duja Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Hei đ Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, lufte tanker kanskje? Jeg har hele tiden stĂ„tt for Ă„ ta imot flykninger med Ă„pne hender. Jeg har ikke ord over hvor mye skrekkelig som skjer i verden. Dette er noe jeg helt og holdent har stĂ„tt for, og det er en verdi jeg prĂžver Ă„ overfĂžre til barna mine. Alle mennesker er like mye verdt, og at vi skal dele pĂ„ de godene vi i Norge har. Men sĂ„..i det siste sĂ„ har Sverige vĂŠrt i medias sĂžkelys. De tilstandene der er ille. Jeg har kjent pĂ„ en tanke som skremmer meg, tanker om at vi kanskje ikke skal ta i mot flykninger. Jeg vil ikke at barna mine skal vokse opp slik som det er i Sverige nĂ„. At jeg i det heletatt har tenkt tanken, skjemmes jeg over. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Det er den tankegangen majoriteten i Norge tenker. SÄ det er ikke noe Ä skamme seg over. Tilogmed Kongen har sagt at nok er nok. Vi mÄ beskytte fedrelandet vÄrt og vÄr egen trygghet. Slik at vi kan ha Þkonomisk mulighet til hjelpe andre der de er med en bÊrekraftig hjelp. Anonymkode: b80e3...f87 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 SkjÞnner at det oppleves uvanlig og flaut Ä tenke pÄ konsekvensene nÄr man ikke er vant til Ä gjÞre det, men du har ingenting Ä skjemmes over. Norge bÞr kutte helt Ä importere nye mens vi ikke har full kontroll over de som allerede er her. Anonymkode: b2d79...e4b 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Jeg vil si det sinnsyke er Ä gamble med sine egne barns fremtid og nasjonen ved Ä ikke tenke pÄ konsekvensene av politikken man fÞrer. I Sverige har galskapen vÊrt komplett men svÊrt mange ser pÄ Sveriges veldig slappe innvandringspolitikk som en modell og de har fÄtt gjennomslag for dette nÄr man ser pÄ hvor mange som strÞmmer til Norge nÄ. Norge har en innvandring som er hÞyere enn Sverige hadde for noen Är tilbake og ligger 10-15 Är bak Sverige i lÞypa. Og Ap og KrF nekter Ä innfÞre innstramminger som er nÞdvendig. Vanvittige tider. Anonymkode: 629c0...272 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Den 11.5.2016 at 21.18, duja skrev: Hei đ Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, lufte tanker kanskje? Jeg har hele tiden stĂ„tt for Ă„ ta imot flykninger med Ă„pne hender. Jeg har ikke ord over hvor mye skrekkelig som skjer i verden. Dette er noe jeg helt og holdent har stĂ„tt for, og det er en verdi jeg prĂžver Ă„ overfĂžre til barna mine. Alle mennesker er like mye verdt, og at vi skal dele pĂ„ de godene vi i Norge har. Men sĂ„..i det siste sĂ„ har Sverige vĂŠrt i medias sĂžkelys. De tilstandene der er ille. Jeg har kjent pĂ„ en tanke som skremmer meg, tanker om at vi kanskje ikke skal ta i mot flykninger. Jeg vil ikke at barna mine skal vokse opp slik som det er i Sverige nĂ„. At jeg i det heletatt har tenkt tanken, skjemmes jeg over. Nei. Ikke de som Ăždelegger andres liv. Og skal bestemme hvordan andre skal leve. Anonymkode: 7b240...88b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 De svina som steller i stand slike problemer burde sendes pÄ hue og rÊva ut igjen, og sÄ kunne vi fÄtt inn noen EKTE flyktninger i stedet. SÄ slipper vi Ä slite med en horde kriminelle lykkejegere, og de som er ekte flyktninger som er innstilt pÄ Ä integrere seg, slipper Ä fÄ skylda for hva andre utlendinger mÄtte finne pÄ. Anonymkode: 28163...582 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016  "flyktninger" ja....  Og det finnes fremdeles mer enn nok idioter som faktisk mener at Norge burde tatt imot fleire hundre tusen... Anonymkode: 56e37...f42
