, kunne vært brukt til å hjelpe de svakeste.

Og så går det ikke så bra med de som kommer. Sverige igjen, artikkel i Expressen: http://www.expressen.se/kvallsposten/hatet-mot-svennarna/

Sitat

– Människor måste fly från sina länder i dag. Jag tycker gott vi kan ta emot fler som flyr. Det finns inga tvivel. Jag vill bara att man ska ha respekt för mitt land också. Vill man inte bo bland svenskar så är man i fel land. Men om jag säger det, även i sällskap bland bara svenskar, får jag höra att man inte ska uttrycka sig så.

De som säger att de inte vill ha svennar i området är oftast inte sådana som invandrat. De är födda i Sverige av föräldrar med utländsk härkomst.

– De är ju lika mycket svenskar som jag är. Jag tänker, vad har jag gjort för att mötas av det när jag möter dem med öppenhet och antirasism. Jag öppnar min famn och vill komma i kontakt, jag vill få en relation, att vi integreras, att vi hjälps åt att bygga ett samhälle för alla. Då är det svårt att höra att man är en svennejävel. ”Det ska inte bo några svennejävlar på Seved”. Vadå svennejävlar, du bor ju i Sverige.

• Liker 3
Skrevet

Tråden ryddet for brukerdebatt

Nordvesta, mod.

Skrevet

Tråden ryddet for avsporing. Spørsmål om moderering tas på Ris og Ros eller på pm

Nordvesta, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...