ops2 Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 Jeg leste en trist artikkel i VG, om en storfamilie pĂ„ 11 som dro over Middelhavet med bĂ„t. Det endte tragisk. Bare fire overlevde, de tre mennene i familien og den sterkeste kvinnen. Den gravide kvinnen, den gamle bestemoren, og alle barna dĂžde. Grusom historie. Bildet av den lille, dĂžde jenta, helt forferdelig Ă„ se pĂ„. Jeg blir helt grĂ„tkvalt. Men jeg er en kynisk jĂŠvel, det var andre ting i artikkelen som jeg merket meg. Det ble sagt hvor mye menneskesmuglerens skulle ha. Det ble 450 000 kroner tilsammen for hele familien. 450 000. Hva tilsvarer sĂ„ mye i Tyrkia? Kunne det vĂŠre brukt til Ă„ starte pĂ„ nytt? Det var tre friske, sterke, arbeidsfĂžre menn. Kunne de ikke forsĂžrget familien pĂ„ noe vis? De var ikke fra Syria, men Irak. Det ble bare ikke stilt noen spĂžrsmĂ„l om ikke familien kunne flyttet til den delen av Irak som ligger lengst unna Syria. Hvor fikk familien sĂ„ mye penger fra? De gikk ombord i en liten, falleferdig bĂ„t uten redningsvester. De som overlevde sa at menneskesmuglerene hadde lovet de redningsvester og at det var helikopter pĂ„ den store bĂ„ten. GĂ„r det an Ă„ vĂŠre sĂ„ godtroende? Jeg antar at ihvertfall noen av de voksne hadde mobil, kunne bruke internett og lese om hvor farlig det var. Hvorfor ikke nekte Ă„ gĂ„ ombord nĂ„r de kom og sĂ„ bĂ„ten? Hadde de ingen kontakt med familien i Europa, de hadde slekt i bĂ„de England og Norge. Fikk de ikke vite noe? Eller var grunnen til at det hastet slik, at de visste at grensene skulle stenges og at Tyrkia snart skulle stoppe bĂ„tene? AltsĂ„ en kalkulert risiko. Med babyer og barn, en gravid kvinne og en bestemor. NĂ„r de hadde 450 000 kroner. Det er uansett grusomt, men jeg synes ikke foreldrene er uten ansvar for det de presset igjennom. Det er hundretusener som ikke har penger i det hele tatt. De sitter fast og kan ikke flykte pĂ„ egen hĂ„nd. De milliardene vi bruker pĂ„ en liten del i Norge, som er friske nok og rike nok til Ă„ reise, kunne vĂŠrt brukt til Ă„ hjelpe de svakeste. Og sĂ„ gĂ„r det ikke sĂ„ bra med de som kommer. Sverige igjen, artikkel i Expressen: http://www.expressen.se/kvallsposten/hatet-mot-svennarna/ Sitat â MĂ€nniskor mĂ„ste fly frĂ„n sina lĂ€nder i dag. Jag tycker gott vi kan ta emot fler som flyr. Det finns inga tvivel. Jag vill bara att man ska ha respekt för mitt land ocksĂ„. Vill man inte bo bland svenskar sĂ„ Ă€r man i fel land. Men om jag sĂ€ger det, Ă€ven i sĂ€llskap bland bara svenskar, fĂ„r jag höra att man inte ska uttrycka sig sĂ„. De som sĂ€ger att de inte vill ha svennar i omrĂ„det Ă€r oftast inte sĂ„dana som invandrat. De Ă€r födda i Sverige av förĂ€ldrar med utlĂ€ndsk hĂ€rkomst. â De Ă€r ju lika mycket svenskar som jag Ă€r. Jag tĂ€nker, vad har jag gjort för att mötas av det nĂ€r jag möter dem med öppenhet och antirasism. Jag öppnar min famn och vill komma i kontakt, jag vill fĂ„ en relation, att vi integreras, att vi hjĂ€lps Ă„t att bygga ett samhĂ€lle för alla. DĂ„ Ă€r det svĂ„rt att höra att man Ă€r en svennejĂ€vel. âDet ska inte bo nĂ„gra svennejĂ€vlar pĂ„ Sevedâ. VadĂ„ svennejĂ€vlar, du bor ju i Sverige.  3
Nordvesta Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 TrÄden ryddet for brukerdebatt Nordvesta, mod.
Nordvesta Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 TrĂ„den ryddet for avsporing. SpĂžrsmĂ„l om moderering tas pĂ„ Ris og Ros eller pĂ„ pm Nordvesta, mod.Â
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